سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < بهمن 1396 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 107
  • دیروز: 466
  • 7 روز قبل: 1008
  • 1 ماه قبل: 4369
  • کل بازدیدها: 169949



  • رتبه



     
      راهکارهای قرآنی برای ایجاد علاقه میان زوجین ...

    #راهکارهای قرآنی برای ایجاد علاقه میان زوجین
    خالق مهربان زن را برای مرد و مرد را برای زن آفریده است و فرموده است: “و از نشانه‌هاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه‌هایى است براى گروهى که تفکّر مى‌کنند.”
    در آموزه های اسلامی ما معیار ها و شرایط متعددی برای انتخاب همسر بیان شده است که رعایت آنها سلامت خانواده و جامعه را تضمین می کند. بعضی از این معیارها عبارتند از: ایمان واقعی، اخلاق خوب، اصالت خانوادگی، سلامت عقل و تفکر، زیبایی و شادابی، تناسب سنی و تحصیلی، عفاف و پاکی از آلودگی‌ها و… باید توجه داشت که بسیار کم اتفاق می افتد که تمام معیارهای کمال در یک فرد جمع شود. به همین دلیل باید در انتخاب همسر ملاک هایی اهمیت بدهیم که برای همیشه ماندگار هستند یا دوام بیشتری دارند. زیبایی ظاهری از امتیاراتی است که هر لحظه در معرض از بین رفتن قرار دارد و ممکن است با کوچک ترین حادثه یا بیماری از بین برود بنا براین اگر همسرتان دارای دیگر معیارها و امتیازات می باشد نگران رنگ پوست و کک ومک های صورت او نباشید.
    خالق مهربان زن را برای مرد و مرد را برای زن آفریده است و فرموده است: “و از نشانه‌هاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه‌هایى است براى گروهى که تفکّر مى‌کنند.”
    اسلام معتقد است که جامعه ای سالم است که خانواده هایش سالم باشد و خانواده سالم در گرو ازدواجی درست و از روی شناخت و دارای معیار ها و شرایط مورد نظر اسلام است.
    اسلام برای گزینش همسر معیارها و ضوابطی را معین کرده است که زن و مرد (جوانان) در انتخاب همسر باید آن معیارها را مراعات نمایند، تا در زندگی مشترک، روابط فی ما بین همسران بهتر، سالم‌تر، پرجاذبه‌تر، شیرین‌تر و با صفاتر گردد، که در ذیل به گوشه ای از آن اشاره می شود:
    1. ایمان واقعی، زیرا چنین شخصی به علت داشتن ارتباط قلبی با خدا، فردی قابل اعتماد است.
    2. اخلاق خوب، یعنی این که انسان آراسته به صفات، عادات، خُلق و خوهای پسندیده، فضائل، کمالات و اعمال و رفتار نیکو بوده و از صفات زشت، بیماریهای اخلاقی و… دور باشد.
    3. اصالت خانوادگی؛ یعنی این که همسر انسان در دامن پدر و مادر پاک و شایسته متولد و رشد و نما کرده باشد پیامبر (ص)فرموده اند: از سبزه مزبله بپرهیزید. (یعنی زن زیبا در خانواده بد).
    4. سلامت عقل و تفکر، «سلامت عقل» از مهم‌ترین شرایط یک همسر شایسته محسوب می‌شود. زیرا تدبیر امور زندگی و برطرف نمودن مشکلات زندگی مشترک و پیمودن راه سعادت و درستکاری کار بزرگی است که نیاز به سلامت عقل و فکر دارد .
    5. زیبایی و شادابی، همسری که از چنین صفاتی برخوردار باشد، غالبا ضامن جلوگیری همسرش از انحرافات و چشم‌ چرانی‌ها می‌گردد و معمولاً این موضوع با خوش‌ اخلاقی همراه است.
    6. تناسب سنی و تحصیلی، در انتخاب همسر توجه به همتایی و تناسب در سن نیز لازم است. تفاوت سن بلوغ جنسی در دختر و پسر، یک امر طبیعی است، پسر حدود چهار سال دیرتر از دختر به بلوغ جنسی می‌رسد. از این‌رو، باید تفاوت سن آنها در امر ازدواج نیز حداقل به همین مقدار باشد (پسر بزرگتر باشد) بهتر است چنین باشد، ولی الزامی نیست.
    7. عفاف و پاکی از آلودگی‌ها، رعایت عفاف در رفتار و گفتار، خانواده را سالم و آسیب‌ناپذیر نگه می‌دارد.
    معیارهای دیگری نیز از لابلای روایات و آموزه‌های دینی فهمیده می‌شود که فهرست‌وار به آنها اشاره می‌شود. دوشیزگی همسر، جهت نسل پروری و زایایی او، پاکدامنی و عفت، درستکاری، و در صورت جامعیت معیارهای ذکر شده، زیبایی، هزینه کردن درست و بجا و رعایت اقتصاد، نگهبانی از عرض و مال، میل به استقبال از همسر و مشایعت او در آمد و شد، همراهی و معاونت با همسر و… از جمله معیارهای درجه دو در انتخاب همسر که اگر مراعات شود، زندگی بسیار شیرین می‌شود .
    هر مرد و زنی باید از ابتدا با همسر مورد علاقه خود ازدواج کند و برای دوام و استحکام بنیان خانواده سعی کند این علاقه و محبت را روز به روز تقویت و بیشتر نماید. حتی اگر مرد و زنی در ابتداء به هم علاقه نداشته اند اما به هر دلیل به ازدواج با یکدیگر تن داده اند، برای تداوم زندگی خود چاره ای جز ایجاد عشق و علاقه به همدیگر ندارند؛ زیرا در غیر این صورت زندگی برای هر دوی آنها تلخ و کشنده خواهد شد. ایجاد عشق و علاقه در این مرحله کار بسیار سختی نیست. مگر اینکه یکی از طرفین مشکل حادی داشته باشد.
    از طرف دیگر باید توجه داشت که بسیار کم اتفاق می افتد که تمام معیارهای کمال در یک فرد جمع شود به همین دلیل باید در انتخاب همسر ملاک هایی اهمیت بدهیم که مهم تر و ماندگار تر هستند یا دوام بیشتری دارند. زیبایی ظاهری علاوه بر این که یک امر نسبی است و هیچ زنی زیبای مطلق نیست، از امتیاراتی است که هر لحظه در معرض از بین رفتن قرار دارد و زیباترین زنان و دختران دنیا هر لحظه ممکن است با کوچک ترین حادثه یا بیماری زیبایی خود را از دست بدهند چه بسیار زیبارویانی بوده اند که در اثر یک بیماری بسیار ساده جمال خود را از دست داده اند یا در اثر یک حادثه صورتشان آسیب دیده و مجبور به عمل هایی شده اند که صورت آنان را به صورتی در آورده که نزدیکان آنان از دیدن آنان وحشت دارند.! از طرف دیگر صورت هایی بوده که در ابتدا برای همسران شان چندان جذابیتی نداشته اند، اما پس از گذشت زمان محبت آنان در قلب همسران آنان چنان رسوخ کرده که او را زیباترین زن روی زمین می دانند.
    در روایات و متون دینی ما خطاب به مردان آمده است که پیامبر (ص) فرمود: إِذَا نَظَرَ أَحَدُکُمْ إِلَى الْمَرْأَةِ الْحَسْنَاءِ فَلْیَأْتِ أَهْلَهُ فَإِنَّ الَّذِی مَعَهَا مِثْلُ الَّذِی مَعَ تِلْکَ؛ وقتى چشم شما به زنى افتاد و در شگفت شدید بیائید پیش زن خود در نزد او نیز مانند آنچه در آن زن دیده‌اید، وجود دارد.

    151885551322082192112113221127168489217452121630.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [شنبه 1396-11-28] [ 11:56:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نقدی بر اعتقاد خرافی مردم نسبت به قسمت و تقدیر ...

    #نقدی بر اعتقاد خرافی مردم نسبت به قسمت و تقدیر
    #قسمت و سرنوشت به دست چه کسی است؟
    اعتقاد به قسمت البته به آن معنا که مردم اعتقاد دارند، آدم را بی مسئولیت می کند. در مواقعی که شخص مقصر است و یا اشتباه کرده، قسمت و اراده الهی را پیش می کشد و خودش را تبرئه می کند که این تعریف درستی نیست.
    باور به قسمت و تقدیر جایگاه ویژه ای در بین ما ایرانیان دارد. هر زمان که حادثه ای برای ما رخ می دهد و ما دلیل و علتی برای آن پیدا نمی کنیم، سریع به سراغ آسان ترین راه، یعنی نسبت دادن آن اتفاق به قسمت و تقدیر الهی می کنیم. گاهی وقت ها هم پیش می آید که قسمت و تقدیر را پیش می کشیم تا خطا و اشتباه خودمان را پشت آن پنهان کنیم.
    اما باید دید دین چه رویکردی درباره این پندار ما ایرانیان به خصوص متدینین دارد. برای فهم بهتر این موضوع لازم است شناختی هم از معنای قضا و قدر پیدا کنیم.
    قضا و قدر
    تقدیر در لغت به معنای اندازه گیری و چیزی را با اندازه معین ساختن است و قضا به معنای گذراندان و به پایان رساندن و یکسره کردن و حتمیت است.[1]
    درباره تقدیر می گویند:
    «هر مخلوقی به حکم اینکه ممکن الوجود است، حد و اندازه وجودی خاصی دارد، مثلا جماد به گونه ای اندازه گیری شده و نبات و حیوان به گونه ای دیگر»[2]
    و درباره قضا گفته شده:
    «قضا به معنای قطعیت وجود شی است. مسلما قطعیت یافتن وجود شی بر اساس نظام علت و معلول و در گرو تحقق علت تام آن شی است.»[3]
    بنا بر این می توان نتیجه گرفت که معنایی که مردم از قضا و قدر می فهمند معنای صحیحی نیست. چرا که آن ها وقتی از قضا و قدر یا قسمت سخن می گویند، منظورشان این است که حادثه رخ داده تحت اراده آن ها نبوده، بلکه خداوند آن را اراده کرده است و حال آنکه این معنا صحیح نیست.
    تقدیر الهی یعنی هر موجودی را خداوند به گونه ای خاص خلق کرده، یکی را انسان و یکی دیگر حیوان خلق کرد است. و قضای الهی هم به معنای بی دلیل بودن اشیاء نیست، بلکه همه حوادث عالم دارای علت است؛ فقط وقتی علت چیزی آمد با اراده خداوند آن فعل حتمی می شود.
    آثار منفی اعتقاد عرفی قسمت و سرنوشت
    بی مسئولیت شدن
    اعتقاد به قسمت البته به آن معنا که مردم اعتقاد دارند، آدم را بی مسئولیت می کند. در مواقعی که شخص مقصر است و یا اشتباه کرده، قسمت و اراده الهی را پیش می کشد و خودش را تبرئه می کند.
    اهمیت ندادن به وعده ها و قول و قرارها
    بعضی ها زمانی که به کسی قول می دهند و یا وعده کاری را می دهند، می گویند اگر قسمت باشد این کار را انجام می دهم. بعد وقتی به هر دلیل کار را انجام نداد می گوید خب قسمت نبود که انجام بدهم.
    توقف و ایستایی و سد مسیر پیشرفت
    هستند آدم هایی که فعالیت نمی کنند و زندگی ساکن و ثابتی دارند، وقتی هم که از آن ها سوال می کنیم چرا حرکتی نمی کنند؟ پاسخ می دهند که قسمت ما همین است.
    نتیجه گیری
    بهتر است در مواجهه با حوادث ناگهانی به دنبال علت وقوع آن حادثه برویم.. اگر در حادثه ای تلخ کم کاری داشتیم، آن را بپذیریم و اگر علت یک واقعه ای را نمی دانستیم، به جای انتساب آن به ما وراء الطبیعت، علت واقع شدنش را در همین طبیعت پیدا کنیم، چراکه همه اتفاقات عالم، علت مادی مخصوص به خودش را دارد و خداوند بدون وسیله کاری را انجام نمی دهد.
    «ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها؛ [4] خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسباب»
    پی نوشت ها:
    [1]آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی، ج 2، ص 442
    [2] منشور عقائد امامیه، ص 86
    [3] همان
    [4] بصائر الدرجات الکبری، ج1، ص6، ح

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:56:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      فرق میان قرض الحسنه و قرض ربوی ...

    #فرق میان قرض الحسنه و قرض ربوی
    #قرضی که دادن و گرفتنش حرام است
    اگر قید شود که تنها اصل مال بازگردانده شود، همان قرض‌الحسنه و عملی بسیار پسندیده و نیکو است؛ ولی اگر در بازپس‌ گیری قرض این گونه شرط گذاری شود حرام می شود.
    قرض که در فارسی به معنای وام است؛ یک رفتار اقتصادی است که می‌تواند به دو شکل انجام گیرد. گاه وام‌دهنده افزون بر اصل وامی که پرداخته مبلغ یا چیزی را طلب می‌کند که به آن قرض ربوی می‌گویند؛ و گاه دیگر، وام‌ دهنده چیزی را مطالبه نمی‌ کند و تنها اصل مال خویش را بازپس می‌گیرد.
    در اصطلاح فقه اسلامی، قرض، تملیک مال به دیگرى با ضمانت است به اینکه بر عهده وام‌ گیرنده بازگرداندن مال باشد، اعمّ از اینکه عین یا مثل و یا قیمت آن باشد. (1)
    یک معامله دو طرفه
    قرض یک نوع معامله میان دو طرف است. در عقد قرارداد قرض که بهتر است نوشته شود، (2) اگر قید شود که تنها اصل مال بازگردانده شود، همان قرض‌الحسنه و عملی بسیار پسندیده و نیکو است؛ ولی اگر در بازپس‌ گیری قرض، همراه با اصل قرض، مالی دیگر یا چیزی به آن افزوده شود، قرض ربوی و از نظر احکام اسلامی حرام است. (3)
    وقتی قرض بر صدقه برتری می یابد
    خاصیت مهم قرض و علت برتری آن نسبت به صدقه این است که در قرض فرد قرض گیرنده چون خود را ملزم به بازپرداخت آن می بیند لذا باید تلاش کند تا بتواند از عهده دِین خود بر بیاید. ولی در صدقه این حالت نیست و اگر کسی به گرفتن صدقه عادت کند دیگر کار و تلاش برای کسب و رزق و روزی برایش مشکل خواهد بود.
    در سوره بقره آیه 245 می‌فرماید:«مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافاً کَثِیرَةً وَ اللَّهُ یَقْبِضُ وَ یَبْسُطُ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُون»
    کیست که به خدا «قرض الحسنه ‏اى» دهد، تا آن را براى او، چندین برابر کند؟ و خداوند است (که روزى بندگان را) محدود یا گسترده مى‏ سازد و به سوى او باز مى‏ گردید.»
    قرض حلالی که به حرام تبدیل می شود
    همان طور که در بالا هم ذکر شد اگر در باز پس‌ گیری قرض، همراه با اصل قرض، مالی دیگر یا چیزی به آن افزوده شود، قرض ربوی و از نظر احکام اسلامی حرام است. (4)
    در حقیقت رباخواری، یک نوع تبادل اقتصادی ناسالم است که عواطف و پیوندها را سست می کند، و بذر کینه و دشمنی را در دلها می پاشد، و در واقع رباخواری بر این اصل استوار است که رباخوار فقط سود پول خود را می بیند و هیچ توجهی به ضرر و زیان بدهکار ندارد، اینجاست که بدهکار چنین می فهمد که رباخوار پول را وسیله بیچاره ساختن او و دیگران قرار داده است.
    درست است که ربادهنده در اثر احتیاج تن به ربا می دهد، اما هرگز این بی عدالتی را فراموش نخواهد کرد، و حتی کار به جایی می رسد که فشار پنجه رباخوار را هر چه تمامتر برگلوی خود احساس می کند، این موقع است که سراسر وجود بدهکار بیچاره، به رباخوار لعنت و نفرین می فرستند، تشنه خون او می شود، زیرا با چشم خود می بیند که هستی و درآمدی که به قیمت جانش تمام شده، به جیب رباخوار ریخته می شود. در این شرایط بحرانی است که دهها جنایت وحشتناک رخ می دهد،بدهکار گاهی دست به انتحار و خودکشی می زند و گاهی در اثر شدت ناراحتی طلبکار را با وضع فجیعی می کشد، گاهی به صورت یک بحران اجتماعی و انفجار عمومی و انقلاب همگانی درمی آید..
    کاغذ دیواریِ ربا!
    بدهکار موظف است در سررسید قرض به مقداری که قرض گرفته به طلبکار بپردازد و لازم نیست زیادتر برگرداند. حال اگر در هنگام قرض دادن شرط کند که مبلغی بیشتر از اصل پول برگردانده شود، این کار ربا و حرام است. حتی اگر بگوید یک میلیون تومان قرض می‌دهم و تو یک میلیون تومان به من برگردان ولی خانه مرا هم کاغذ دیواری کن، این کاغذ دیواری کردن هم ربا و حرام است. یا بگوید یک میلیون تومان را به من برگردان ولی این کت و شلوار را هم برایم بدوز، در این صورت نیز دوخت کت و شلوار هم رباست دو هم حرام!
    بنابراین هرگونه زیاده گرفتن چه مالی و چه غیر مالی، ربا و حرام است.
    ربا دادن و ربا گرفتن هر دو حرام اندر حرام است!
    برخی گمان می‌کنند فقط ربا دادن حرام است و قرض ربوی گرفتن اشکالی ندارد؛ این گمان اشتباه است و گیرنده قرض رَبَوی هم دچار کار حرام شده است. اگر زیاده را شرط نکنند بلکه بدهکار با رضایت و اختیار خودش چیزی بیشتر برگرداند اشکال ندارد بلکه برای بدهکار مستحب است که زیادتر برگرداند.
    پی نوشت:
    1- تحریرالوسیله، امام خمینی، ج 1، ص 599
    2- بقره، آیه 282؛ مجمع‌البیان، ج 1 - 2، ص 681
    3- بقره، آیات 275 تا 278؛ آل عمران، آیه 130؛ نساء، آیه 161؛ روم، آیه 39
    4- بقره، آیات 275 تا 278؛ آل عمران، آیه 130؛ نساء، آیه 161؛ روم، آیه 39
    ______________________________________
    منابع:
    اسلام کوئیست
    سایت کیهان؛ مقاله منصور حسینی
    سایت حوزه
    حیدری نراقی، علی محمد؛ آیین تجارت از دیدگاه اسلام: (آداب کسب و تجارت)

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:56:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      وقتِ رفتن بیست سالم بود ...

    ” وقتِ رفتن
    بیست سالم بود
    خم شدم تا مادرم بتواند
    گونہ ام را ببوسد
    ” موقعِ آمدن “
    آن اندازہ شدہ ام ڪه
    مادرم بتواند تمام وجودم را
    درآغوش بگیرد

    #وداع_مادر
    #شهید_عبدالرضا_حیدری
    #پس_از_29سال

    1518812012k_pic_3ee929b0-a707-4e68-b6fd-cbd5637c69fc.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 10:34:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آب بہ آسیاب دشمن می‌ریزید ...

    ای مردم
    بدانید تا وقتی ڪہ
    از رهبری اطاعت ڪنید
    مسلمان ، مومن و پیروزید
    هرڪدام راهی بہ غیر از این دارید
    آب بہ آسیاب دشمن می‌ریزید

    #شهید_محمدحسین_یوسف‌اللهی
    #سالروز_شهـادت
    #والفجـر8_فاو

    1518812100k_pic_ad605284-9c35-4280-bfff-971c518e4134.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 10:34:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دلتنگِ همان بــی لیاقتی ام ...

    ?دلم برای آن غروبی؛
    ڪه نشستیم روی خاڪهای شلمچه
    و خورشید آهسته آهسته خاموش شد …
    و من به بی لیاقتی ام اندیشیدم!
    تنــــــــــــگ شده …

    دلتنگِ همان بــی لیاقتی ام ،
    آنجا بی لیاقت باشم؛
    بهتر از این است ڪه اینجا حیـران باشم …?


    #شهدا_نگاهی
    #تمنای_دعایتان

    1518812162k_pic_d435d66f-8fa8-463c-9fde-d783dc54ea19.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 10:32:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      از هـادی بہ همۂ خواهـران ... ...

    ? از هـادی بہ همۂ خواهـران …

    حجابتـان را
    مثل حجـاب حضرت زهرا (س)
    رعایت ڪنید
    نہ مثل حجاب هـای امروز
    چون این حجـاب هـا
    بوی حضرت زهـرا (س) نمی‌دهد.

    #شهید_هـادی_ذوالفقاری
    #سالروز_شهـادت

    1518812263k_pic_f8801f2a-0021-4fa8-9f5a-a936884ffdcd.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 10:32:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      همگی این تصویر را روی پروفایل های خودتون بگذارید ...

    همگی این تصویر را روی پروفایل های خودتون بگذارید و تا می توانید در کانال ها و گروه ها و در شبکات مجازی مختلف ارسال بفرمایید؛ قطعا خیر و برکت اینکار به خود شما باز خواهد گشت…

    1518643308k_pic_9d8894af-5313-40b6-9163-03d98879326d.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [پنجشنبه 1396-11-26] [ 08:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دردِ عشقی ڪشیده ام ڪه مپـرس ...

    ?دردِ عشقی ڪشیده ام ڪه مپـرس
    زجرِ هجری ڪشیده ام ڪه مپـرس …?

    1518643518k_pic_055bd189-e621-4bcc-b9b9-8635be53a10d.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:49:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      برگرد تنها یڪ بغل ...

    برگرد تنها یڪ بغل
    بـابـای مـن باش . . .

    یا یڪ بغل بابا
    بیــا و جای من باش . . .

    #وداع_دختر
    #معراج_شهــــدا
    #شهـید_سید‌احسان_میر‌سیار

    1518643558k_pic_d13b3680-8fb6-4689-ba84-5c8e308dc882.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:48:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بله آقاجون این جوریاست ...

    #بله آقاجون این جوریاست

    1518643612k_pic_6a9c8955-fe4f-4fde-8fba-e50cf93ce92e.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:48:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      روز عشق را فقط به تو میتوان تبریک گفت ...

    ‏‎‏ #خداوندا_روزت_مبارک


    روز عشق را فقط به تو میتوان تبریک گفت

    تو که عشقت آسمانیست

    وثمره ی عشقت آرامش است..

    توکه رنگ و بوی عشقت فرق میکند

    تو عشقت خالص و ناب است

    تو بی حساب میدهی

    بی دلیل توبه می پذیری

    بی توقع برکت میدهی

    وبی منت یاری میکنی

    روز عشق ورزیدن به خدا و بندگان خدا بر عاشقان مبارک باد

    1518644083k_pic_934e4d97-435d-44ef-98ad-4ddd62b326ae.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      خب ولنتاین شد ...

    #تلنگر♥

    ✅‌‌‌‌خب ولنتاین شد

    یادتونه دم محرم هی میگفتین پول مکه? و هیئتارو? خرج فقرا کنین⁉️

    یادتونه میگفتین پول ?نذری ها رو بجاش برای بچه فقیرا مرغ? و گوشت بخرین⁉️

    حالا نوبت توئه . . .☺️

    تــــ?ــــو…

    تویی که دم محرم این حرفارو میزدی⚠️ ،
    حالا تو چرا نمیری جای عروسک? و کادوهای آنچنان? ، مرغ بخری بدی دم خونه فقرا⁉️

    تو دختر خانم??، تو چرا پول?کادوت رو نمیری یه دست لباس? بخری برای بچه فقیرها⁉️

    یا چرا اصلا پول? کافی شاپ ها و رستورانایی که میخوااااین برین رو غذا نمیخرید و نمیدید به فقرا⁉️

    ♨️ دیدین⁉️

    هیچ کدومتون توانایی همچین کاری ندارین…⚠️

    یعنی دلش? رو ندارین که از دوس دختر یا دوس پسرتون که میدونین دو روز دیگه ولتون میکنه بگذرین…?

    اونوقت توقع دارین ما از مکه ?و واجباتمون بگذریم⁉️

    توقع دارین ما از امام حسینمون? بگذریم⁉️
    از هیئتامون بگذریم‼️❓

    از کسی بگذریم ?که آبرو و اعتبارمون رو مدیونشیم⁉️

    نه از این خبرا نیست…?
    .
    ❎ حالا بفهمید که هر چیزی جایگاه خودش رو داره…☝️?
    .
    کمک کردن به فقرا جای خودش?? ، مکه و واجبات و هیئت امام حسین جای خودش…??
    .
    تازه خبر ندارین? همون پول هیئت ها هم فقرا میدن? و اون پولدارا بعضیاشون دنبال بساط گناه و ریاى خودشونن . . .?

    پس برید همون شکولاتا? و کادوهاتونو? بخرید و دیگه تو این چیزا دخالت نکنید…?

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شسـت باران ، همہ ے کوچـہ، خیابان ها را ...

    #مهدی_جان

    شسـت باران ،
    همہ ے
    کوچـہ، خیابان ها را

    پس چرا
    مانـده غمت
    بر دلِ بارانے من؟

    1518589301k_pic_25ac5c86-285f-4dae-a1b8-4a4cfc23d0bb.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [چهارشنبه 1396-11-25] [ 09:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      الْقَلْـبُ حَــرَمُ الـلَّـهِ ...

    #تلنگر ?

    الْقَلْـبُ حَــرَمُ الـلَّـهِ
    فَلَا تُسْکِـنْ حَـرَمَ اللَّهِ غَیـْرَ اللَّه
    #قلـ❤ـب، حــرم خداونـد متعـال است،
    پس در #حـرم او،
    غیـر او را ساکـن مکـن…
    .
    کامپیوتر، موبایل، ایمیل، شبکه های اجتماعی، کارت های بانکی و همه و همه اش را #رمـزگـذاری کرده ایم که نکند غریبه ای وارد آن‌ها شود و نقض کند #حـریم_خـصوصی مان را !

    غافل از اینکه تا به حال ز خود نپرسیده ایم، #رمـز_دل_مـن چیست؟!
    که اینقدر، بی در و پیکر می شود #گاهــی!

    هر کس دستی به دل می رساند، سرکشـی می کند، می آید و می رود و سیاه می کند صفحه دل را و بی انصـاف، #فاتحـه ای هم نمی خواند حتی، به حالـش!!⏳
    .
    این روز هـا
    سعـــی کـن
    مدافـع قلبـ?ـت باشی
    از نفـوذ شیطـ?ـان…
    شاید سختر از #مدافـع_حــرم بودن
    #مدافـع_قلـب شدن باشد…
    .
    #قفـ?ـل_زده_اید_بـر_دل؟!
    #یـا…؟!
    #قلبتون_سرشار_از_عشق_الهے
    #گزینشی_کنیم_ورودی_خروجی_ها_را!
    #دل_مـن_جـای_هرکسـی_نیسـت!
    #القـلـب_حــرم_الـلّـه

    ????

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود ...

    #امام خامنه‌ای:بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا اللَّه». خب، رنجهایش چه؟ …جوابش این است که: و کفی باللَّه حسیبا

    1517863521k_pic_f7dc3deb-a8d2-4597-bd8b-3c7e20190a0b.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:40:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      رَب إٍنّی لِمَا أَنزَلْتَ إلَیَّ مِنْ خَیْرِ فَقیر ...

    ☘☘☘

    بسم الله الرحمن الرحیم ??
    ???

    رَب إٍنّی لِمَا أَنزَلْتَ إلَیَّ مِنْ خَیْرِ فَقیر

    پروردگارا ؛من به هر خیرى که سویم بفرستى سخت نیازمندم

    ?سورهٔ مبارکه القصص
    ✍آیهٔ 24

    1518006348k_pic_934e4d97-435d-44ef-98ad-4ddd62b326ae.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دلِ مجنون شده ام بر سر دار است هنوز لیلیِ شهرِ دلِ بی سر و پایم ، برگرد ...

    ? #أنا_مجنون_المهدی ?

    دلِ مجنون شده ام

    بر سر دار است هنوز

    لیلیِ شهرِ دلِ

    بی سر و پایم ، برگرد …


    ?تعجیل درفرج #پنج صلوات?

    1518039283k_pic_4fd5b006-a535-4c20-a492-9fd50bff1dae.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسن شاطری ...

    ?مراسم پنجمین سالگرد #شهادت سردار شهید #حاج حسن شاطری و رونمایی از اثر “سفیر آرامش” با حضور گروه سرود آفتاب سمنان

    ?️پنج شنبه 26 بهمن 1396
    تهران، خیابان سمیه، تالار اندیشه حوزه هنری

    1518091575k_pic_fd93d3e5-383f-4c9f-b3f7-a499e264a8c1.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      حزب اللهی بودن را با همه تراژدی هایش دوست دارم ...

    ?یادداشت ها:

    شهید #سید مرتضی آوینی:

    ✅حزب اللهی بودن را با همه تراژدی هایش دوست دارم✅

    1518523664k_pic_41407483-6606-4574-93db-92acaf347728.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اینها این همه دلیل اش چیست ...

    ? #ولنتاین، #کریسمس و #کورش

    به تنهایی و فقط به این دلیل که #ولنتاین یا #کریسمس متعلق به تمدن غرب است نمیتواند #مذموم باشد‌.

    ملتها برای خود #نماد میسازند، به آنها افتخار میکنند با آنها زندگی میکنند. مسیحیت، اسلام، و حتی مکاتب غیردینی نیز برای ایجاد رابطه و تعلق خاطر بین پیروان خود در #نمادسازی تلاش میکنند.

    اما کسانی که خود و نمادهای تمدن خود را بر سر سایر تمدنها می کوبند چرا با #تناقض رفتار میکنند؟

    بعنوان مثال، #کوروش را نمادِ ایرانیت و قهرمان نژاد آریایی میدانند، دین #زرتشت را دین ایرانیان، از امکان تاریخی بعنوان برتری خود و زبان فارسی را نمونه اعلای زبان و فرهنگ میدانند تا جایی که به #نژادپرستی کشیده میشود.

    اما در عمل #زبان_انگلیسی را در محاورات خود بکار میبرند، کریسمس را جشن میگیرند، جملات اندیشمندان غربی را مورد استناد قرار میدهند، حالا چند سالی است #ولنتاین را به بازار آورده اند‌.

    اینها این همه دلیل اش چیست؟ کسانی که مدعی وطن پرستی هستند اما حتی چند خط از #شاهنامه را نمیتوانند بخوانند. نه نظامی گنجوی را میشناسند نه رباعیات خیام را، نه میتوانند به نمادهای بومی خود افتخار کنند.
    کدام ادعا را میتوان باور کرد؟ ایران پرستی یا تقلید از غرب را؟

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      این یک داستان عرفانی بود ...

    #تلنگر
    #بسیارزیباست
    #آلزایمر

    ?پادشاهی با هزاران خادم و نوکر و ملک بزرگی که از غرب تا شرقش ماهها راه بود ، در اوج پادشاهی خود از روی اسب افتاد و بیهوش شد …
    همه نگرانش بودند … اطباء گفتند ، پادشاه حافظه اش را از دست داده اما ، هر لحظه ممکن است با یک اتفاقی تمام حافظه را بدست بیاورد … زن و بچه را نشانش میدهند ، نمیشناسد ، سرزمین را نشان میدهند … نمیشناسد …

    ✅روزی صبح بلند میشود و بدون خادم به بازار میرود و چون راه کاخ را یادش نبود … حیران میماند …
    گرسنه میشود ، تشنه میشود … لباسهایش را میفروشد .. چند روزی غذا میخرد و آخر از سر ناچاری به گدایی میوفتد … از هر کس و ناکسی گدایی میکند و شاید هیچ وقت یادش نیاید که او یک پادشاه بوده است!

    این یک داستان عرفانی بود … .
    1. ما همه پادشاهیم ، طبق آیه : انی جاعل فی الارض خلیفه
    2. ما همه چیز را میدانستیم طبق آیه : و علم ادم الاسماء کلها … و آیه : اخذ ربک من بنی ادم… الست بربکم ، قالوا بلی
    3. ما در خلقت این دنیامون از پادشاهی به بدبختی و اسفل سافلین رسیدیم طبق آیه : لقد خلقناه فی احسن تقویم ، ثم رددناه اسفل سافلین!
    4. اگر خدا را فراموش کنیم هیج وقت یادمان نمیآید که پادشاه بودیم و در گدایی میمیریم طبق آیه : لَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ!

    5. اگر تلاش کنیم با تلنگری ، اشاره ای ، اتفاقی میتوانیم یاد بیاوریم که پادشاه بودیم و هم در این دنیا و هم در تمام عوالم پادشاه و خلیفه باشیم، طبق تمام روایاتی که میگوید: من عرف نفسه فقد عرف ربه … یعنی هرکسی یادش بیاید کی بوده ، همه چیز یادش میآید… خدا را ، عهد را … اسماء را … خلیفه بودن را …

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:16:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      تصورات سیاست زده ی ما ...

    #فکر_کردن_درد_دارد

    ?تصورات سیاست زده ی ما


    اگر #ریش داشته باشی: حتما #اصولگرای تندرو هستی

    اگر فُکلی باشی: حتما #اصلاح_طلب وطن فروشی

    اگر از #فقرا بگویی: حتما #احمدی_نژادی و بیسوادی

    اگر از #کنسرت بگویی: حتما عاقل و روشنفکری

    ✅این تقسیم بندی، این #دوقطبی لعنتی در کشور ما محصول فضای سیاست زده است.
    آنقدر سیاسی و جناحی شده ایم که #اصلا نمیگذارند صدایت شنیده شود
    فورا #برچسب میزنند تا اصل حرفت گم شود.

    امروز، ملاک #حق و صحت یک خبر، به منبع و راوی نیست
    ملاک چپی یا راستی بودن است
    اگر از اردوگاه چپی خبرِ #اختلاس برسد باید توجیه کنی باید سکوت کنی باید خبری دیگری رو کنی تا حریف کم بیاورد باید بی خیالی طی کنی!!! و بالعکس از جناح راستی…

    سیاست زدگی امان را بریده و #توان حقگویی را از انسان انقلابی گرفته است.

    انقلاب عزیزما، اسیر این سیاست زدگی باقی مانده، مردم باید #کاری کنند.

    #علیرضا_زادبر

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:16:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سینمای وابسته به ...

    #حاتمی_کیا

    ?سینمای وابسته به…

    سخنان صریح و بی پروای #حاتمی_کیا موجی از شور و شعف به پا کرده است، همه او را #تحسین میکنند. گویی او در بلاد کفر، میان #دشمن فتح الفتوح کرده است، اما حاتمی کیا این حرفها را در جشنواره فجر که بنام این انقلاب است عنوان نموده، جریان #لیبرال و نگاه وابسته به غرب آنقدر در سینما نفوذ دارد که در #چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در #جشنواره ای که بنام همان انقلاب است
    دفاع از ارزشهای آن را به یک کار #غریب و غیرمعمول تعبیر میکنند، این جریان وابسته به تفکر غرب آنقدر تسلط دارد که در جشنواره انقلاب هم حرف از انقلاب زدن هزینه دارد‌.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:16:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      هیچ گلدانى خشک نمی شود ...

    خانه اى که در آن #مادر نفس بکشد،
    هیچ گلدانى خشک نمی شود..

    1518542144k_pic_a3871511-3cc3-4113-b1ed-babadc40f3d0.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      حاج عماد فائز مغنیه ...

    روح المقاومه
    سالگرد شهادت اسطوره شکست ناپذیر و تکرار نشدنی جبهه مقاومت
    حاج عماد فائز مغنیه
    به برادران لبنانی و تک تک رزمندگان جبهه ضد استکباری تبریک و تسلیت باد

    1518542199k_pic_c0307888-9f53-4969-b3b7-5948c48bc521.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      هرکه خوش دارد عمرش دراز و روزى اش بسیار شود، ...

    ???
    هرکه خوش دارد عمرش دراز و روزى اش بسیار شود، به #پدر و #مادر خود نیکى کند.

    پیامبر مهربانیها (ص) ?

    نهج الفصاحه، ح 22671

    1518561493k_pic_87f53c99-657d-4e5f-86dd-5d80e93c19a6.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:15:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چندفرزند بطور همزمان چالشی بزرگ است ...

    ✅تربیت #چندفرزند بطور همزمان چالشی بزرگ است.
    ?چالشی پر از فرصتها؛
    هم برای والدین و هم #فرزندان تا دورانی پر از شادمانی داشته باشند.

    ?خانه های #تک فرزند آرام اما فارغ از نشاط است.

    1518561589k_pic_72268218-3013-410f-9288-cd0b3e20a88a.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:14:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      گناه کنید، عادی می شود ...

    #بدتر_از_گناه

    ?گناه کنید، عادی می شود…

    گناه بد است، اما بدتر از گناه، عادت به گناه است. کم کم چشم و قلبهایمان دارد #عادت میکند!
    عادت به دیدن خلوت زنانه در سطح شهر!

    زنانی که همانطوری که در خانه برای محرم خود هستند، در شهر برای #نامحرم هم با همان حال و آرایش اند.

    دیگر ساپورت، شلوار تنگ، تبرج و خودنمایی عادی شده است.

    و اگر روزی برسد که #چادر غیر عادی شود، تعجب نکنید.

    مسلمانی یعنی؛

    همانقدری که رگ گردنت برای دزدی از بیت المال و آن #فیش_های_نجومی باد میکند؛ برای فقر و طلاق و ظلم و بی حجابی هم باد کند!

    مگر اینکه برایمان عادی شده باشد!


    ✅امام باقر(ع):

    خداى تعالى به شعیب پیامبر وحى فرمود که: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد: چهل هزار نفر بدکار را، شصت هزار نفر از نیکانشان را.

    شعیب عرض کرد: پروردگارا! بدکاران سزاوارند اما نیکان چرا؟

    خداى عز و جل به او وحى فرمود که: آنان با گنهکاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نیامدند.

    ?کافى ج 5 ، ص 56 ، ح 1

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:14:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نامت را به تمام پرنده ها یاد داده ام ...

    #این بقیه الله
    نامت را
    به تمام پرنده ها
    یاد داده ام
    به آسمان
    به ابرها
    .

    اَین‌بقیه‌الله

    1518562050k_pic_37f3ab6f-dc86-44cc-90d7-5a54658a34e0.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:13:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بچه سید نشدم دستِ خودم نیست ...

    #حضرت_زهرا

    بچه سید نشدم دستِ خودم نیست ولی
    وسط روضه دلم خواست بگویم مادر

    1518562413k_pic_1a8f1145-b43d-485c-804b-543ca6b52233.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:13:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آهنگ پیشوازشون صدای رهبر عزیزمون ...

    ?اینم برای اون دسته از عزیزانی که دوست دارند #آهنگ پیشوازشون صدای #رهبر عزیزمون باشه|ویژه مشترکین #همراه اول IR.MCI

    31892 رهبری بی نظیر
    31687 در صحنه ماندن جوانان
    31686 یکی از دو بهترین
    31685 یاد خدا
    31684 وظیفه امروز ما
    31683 توصیه به جوانان
    31682 طلایه داران جبهه
    31681 تقوا یعنی
    31680 شور انقلابی
    31679 اوصیکم بالتقوا
    73417 نماز با حال حضور
    73127 نماز با توجه
    73126 وحدت
    73125 قیام
    73124 قرآن
    73123 شهید آوینی
    73122 راه شهدا
    73121 فرهنگ ایرانی
    73120 ازدواج
    73119 پیشرفت کشور
    73118 استقامت
    73117 علم
    73116 بسیج شبیه افسانه
    73115 بسیج خار چشم دشمن
    73114 مکتب بسیج
    73113 بسیج
    73112 عظمت زن 2
    73111 عظمت زن
    73110 ارزش حجاب
    73109 حجاب
    73108 بی اعتماد به آمریکا
    73107 توجه در نماز
    73106 تقوا 2
    73105 روش امیرالمومنین
    73104 جنگ
    73103 جاهلیت مدرن
    73102 خطر
    73101 ایستادگی در راه خدا
    73100 قناعت
    73099 دشمن
    73098 حفظ ایمان
    73097 یا علی (ع)
    73096 تا بهشت
    73095 حق و حقیقت
    73094 تغییر نظام اسلامی
    73093 قتل علی (ع)
    73092 امیرالمومنین (ع) 2
    73091 امیرالمومنین (ع)
    66864 سلام آقا به معصومه
    62878 سوره تین.رهبری
    62877 سوره توحید و همزه
    62868 سوره شمس.رهبری
    62849 سوره جمعه.آیات1تا5
    62848 جمعه آیات 9تاآخر
    62847 سوره جمعه.آیات6تا8
    62846 سوره حمد و توحید
    62840 سوره قارعه.رهبری
    62817 سوره عادیات.رهبری
    62811 سوره اعلی.رهبری
    58663 شوق وصال
    58662 بزم وصال تو
    50763 اصلاح الگوی مصرف
    47502 تکلیف اهمّ
    47501 رفتار امام حسین (ع)
    47500 مبارزه با جهل و پستی
    43414 امدادرسانی
    34728 توبه
    34727 رابطه با خدا
    34726 عمر
    34725 ازدواج
    34724 دوری از معنویت
    34723 ابا عبدالله
    32864 معلم
    32863 ملتها باید نشان بدهند
    32862 آمادگی حقیقی
    32861 مردمی ترین نهاد
    32860 تولید ملی
    32858 ملت ایران اثبات کردند
    32857 ترس از ایران اسلامی
    32856 در راه پیشرفت
    32855 پدر امت
    32818 وجوب شرکت در انتخابات
    32817 سرمایه گذاری عظیم پخش
    32816 امتیازات منهای ضعفها
    32815 التزام به قانون
    32814 اتکا به دلهای مردم
    32781 وضعیت بدرو خیبر
    32780 تمدن متکی به معنویت
    32779 قرآن و تدبر در آن
    32778 عمل قرآنی
    32777 حل مشکلات با قرآن
    32776 در سایه قرآن
    32775 محبت و عقیده به قرآن
    32774 وجهه دولت آمریکا
    32773 توقف ممنوع
    32770 گامی به سمت خدا
    32769 فرهنگ مهاجم
    32768 استحکام نظام
    32767 در راه افتخار
    32766 عرصه رویاروئى
    31678 نظام برای مردم
    31677 نقش جوانان در فتنه ی 88
    31676 ما راینا الا جمیلا
    31675 خطاب به جوانان
    31674 خاصیت حرکت الهی
    31673 جوان و نیروی جوانی
    31672 ایستادگی ملت ایران
    31671 همت کنیم
    31670 همت مضاعف
    31669 گشاده رو بودن مسولین
    31668 فتنه یعنی…
    31667 اتکا جوانان به خود
    31666 اعتقاد به شهادت
    31665 انتظار افضل اعمال
    31664 شاخص جمهوری اسلامی
    31663 دشمن شناسی
    31662 بیداری همه اقشار
    31661 با قرآن خود را بسازید
    31660 عظمت ایران و شهدا
    31659 عظمت زن در حجاب
    31658 جنگ سخت، جنگ نرم
    31563 فرصت نوروز
    31562 دعای تحویل سال نو
    31561 دعای تحویل سال نو
    31274 ولادت نبی مکرم
    31273 قرن اسلام
    31272 اولین اثر وحدت اسلامی
    30993 نقش خواص
    30978 نقش مرثیه
    30976 خطبه حضرت زینب
    30919 امر رهبری

    ارسال به 8989

    موضوعات: تبلیغ
    [دوشنبه 1396-11-23] [ 11:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      قبله عالم به سلامت باد ...

    #گویند:
    به فرمان #شاه عباس، کاروانسراها ساختند. تعدادشان چون به 999 رسید دستور به توقف داد.
    گفتند: قبله عالم به سلامت باد! رخصت بفرمایید تا هزار دستگاه تکمیل شود.
    گفت: خیر! کافیست؛ حکمتی در آنست که شما قادر به درکش نیستید!
    لفظ (هزار) زود گفته میشود و تمام میگردد و لیکن گفتن عبارت (نهصد و نود و نه کاروانسرا) خود ابهتی شاهانه دارد.

    این حکایت حکایت عیدی امسال کارمندان دولت، هشت میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار ریال تمام است?

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      تک جمله ای از امام حسین(ع) ...

    #فکر_کردن_درد_دارد

    ?تک جمله ای از امام حسین(ع)


    از #حسین_بن_علی پرسیدند، شما سخنی را که با گوش خودت از پیغمبر شنیده باشی برای ما نقل بکن. ببینید انتخاب حسین از سخنان پیغمبر چگونه است؛ از همین‌جا شما می‌توانید مقدار شخصیت او را به دست آورید. حسین «علیه السلام» گفت آنچه که من از پیغمبر شنیده‌ام این است: «ان الله تعالی یُحِبُ مَعالِی الامور و‌‌ اَشرافها وَ یَکرهُ سفسافها» خدا کارهای بزرگ و مرتفع را دوست می‌دارد، از چیزهای پست بدش می‌آید.
    رفعت و عظمت را ببینید که وقتی می‌خواهد سخنی از پیغمبر نقل کند، این‌چنین سخنی را انتخاب می‌کند. در واقع دارد [شخصیت] خودش را نشان می‌دهد.


    کتاب حماسه حسینی، علامه شهید مطهری

    ?جلد1، صفحه 149.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:52:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      مراقب افکارمان باشیم ...

    #مراقب افکارمان باشیم … !!!

    ﺷﯿﺦ ﺭﺟﺒﻌﻠﯽ ﺧﯿﺎﻁ تعریف میکرد:

    ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻮدم، اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﻜﺮﻭﻫﯽ ﺩﺭ ﺫﻫﻨﻢ ﮔﺬﺷﺖ؛ بلاﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻛﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﻫﻢ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻡ…

    ﻗﺪﺭﯼ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺷﺘﺮﻫﺎﯾﯽ ﻗﻄﺎﺭ ﻭﺍﺭ ﺍﺯ ﻛﻨﺎﺭﻡ ﻣﯽﮔﺬﺷﺘﻨﺪ. ﻧﺎﮔﺎﻩ ﯾﻜﯽ ﺍﺯ ﺷﺘﺮﻫﺎ ﻟﮕﺪﯼ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﻤﯽﻛﺸﯿﺪﻡ، ﺧﻄﺮﻧﺎک ﺑﻮﺩ.!!

    ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﻓﻜﺮ ﻣﯽﻛﺮﺩﻡ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﯾﻦ ﻟﮕﺪ ﺷﺘﺮ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؟!

    ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﻌﻨﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ:
    ﺷﯿﺦ! ﺁﻥ ﻟﮕﺪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺁﻥ ﻓﻜﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻛﺮﺩﯼ!!!!!

    ﮔﻔﺘﻢ: آخر ﻣﻦ ﻛﻪ ﺧﻄﺎﯾﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻡ؟!!

    ﮔﻔﺘﻨﺪ: خب ﻟﮕﺪ ﺷﺘﺮ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺭﺩ …!!!!!!

    ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮐﺎﺭﻣﺎ ﺩﺭ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ؛
    ﺣﺘﯽ ﯾﮏ تفکر منفی هم میتواند تاثیر منفی ایجاد کند!

    مراقب افکارمون باشیم …!

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:51:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      خانم_خونه_باید_بدونه ...

    #خانم_خونه_باید_بدونه

    #به_همسرت_بگو_چشم

    ?مگر ما خدمتکار هستیم که چشم بگوییم؟?

    ❣خانم ها بدانند که چشم گفتن درمقابل شوهر یک نوع مدیریت شما در دل همسر است.

    ?اگر شما بخواهید شوهرتان را اسیر محبوب خودتان کنید. استفاده از کلمۀ چشم معجزه می کند.

    ?چشم از زبان بیرون می آید و شما را روی چشم شوهرتان می گذارد. این تعابیر شاعرانه نیست.
    تبعیت زن، خدمت هنرمندانه به خویش است.

    ?آنها که جلوی شوهر، سینه سپر می کنند و از شوهرشان تبعیت نمی کنند، الان چه جایگاهی در مقابل همسرشان دارند؟

    ?آیا همسرشان از دیدن آنها خوشحال می شود؟

    ?آیا از گفتگو با آنها لذت می برند؟

    ?با این کار، جایگاه خانم ها پایین نمی آید بلکه چشم گفتن به همسر یعنی:
    ❤️"حفظ اقتدار مرد
    ❤️” بالا بردن جایگاه زن است.

    ???????

    موضوعات: تبلیغ
    [دوشنبه 1396-11-16] [ 08:55:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      انا لله و انا الیه راجعون ...

    ? #انا لله و انا الیه راجعون

    ? ‏‎روحِ پاک رزمنده خستگی ناپذیر و جانباز سرافراز دفاع مقدس⚘ “شهید حاج سید مصطفی علمدار” ⚘به ملکوت اعلی پیوست.
    شهادتت مبارک بزرگمرد …شهد شیرین شهادت گوارای وجودت باد
    # ایشان پسر عموی شهید سید مجتبی علمدار بودند

    1517803949k_pic_3f271618-7f2a-46a2-b558-258d61e330c0.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:55:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      درد دل یک جامانده ...

    #درد دل یک جامانده ??
    #سلام بر لاله های زهرایی….
    #سلام بر علمداران خمینی( ره)
    #سلام براسوه صبر و استقامت و ایثار و جهاد وشهادت
    سلام بر
    پاسدار همیشه در سنگر، جانباز مظلوم شهید سید مصطفی علمدار
    خوشا بحالت آقامصطفی ….
    از سال 1366 که در اوج جوانی وخوش تیپی در 21 سالگی مدال افتخار جانبازی را کسب نموده بودی همچنان رکورددار معلم اخلاق هستی…
    ودرس ایثار و مجاهدت را به همه ما آموختی!
    مصطفی جان!
    بدون تعارف عرض کنم که ما هیچ یک از بچه های دفاع مقدس یک ثانیه درد و رنج شما جانبازان عزیزقطع نخاعی را درک نکرده بودیم و نخواهیم نمود !
    ما چه میدانیم شما جانبازان بعد از پایان جنگ و رحلت امام روح الله چه کشید یدو چقدر خون دل خوردیدوفقط برای رضای خدا سکوت نمودید!
    ما چه میدانیم شما چند بار دراین دوران عصر قحطی شهادت شهید شدید و دوباره زنده شدید!
    ما چه میدانیم آه جانسوز همسران جوان شما که ذره ذره کنار شما سوختند وساختندو از شما پرستاری نمودند و تا بهشت شما را بدرقه نمودند!
    ما چه میدانیم دردهای نیمه های شب شما که آن زمانی از شدت درد حوله در دهانت می گذاشتی که از صدای آه ناله ات مزاحم خواب و استراحت عزیزانت نشوید….!
    آقا مصطفی!
    شما با خدا معامله کردید و در اوج دوران جوانی، خودتان را فدای انقلاب نمودید و حدود 31 سال شبانه روز چون شمع سوختی و فقط سکوت نمودیی وهیچ وقت از انقلاب وامام و رهبری کوچکترین گله ای نکردی وهمیشه سفارش ت این بود که از خط امام و رهبری جدا نشوید.
    اما ماخیلی نامرد بودیم!
    فقط در مناسبتهای مختلف وقتی شما جانبازان را روی ویلچرمیدیدیم از روی شرمندگی یا اجبار!!!به دست بوسی شما می رسیدیم و وقتی می گفتیم چه خبر؟!
    شما با لبخند ملیحه هانه ای می گفتید خبر خیر!!!!
    مگه شما چه خبرهای باید به ما می دادید!
    مصطفی جان !
    هیچ وقت یادم نمی رود سال 76 موقع ضبط برنامه روایت فتح در آسایشگاه جانبازان ساری هنگام بیان خاطرات بهترین همرزمت!و پسر عموی عزیزت آقامجتبی آرام آرام گریه میکردی ومیگفتی که از خدا میخوام خودش شفیع ما باشه در روز قیامت ودست مارا بگیره!!!!
    آن شب بهم گفتی (م ) خوشا بحال مجتبی که پرکشیدورفت و*عندربهم یرزقون* کشت.
    وقتی سالها از شهادت شهدا به ویژه آقامجتبی گذشت و بی وفای ما نسبت به شما بیشتروبیشتر شد…!!!!!!!
    در همایش لاله های زهرایی داخل سالن متل بانک ملی بابلسر در سرمای زمستان سال 87تورا زیارت نمودم وقتی دستان سردم را در دستان گرمت قرار دادم تمام وجودم را با قلب گرم و مهربانت حرارت بخشیدی و انگار خون تازه ای در وجودم تزریق نمودی و احساس غرور نمودم و سعی کردم فارق از همه چیز در کنارت زانو بزنم و دستانت رو ببوسم وتو مثل همیشه دستی بر سر من روسیاه کشیدی و صورتت سرخ شد و گفتی باز شرمنده ام کردی
    ان شب بهت گفتم علاقه ما به شما بخاطر دو چیز است اول خودت که جانبازی و اسوه صبری وبعد بخاطر دوری از آقا مجتبی تولبخندی زدی و گفتی مجتبی کجا و من کجا…
    من هم گفتم مجتبی اونجا توهم اینجا!!!
    و کلی در آن شب خاطرات آقا مجتبی را باز خوانی کردی برام!
    مصطفی جان!
    باورکن ما شرمنده معرفت شما بودیم و هستیم و خواهیم بود.وقتی ازت سئوال نمودم چرا توی این هوای سرد زمستانی از ساری برای مراسم آمدی بابلسر در جوابم گفتی آقا مجتبی گردن من حق بزرگی داره!!!من که نمی دانم توچه می گفتی اما آن شب با آن همه مهمانی که داخل سالن بود و شلوغی مراسم سعی کردم لحظه ای ازشما غافل نشوم چند بار دیدم آرام آرم اشکانت سرازیر شده و بعداز گذشت چندین سال در فراق آقا مجتبی همچنان میسوزی وگریه میکنی و پایان مراسم بهم گفتی دعا کن که زودتر به مجتبی برسم!!!
    آه !ما چه میدانیم شما دراین سالها چه
    کشیدید….
    آقا مصطفی خوشا بحالت که در فجر فاطمی 96 با بدنی زخمی که از دفاع مقدس به یادگار داشتی هجرت نمودی و خوشا بحال تو و خوشا بحال آقامجتبی و خوشا بحال شهدای گردان مسلم وخوشا بحال دوستانت شهیدت که امروز درکنار هم عندربهم یرزقون هستید اما مصطفی جان یادت نرود که ماهم جامانده گردان مسلم از عملیات کربلای 5 هستیم و همچنان محبان شما عزیزان هستیم و محتاج نگاه شما فرزندان حضرت روح الله هستیم مطمئن هستم بیشترین خوشحالی را در جنت آقا مجتبی خواهد داشت و اون اولین نفری خواهد بودکه به استقبالت خواهد آمد چون خودش میگفت من راننده ویژه ویلچر آقا مصطفی هستم وبعد بلند بلند می خنیدید….هرچند در این سالها گوشت بدنت آب شده ووزنت خیلی کم شده و احتیاج به ویلچر نیست !!! و آقا مجتبی تورو بغل خواهدنمود و داخل بهشت به شادی خواهد پرداخت !!!!از همان شادی های زمان جنگ که درصحرای هفت تپه داشتید!
    خوشا بحال آقا مجتبی که در کنار توست و خوشا بحال خودت که همنشین آقا مجتبی هستی چقدر حسادت دارم به شما دوتا برادر! آقا مصطفی سلام ماراهم به آقا مجتبی و عزیزان ودوستان شهید ما برسان.
    #م.ک جامانده ظهر خونین شلمچه
    و شاهد عصر خونین قنیطره

    1517804302k_pic_9daec709-9bfe-45fd-a59c-152b1dae330e.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      با ذکر خدا دل آرام می گیرد ...

    ✔ #پندانه…

    أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»
    این آیه معنایش این نیست
    که با ذکر خدا دل آرام می گیرد
    این جمله یعنی خدا می گوید:

    «جوری ساخته ام تو را که
    جز با یاد من آرام نگیری…»

    اگر بیقراری؛
    اگر دلتنگی؛
    اگر دلگیری؛
    گیر کار آنجاست که هزار یاد،
    جز یاد او، در دلت جولان می‌دهد…

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      خونه ی مادر بزرگه ...

    #خونه ی مادر بزرگه ?
    #صبح، باشکوهترین لحظه زندگیست،
    یک نفس عمیق بکشید،
    با امید به “خــدا” گامهایتان را محکم و استوار بردارید
    بهترین روز زندگیتان را بسازید.
    #صبح_بخیر ?

    ? ?

    1517804768k_pic_a3a78ddc-b660-4753-b5c8-156046422a32.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      یکی از خاطرات کودکی سعدی ...

    #سعدی در یکی از خاطرات کودکی خود می گوید:

    یاد دارم که در ایام کودکی، اهل عبادت بودم و شب ها بر می خاستم و نماز می گزاردم و به زهد و تقوا، رغبت بسیار داشتم.

    شبی در خدمت پدر رحمة الله علیه نشسته بودم و تمام شب چشم بر هم نگذاشتم و قرآن گرامی را بر کنار گرفته، می خواندم. در آن حال دیدم که همه آنان که گرد ما هستند، خوابیده اند. 

    پدر را گفتم: از اینان کسی سر بر نمی دارد که نمازی بخواند. خواب غفلت، چنان اینان را برده است که گویی نخفته اند، بلکه مرده اند.

    پدر گفت: تو نیز اگر می خفتی، بهتر از آن بود که در پوستین خلق افتی و عیب آنان گویی

    موضوعات: تبلیغ
    [یکشنبه 1396-11-15] [ 07:51:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اینجا سوریه است... ...

    ? #اینجا سوریه است…
    هم حجابش آزاد بود و هم زنانش به ورزشگاه میرفتند حتی لب ساحل هم آزاد بود ‌اما وقتی امنیت از بین رفت تازه فهمیدند که بالاترین نعمت…
    #ما_سوریه_نمیشویم

    1517715381k_pic_07f09c99-db34-445b-878e-6f1594e25e49.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      روزم بــه نـام تـــــو مـــادر ...

    بسم الله الرحمن الرحیم
    به رسم ادب
    روز خود را با #سلام به تو آغاز میکنم

    روزم بــه نـام تـــــو مـــادر:

    السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ
    السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ
    السَّلامُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللَّهِ

    السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ

    السَّلامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ السَّلامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّکِیَّة
    ُالسَّلامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّةُ
    ?السَّلامُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه

    تا ابد این نکته را انشا کنید
    پای این طومار را امضا کنید

    هر کجا ماندید در کل امور
    رو به سوی حضرت زهرا سلام الله علیهاکنید

    روزتون_پربرکت
    التماس دعا

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دعابرای بیماران ودلشکستگان وگرفتاران فراموش نشودپس بگو ...

    #دعابرای بیماران ودلشکستگان وگرفتاران فراموش نشودپس بگو

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ اَهْلِکْ اعْدائَهُم اجمعین

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      #قصه "#حدیث کسا" با زبان #کودکانه و شعر گونه: ...

    ?#قصه “#حدیث کسا” با زبان #کودکانه و شعر گونه:?
    (مطالبی که داخل گیومه هست به حالت شعر خوانده میشه وبقیه مطالب به حالت قصه)

    “یه روز #حضرت زهرا(س)
    مادر ما بچه ها
    که خیلی مهربونه
    تنها بود و نشسته بود تو خونه”

    که یهوی دیدن تق و تق و تق در میزنن, حضرت زهرا (س) فرمودن:

    “کیه کیه که پشت در, در میزنه
    به خونه امام علی (ع) سر میزنه”

    اون کسی که پشت در بود فرمود:

    “منم منم پیامبر (ص)
    که اومدم پشت در
    سلام بر دخترم
    فاطمه اطهرم”

    حضرت زهرا (س) جواب سلام پدر رو دادن و گفتن بفرمایید تو, بچه ها پیامبر بابای حضرت زهرا بودن.
    پیامبر فرمودن:

    “ای دختر عزیزم
    مریضم و مریضم
    یدونه عبا میاری
    که رو سرم بذاری”

    حضرت زهرا هم رفتن و یدونه عبا که مثل پتو بود اوردن و روی پیامبر انداختن, بچه ها عبا یه پارچه بزرگه که عرب ها روی دوششون می انداختن, مثل همین چیزی که روحانی ها رو دوششون می اندازن.
    بچه ها اگر گفتید اسم عباشون چی بود?
    کسا بود و کسا بود.

    ( بعد از یکی دو بار تکرار این بیت, به بچه ها بگید هر جای قصه پرسیدم “اسم عباشون چی بود” باید بپرید بالا و بگید “کسا بود و کسا بود")

    یه کمی گذشت که حضرت زهرا (س) دیدن دوباره تق و تق و تق در میزنن.

    “کیه کیه که پشت در, در میزنه
    به خونه امام علی سر میزنه”

    “کی بود? امام حسن (ع)
    سرور هر مرد و زن”

    بچه ها امام حسن که پسر حضرت زهران اون موقع ها مثل شما کوچولو بودن.
    ایشون فرمودن:

    “سلام مامان خوبم
    مامان مهربونم”

    حضرت زهرا هم در جواب گفتن:

    “سلام نور دو چشمم
    سلام میوه قلبم”

    امام حسن فرمودن:

    “چه بوی خوبی میاد
    بوی پیامبر میاد?
    این بویی که پیچیده توی خونه
    شبیه بوی عطر
    بابا بزرگ خوب و مهربونه”

    بچه ها پیامبر, پدر بزرگ امام حسن بود, حضرت زهرا در جواب گفتن بله, پیامبر اینجان و بعد جای پیامبر و عبا رو نشون امام حسن دادن.

    “اسم عباشون چی بود
    کسا بود و کسا بود”

    امام حسن رفتن پیش پیامبر گفتن:

    “سلام ای مهربونم
    بابا بزرگ خوبم
    اجازه می دید منم زیر عباتون
    بشینم و بمونم”

    پیامبر هم اجازه دادن و امام حسنم رفتن زیر عبا

    ” اسم عباشون چی بود?
    کسا بود و کسا بود”

    یکمی گذشت حضرت زهرا دیدن دوبار تق و تق و تق در میزنن. حضرت فرمودن:

    “کیه کیه که پشت در, در میزنه
    به خونه امام علی سر میزنه”

    “کی بود? امام حسین(ع)
    عزیز و نور دو عین”

    بچه ها امام حسین هم که پسر حضرت زهران اون موقع ها مثل شما کوچولو بودن.
    ایشون فرمودن:

    “سلام مامان خوبم
    مامان مهربونم”

    حضرت زهرا هم در جواب گفتن:

    “سلام نور دو چشمم
    سلام میوه قلبم”

    امام حسین فرمودن:

    “چه بوی خوبی میاد
    بوی پیامبر میاد?
    این بویی که پیچیده توی خونه
    شبیه بوی عطر
    بابا بزرگ خوب و مهربونه”

    حضرت زهرا در جواب گفتن بله, پیامبر اینجان و بعد جای پیامبر و عبا رو نشون امام حسین دادن.

    “اسم عباشون چی بود
    کسا بود و کسا بود”

    امام حسین رفتن پیش پیامبر گفتن:

    “سلام ای مهربونم
    بابا بزرگ خوبم
    اجازه می دید منم زیر عباتون
    بشینم و بمونم”

    پیامبر هم اجازه دادن و امام حسینم رفتن زیر عبا

    ” اسم عباشون چی بود?
    کسا بود و کسا بود”


    یکمی گذشت حضرت زهرا دیدن دوبار تق و تق و تق در میزنن. حضرت فرمودن:

    “کیه کیه که پشت در, در میزنه
    به خونه امام علی سر میزنه”

    “کی بود? امام علی(ع)
    وصی بعد از نبی(ص)”

    امام علی فرمودن:

    “سلام حضرت زهرا
    دختر رسول خدا”

    حضرت زهرا هم در جواب گفتن:

    “سلام امیر مومنین
    سلام امام اولین”

    بچه ها حضرت علی, همسر حضرت زهرا بودن, ایشون فرمودن:

    “بوی خوش پیامبر
    پر شده توی خونه
    آیا رسول خدا
    مهمون خونمونه?”

    حضرت زهرا فرمودن بله, و جای پیامبر و دو تا پسرای حضرت علی و عبا رو نشونشون دادن, بچه ها

    “اسم عباشون چی بود
    کسا بود و کسا بود”

    حضرت علی رفتن پیش پیامبر و گفتن:

    “سلام رسول خدا
    اجازه می دید منم باشم با شما
    بشینم زیر عبا”

    پیامبر هم اجازه دادن و امام علی هم رفتن زیر عبا, تا الان کیا نشستن زیر عبا, چند نفر بودن ?
    “اسم عباشون چی بود? کسا بود و کسا بود.”

    “خب بچه ها به نظرتون
    دیگه کی مونده بود
    که بره بشینه زیر عبا
    پیش پیامبر خدا
    آفرین بانو حضرت زهرا”

    حضرت زهرا رفتن پیش پیامبر و دوباره سلام کردن و گفتن:

    “سلام رسول خدا
    اجازه می دید منم باشم با شما
    بشینم زیر عبا”

    پیامبر فرمودن:

    “سلام به تو دخترم
    سلام پاره تنم
    بیا تو هم بشین کنار ماها
    تا که همه با هم بشیم
    پنج تن آل عبا”

    “بچه ها پنج تن آل عبا کیا بودن?
    پیامبر و امام علی
    حضرت زهرا
    امام حسن و
    امام حسین”

    “اسم عباشون چی بود?
    کسا بود و کسا بود”

    بچه ها بعد پیامبر دو سر عبا رو گرفتن و دست راستشون رو به طرف آسمون بلند کردن و برای کسانی که زیر عبا بودن و همه کسانی که اون ها رو دوست دارن دعا کردن.


    التماس دعای فراوان

    1517520085k_pic_54255d84-4f58-42b0-9810-57a6be337b04.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [شنبه 1396-11-14] [ 08:37:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      بهترین "#هواشناس" کسی است که هوای دیگران را دارد ...

    بهترین “#هواشناس” کسی است که هوای دیگران را دارد

    1517425906k_pic_9b73cd4a-2427-4f9b-a5bb-b9fe8389feb0.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [پنجشنبه 1396-11-12] [ 07:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      زیارة فاطمة الزهراء علیها السلام ...

    ???
    #زیارة فاطمة الزهراء علیها السلام :

    اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ نَبِىِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ حَبیبِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَلیلِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ صَفىِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَمینِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَفْضَلِ اَنْبِیاءِ اللهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِّیَةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سِیِّدَةَ نِساءِ الْعالَمینَ مِنَ الاَْوَّلینَ وَالاْخِرینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللهِ وَخَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ ، اَلسـَّلامُ عـَلَیْکِ اَیَّتـُهَا الْفاضِلـَةُ الزَّکِیـَّةُ ، اَلسـَّلامُ عـَلَیْکِ اَیَّتـُهَا الْحَوْراءُ الاِْنْسِیَّة

    ?واسه بقیه هم بفرستید
    تا همه سلام بدن به بانوی
    دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)?
    التماس دعا
    #ایام_فاطمیه_تسلیت

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ...

    سلامتی
    اعضای گروهمون #صلوات
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آغاز ثبت نام اعتکاف رضوی ...

    #اخبار
    ? آغاز ثبت نام اعتکاف رضوی
    شروع ثبت نام اولیه : یکشنبه 15 بهمن

    1517428878k_pic_d3ae0ebe-f433-4512-8e4c-4d3b738cdbd1.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      من با کسی بحث نکردم ...

    #خبرنگار از پیر مردی که 120 سال عمر داشت راز موفقیتشو پرسید :
    اونم گفت : من با کسی بحث نکردم
    گفتن امکان نداره!
    گفت حق باشماست…

    1517429331k_pic_f045b011-4c03-4e14-aec6-dfd0b1c9fb35.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:49:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      رهبرانقلاب: در #دهه_فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید. ...

    #پوستر

    ?? رهبرانقلاب: در #دهه_فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید. ??

    ?? ??

    1517430348k_pic_0f0ef0ad-9677-4f22-8d1e-d5c2ab2e3275.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:49:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      باید دفاع کنیم... ...

    #کار_فرهنگی

    ?| باید دفاع کنیم…

    ?به ایمان مردم ما حمله میکنند، به بصیرت مردم ما حمله میکنند، به تقوای ما حمله میکنند، به اخلاق ما حمله میکنند، ویروس‌های گوناگونِ خطرناکِ معنوی را در میان ما پراکنده میکنند؛ خب، ما چه کار کنیم؟ باید دفاع کنیم. این، قرارگاه لازم دارد، مثل قرارگاه‌های میدان جنگ.

    ?امام خامنه‌ای - 1394/10/14

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:49:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      صبح تا شب خودمان را #تحقیر نکنیم، خون آنها از ما #رنگینتر نیست! ...

    ?صبح تا شب خودمان را #تحقیر نکنیم، خون آنها از ما #رنگینتر نیست!

    سمت راست #آمریکا
    سمت چپ #ایران

    1517430685k_pic_79e7b50e-83fc-45f1-a239-9a2b3419eed9.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:48:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      با #فضای مجازی می‌توانیم چند برابر پیشینیان ثواب ببریم و جهاد کنیم! ...

    ?با #فضای مجازی می‌توانیم چند برابر پیشینیان ثواب ببریم و جهاد کنیم!

    ? #فضای_مجازی

    1517430777k_pic_1f57d6a5-d4e0-45eb-b84a-e9760f0edb4d.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:48:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سؤاستفاده مستکبرین از #فضای مجازی، مسئولیت ما را کم نمی‌کند! ...

    ?سؤاستفاده مستکبرین از #فضای مجازی، مسئولیت ما را کم نمی‌کند!

    ? #فضای_مجازی

    1517430829k_pic_fa7fb5a1-fd87-4cbf-a775-292ee9594ac8.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:48:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      مهم‌ترین هدف در #فضای مجازی چیست؟ ...

    ?مهم‌ترین هدف در #فضای مجازی چیست؟

    ? #فضای_مجازی

    1517430877k_pic_f2733305-08a8-49cb-adf4-d4265e146fa7.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      با #فضای مجازی چه کار کنیم؟ ...

    ?با #فضای مجازی چه کار کنیم؟

    ? #فضای_مجازی(1)

    1517430907k_pic_3523d077-b9cc-4672-a1fb-a183b4d703ad.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      به رسم ادب و ارادت سلام میدهیم به #ارباب بی کفن ...

    به رسم ادب و ارادت سلام میدهیم به #ارباب بی کفن

    السلام علیک یا اباعبدالله
    و علی الارواح التی حلت بفنائک
    علیکم منی جمیعا سلام الله أبدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم
    السَّلامُ عَلی الحُسٓین و
    عٓلی عٓلی اِبن الحُسَین و
    عَلی اولادِ الحُسَین وَ
    علَی اصحابِ الحُسَین

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا میدانید همیشه با چهار #دوربین زنده شما رصد می شوید؟ ...

    ?آیا میدانید همیشه با چهار #دوربین زنده شما رصد می شوید؟

    ?هر لحظه و هر زمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند؟

    ⭕️دوربین اول: خود خدا است. ألَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری؛ ‏آیا انسان نمی داند که خدا او را نگاه می کند؟ سوره مبارکه علق آیه /14

    ⭕️دومین دوربین: ملائک مقرب خدا هستند؛ «ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید» «از شما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند» سوره مبارکه قاف آیه/ 18

    ⭕️سومین دوربین: زمین است. «یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها» «در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند». سوره مبارکه زلزال آیه / 4

    ⭕️چهارمین دوربین: اعضاء و جوارح خود ما می‌باشند. «تکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ» «در آنروز دست‌ها و پاها شهادت می‌دهند که چه کاری کرده‌اند». سوره مبارکه یس آیه /65

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      پیشنهاد برای #مادران محترم دارم ...

    ?????????

    ? پیشنهاد برای #مادران محترم دارم?

    ?استاد علیرضا #پناهیان:?

    ⭕️ #حدیث کساء را بخوانید و ترجمۀ فارسی آن را به عنوان قصّه به فرزندان خود یاد بدهید.

    چون بچه‌ها قصّه‌های بدون تنش و درگیری را دوست دارند. قصّۀ حدیث کساء را برای بچه‌های خودتان بخوانید و تجربه کنید.

    جالب اینجاست که بچه‌ها دوست دارند همان قصه‌های قبلی را دوباره برای آنها تکرار کنید، چون با آن اُنس پیدا می‌کنند.

    ⭕️قصّۀ حدیث کساء حادثۀ تلخی ندارد که بچه بدش بیاید، ضمن اینکه در این قصه خانواده وجود دارد، خصوصاً که محور داستان هم پدربزرگ خانواده است و بچه‌ها به لحاظ روانشناسی این را دوست دارند.

    این داستان سرشار از لطف، زیبایی، صفا و صمیمیت است و خواندش هم خیلی سفارش شده است.


    وقتی این بچه بزرگ شد، اگر به او بگویید که امام حسین(ع) مظلوم واقع شده، غم دلش را خواهد گرفت و ارتباط قشنگی ایجاد خواهد کرد. البته دقت کنید که از همان کودکی نباید بچه‌ها را با غم‌های اهل‌بیت(ع) آشنا کنید، بلکه با حدیث کساء آشنا کنید که سراسر شادی و محبت و صمیمیت است.

    ⭕️الان باید در همۀ خانه‌ها قصه‌ها و اشعار مختلفی با موضوع حدیث کساء برای بچه‌ها وجود داشته باشد که مادرها برای بچه‌های خود بخوانند

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:46:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شہدا را یاد ڪنیم با ذڪر صلوات ...

    #برف ڪـه مےآید

    یاد عڪس هاے برفیت میافتم

    عباسِ زمانہ بـےبـے زینب (س)


    ? #شہـید_مدافع_عباس_دانشگر?


    شہدا را یاد ڪنیم با ذڪر صلوات

    1517170884k_pic_5d451e4e-48d4-4211-b8bc-44ab6feee7e6.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [چهارشنبه 1396-11-11] [ 01:46:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      عاشق باش شهید میشوی ‌, ش ه ی د ...

    ✍ #وصیت_شهدا

    ? عاشق باش


    ? اگر بنده اش شوی
    #عاشقت می شود
    اگر #عاشقت شود تو را میخرد ؛
    اگر تو را بخرد ، نمی میری .
    #شهید میشوی
    #شهید میشوی ‌, ش ه ی د

    ❤️ #خدایا_عاشقم_ڪن

    1517170947k_pic_015045df-52c5-496a-b2ea-c25c581b45bb.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:46:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      فرصت حیات! ...

    #فرصت حیات!
    در روایت میخوانیم که فرصتها همانند ابرها درگذرند،..شاید اولین تصور مااین باشد که چنین فرصتهایی بندرت پیش میآیند و بنابراین متوجه حجم وسیع فرصتهایی که دراختیارماست نباشیم .اما حقیقت اینست که این خود ما هستیم که با نوع نگاه و مواجهه خود با پدیده ها ،آنها را به فرصت تبدیل میکنیم! پس هر کاری که از ما سرمیزند میتواند برچسب فرصت را داشته باشد! درآیه 21 سوره مایده ماجرای نوع مواجهه هابیل باقابیل بیان شده است : لین بسطت الی یدک لتقتلنی ماانابباسط یدی الیک… هابیل کسی است که تهدید قابیل را تبدیل به فرصتی برای خودش میکند و میگوید اگر تو برای قتل من اقدام کنی امامن چنین کاری نمیکنم! و بدین ترتیب هابیل پیروز واقعی این صحنه است.البته چه بسا در نگاه مادی وظاهری و دنیوی قضیه برعکس باشد.نکته دقیقا در همین جاست که در آغاز باید نوع نگاه خودمان را مشخص کنیم.بنابراین برای کسی که نگاهش الهی و باطنی است همه رخدادها میتواند فرصت محسوب شود و اینچنین است که آهنگ زندگی تغییر میکند! غم به شادی بدل میشود و یاس جای خودرا به امید میدهد و از همه بالاتر محبت و عشق فراگیر میشود …

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      چهارتا ذکر قرآنی آرامش بخش که توی زندگیت معجزه ها میکنه : ...

    #چهار ذکر آرام بخش

    ‍ ? آیت الله فاطمی نیا :

    ☘ چهارتا ذکر قرآنی آرامش بخش که توی زندگیت معجزه ها میکنه :

    1⃣ حسبنا الله و نعم الوکیل
    (برای وقتهایی که ترس و اضطراب داری)

    2⃣ لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین
    (وقتی خیلی ناراحتی و دلت گرفته ای)

    3⃣ افوض امری الی الله ان الله بصیربالعباد
    (برای وقتهایی که میخوای خدا مکر و حیله دیگران رو در حق تو خنثی کنه)

    4⃣ ماشاالله لا حول ولا قوه الا بالله
    (برای وقتهایی که طالب زیبایی در دنیا هستی)

    5⃣ توی خونه زیاد صلوات بفرستیم،
    صلوات زیاد باعث آرامش در خانه می شود.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      انتشار تصویر رهبر انقلاب زیر برف که پایگاه حفظ و نشر آثار ایشان منتشر کرد در پیام رسان های لبنانی ...

    #انتشار تصویر رهبر انقلاب زیر برف که پایگاه حفظ و نشر آثار ایشان منتشر کرد در پیام رسان های لبنانی

    1517171229k_pic_824c4748-e3af-4b9b-a659-2953e10d7858.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      شهید ژروم ایمانوئل کورسل ...

    #شیعه
    ⁣غروب #پنجشنبه‌ای مرا دید که لباس پوشیده‌ام تا به کانون بروم. گفت: «به سلامتی کجا؟» گفتم: «دعای کمیل!» گفت: «دعای کمیل چیه؟ منم می‌تونم بیام؟» گفتم: «برا رفتن به مراسم دعا از کسی اجازه نمی‌گیرن.» آمد.
    #عربی را به واسطه پدری که مراکشی بود و عرب زبان، بخوبی می‌دانست. تا آخر مجلس نشست. حال خوشی پیدا کرد. توسل آن شب او و اشک و حالش برای ما دیدنی بود! هفته بعد، ظهر پنجشنبه از راه رسید؛ با لباس مرتب و معطر. گفتم: «خیره انشاء الله، عزم سفر داری؟» گفت: «نه، اومدم بریم دعای کمیل.» من گیج و منگ نگاهش کردم و گفتم: «الان؟! هنوز تا شب خیلی مونده.» گفت: «می‌دونم اما دلم برا دعای کمیل تنگ شده.» بی تاب بود. این را همه ما فهمیده بودیم.

    بعد از #شیعه_شدنش پرسیدم: چه کسی تو را شیعه کرد؟ منتظر بودم اسم یکی از دوستانمان را بشنوم. لحظه‌ای سرش را پایین انداخت و گفت: «دعایِ کمیلِ امام علی (علیه‌السلام)».

    #شهید ژروم ایمانوئل کورسل

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      برف و باران رحمت ...

    #برف و باران رحمت

    دلتون خدایی بود..
    دعا کردید
    نماز باران خوندید..?

    و الحمدلله خدا رحمتش رو نازل کرد?❄️

    کاش برخی مسئولین هم دعای شما و رحمت خداوند را باور داشتند و برای امروز آماده میشدند..

    1517171457k_pic_60f89475-9715-4167-8bb3-fc16decc38ef.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:44:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      بهترین چیزی که برای زنده ماندن در برف و یخبندان که می توانیم همراه داشته باشیم چیست؟ ...

    #مدیریت_بحران #طب_اسلامی

    ?بهترین چیزی که برای زنده ماندن در برف و یخبندان که می توانیم همراه داشته باشیم چیست؟

    ?ترکیب 5 واحد عسل با دو واحد پودر فلفل سیاه

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:44:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      افراد میکروبی ...

    ⭕#️افراد میکروبی

    ⚠️ افرادی که در معرض آسیب میکروب و ویروس هستند و یا در حقیقت شیطان به آنها نزدیک است و بر آنها سلطه دارد .

    ? چه مواصفاتی دارند؟

    ? افراد کاهل نماز ، وسواس یا وسوسه فکری دارند .
    ? نطفه ی آنها بدون بسم الله ، یا در اول یا وسط یا آخر ماه منعقد گردیده است .
    ? افرادی که اذان و اقامه در گوش آنها خوانده نشده است .
    ? با دست و دهان نشسته میخوابند .
    ? بسم الله کمتر میگویند .
    ? کمتر از شر شیطان به خدا پناه میبرند .
    ? کمتر قرآن میخوانند .
    ? کمتر تسبیح حضرت زهرا میگویند .
    ? کمتر روزه میگیرند .
    ? کمتر صدقه میدهند.
    ? با مومنان کمتر ملاقات میکنند .
    ? سجدهایشان کوتاه است .
    ? میوه کهنه با نو نمیخورند .
    ? آب باران نمینوشند .
    ? درها و پنجره ها را اول شب و اول طلوع آفتاب نمیبندند .
    ? روغن زیتون را نه میخورند و نه به بدن میمالند .
    ? انار کمتر میخورند .
    ? محاسن را شانه نمیزنند یا میتراشند.
    ? سبیلها را بلند رها میکنند .
    ? موی زائد بدن را دیر به دیر میتراشند .
    ? دوست ندارند در خانه مرغ یا کبوتر نگهداری کنند.
    ? با سر برهنه وارد دستشوئی میشوند .
    ? در خانه از اسپند یا دود اسپند استفاده نمیکنند .
    ? تنها میخوابند .
    ? ایستاده ادرار میکنند .
    ? علاقه به خوردن خاک دارند .
    ? علاقه به خوردن غذای داغ دارند .
    ? علاقه به لباسهای سرخ دارند و اصولا لباسهای قرمز میپوشند .
    ? به رو میخوابند .
    ? عجول هستند .
    ? اهل خمیازه هستند و از هم کشیدگی دارند .
    ? با صدای بلند میخندند .
    ? مردانی که بیشتر زن صفتند .
    ? بی حیا هستند .
    ?عصبانی میشوند ، ادامه میدهند .
    ? روز نمیخوابند ، قیلوله ندارند .
    ? اول شب بیرون خانه هستند .
    ? دوست دارند سقف خانه بلند باشد .
    ? ادرار و مدفوعشان را نگه میدارند .

    ❗️آسیب میکروب ، ویروس و یا شیطان ممکن است به شکل تب ، بیماریهای واگیر دار ، عفونت ، التهاب ، ورم شش ،مننژیت ، هپاتیت ،اسهال ، ایدز ، صرع ، جنون ، بی عقلی ، کم عقلی ، دیوانگی ، سیپی ، وسواس ، عصبانیت زیاد ، عدم کنترل باد ، خواب آلودگی و امثال اینها ظاهر بشود .

    طب اسلامی،طبی براساس وحی، اجتهاد، تعبّد و تجربه؛ به نحو ترتیب..

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:39:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آغاز دوره تکمیلی طرح بیان ...

    #آغاز دوره تکمیلی طرح بیان (بانوان یاور نماز )استان سمنان باحضور 50 مبلغ خواهر مدارس علمیه خواهران استان 10و 11 بهمن ماه

    1517290389k_pic_890aff03-27be-4b75-8400-644b8bc97b68.jpg

    1517290387k_pic_a0939434-289a-4399-b514-cf81f1f61804.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:38:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      استاد و شاگردی ...

    #استاد و شاگردی
    ?اشک‌های آیت الله جوادی آملی بر پیکر شاگردش، دکتر نظر پور استاد اقتصاد دانشگاه مفید

    ?علت فوت: تصادف اتوبوس اساتید در محور اراک- ملایر

    1517330071k_pic_4e5e889e-f6f5-4d38-90df-b778547bd235.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:38:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      نمونه‌های گناهان جاریه: ...

    ✍?#گناه جاریه


    ?کسی که فحشا را منتشر می‌کند حتی اگر خودش آن را مرتکب نشود گناهانش نزد الله بزرگتـــر از گناهِ کسی است که آن را انجام می‌دهد اما ترویجش نمی‌دهد.

    ?زیرا اولی گناه گمراه کردن یک امت را به دوش می‌کشد و دومی تنها گناهِ خودش را متحمل می‌شود.



    ?نمونه‌های گناهان جاریه:

    ❌نشر فیلم‌های غیراخلاقی و فحشا
    ❌نشر ترانه و موسیقی
    ❌نشر بدعت و شرکیات….!
    ❌نشر تصاویر زنان لخت و نیمه لخت و به بهانه مطالب عاشقانه تصاویر زن و مرد در آغوش هم دیگر و…….!

    ?وای بحال کسی که بمیرد اما گناهانش بعد از مرگش جاری باشد‏.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:37:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      فاطمیه_آمـد ...

    #فاطمیه_آمـد
    پروفایل

    1517330485k_pic_54255d84-4f58-42b0-9810-57a6be337b04.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:37:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      نظر امام خامنه ای درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) ...

    #حضرت مادر
    ?نظر امام خامنه ای درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س)

    ▪️ حجت‌الاسلام ادیب یزدی: یادم می‌آید یک روز در محضر رهبر عالی‌قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد: درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز پس از رحلت صحیح است یا 95 روز؟
    ▪️رهبر عالی‌قدر پاسخ واقعا حکیمانه‌ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می‌کند کدام‌یک صحیح باشد؛ خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضایل ایشان را بکنند.»

    موضوعات: تبلیغ
     [ 01:36:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      کیفیّت سجده واجب قرآن ...

    #کیفیّت سجده واجب قرآن
    س: سجده‌هاى واجب قرآن چگونه انجام مى‌‌شوند؟
    ج) در سجده واجب قرآن، گذاشتن پیشانى بر زمین کافى است و لازم نیست در آن ذکر گفته شود ولى گفتن ذکر در آن مستحب است و بهتر است این ذکر را بگوید: «لااله‌الاالله حقاً حقاً لااله‌الا‌الله ایماناً و تصدیقاً لااله‌الاالله عبودیتاً ورقاً سجدت لک یا رب تعبداً و رقاً لامستنکفاً ولامستکبراً بل انا عبد ذلیل ضعیف خائف مستجیر».

    استفتائات مقام معظم رهبری

    موضوعات: تبلیغ
    [یکشنبه 1396-11-08] [ 09:28:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      عملی که اگر برای غیر خدا هم باشد، پاداش می گیرید! ...

    #وقتی خدا از عملی تشکر می کند
    #حتما بخونید!!!!!
    عملی که اگر برای غیر خدا هم باشد، پاداش می گیرید!
    مشروبات الکلی در پارتی ها، جشن ها و مراسمی که دختر و پسر به صورت مختلط حضور دارند، سرو می شود. در چنین مجالسی طوری شده که برای نسل جدید عدم استفاده از مشروبات باعث می شود آن ها به عقب مانده بودن متهم شوند و برای جلوگیری از چنین برچسبی که البته برای جوان هم بسیار مهم است، ناچار است حتی گاهی بر خلاف میل باطنی اش به این امر تن دهد و به اصطلاح همرنگ جماعت شود.

    یکی از موضوعاتی که در میان نسل جدید به یک مد تبدیل شده است، مصرف الکل می باشد. با وجود ضررهای خانمان سوز فراوان مشروبات الکلی که کاملاً هم ثابت شده است، شبکه های بیگانه و فیلم هایی که از این طریق به خورد افکار و زندگی های مردم داده می شوند اصرار عجیبی برای ترویج مصرف این گونه نوشیدنی ها دارد.
    در این فرصت می خواهیم به این موضوع با نگاهی دینی بنگریم و سابقه این نوشیدنی را از نگاه دین بازبینی ای داشته باشیم.
    بی منفعتِ پر ضرر
    اگرچه برخی پژوهشگران از منافع شراب سخن می گویند، اما بر طبق نظر عمده آنها مضرات آن بیشتر است به همین دلیل خداوند از آن نهی فرموده است. (که این نهی با توجه به مصلحت ها و شرایط جوی جامعه آن زمان در 4 مرحله انجام شده است که قبلا در مقالاتی در این باره به آن پرداخته ایم.)
    اسلام با توصیه های اعجازگونه خود در زمانی که حتی شراب را با نفع و فایده (طبق آنچه در بالا ذکر شد) می دیدند پیروان خویش را از آن نهی کرد و فرمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ …؛ ای اهل ایمان در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا بدانید چه می گویید.» (2)
    در آیه ای دیگر، شراب را پلید و از عمل شیطان دانسته و می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان، شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی، پلید و از عمل شیطان اند پس، از آن ها دوری کنید تا رستگار شوید.» (3)
    و نیز در روایتی نوشنده و نوشاننده، خریدار و فروشنده و خلاصه تمامی کسانی که در بساط این منکر شریک اند را لعنت می نماید.» (4)
    عروس باشید اما عروس شیطان نه!
    “در روایتی حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) در این باره می فرمایند: مَنْ بَاتَ سَکْرَانَ بَاتَ عَرُوساً لِلشَّیَاطِین: کسی که شب را به پایان برد، در حالی که مست شراب باشد ، صبح را به صبح رسانیده در حالی که عروس شیطان بوده است. (5)
    پس با این وجود باید بنوسیم: «هر کس شراب خوار است عروس شیطان است!!»” (6)
    وقتی شراب؛ ام الجنایات می شود
    از نظر دین کسی که شراب خورده از خدا دور می شود و در گناه کردن بی باک می شود و از نظر علم پزشکی هم شراب ضررهای بسیاری برای بدن انسان دارد.
    مفضل می گوید: به امام صادق (علیه السلام) گفتم : چرا شراب حرام شده است؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند شراب را بواسطه اثرات و تباهی آن حرام کرده است؛ زیرا شراب موجب لغزش می شود، نور انسانیت انسان را می برد، جوانمردی را در انسان ویران می کند، انسان را به مرتکب شدن گناهان و خونریزی و زنا وادار می کند و هنگامی که انسان مست شد در امان نیست که نا آگاهانه به محارم خود تجاوز کند و جز بدبختی چیزی گیر صاحبش نمی آید. (7)
    وقتی خدا از تو تشکر می کند
    در روایتی طولانی از پیامبر اکرم صلوات الله علیهم اجمعین در باب مذمّت شراب و شرابخواری نکاتی بیان شده است. نکته ای که به عنوان حسن ختام بحث بیان می شود قسمتی از این روایت است که حضرت می فرمایند: … مَنْ تَرَکَهَا صِیَانَةً لِنَفْسِهِ یَشْکُرُهُ اللَّهُ عَلَى ذَلِکَ… (8)
    نگاهی که از این روایت می توان داشت این است که؛ یک وقت آدم شراب نمی‌ خورد به خاطر این که خدا فرموده نخور و نهی شده، یک موقع فرد اصلا کاری به خدا ندارد که چه دستوری داده و چه چیز را حرام کرده یا نکرده؛ می‌گوید چون برای بدن من ضرر دارد آن را انجام نمی دهم یا چون از فلانی می ترسم سمت انجام این عمل نمی روم.

    در میان عبادات و اعمال ما کم عملی را داریم که حتی برای غیر خدا کسی آن را ترک بکند ولی در قبال آن به او ثواب و اجر بدهند و او را بهشت ببرند ولی ترک شراب حتی لغیر الله؛ یا به خاطر رودربایستی که از کسی دارد، یا خجالت می کشد، یا می ترسد، یا برای سلامتی خودش است و یا به هر نیت دیگری اگر آن را ترک کند برای این هم به او پاداش و ثواب می‌دهند که هیچ خود خدا از او تشکر می کند.
    ترک شراب آن قدر مهم است کسی به خاطر غیر خدا هم ترک بکند خدای متعال از شراب ناب بهشتی و نوشیدنی‌ های خالص بهشتی که مهر شده به او مرحمت می‌کند ، یعنی به بهشت می رود؛ فَقَالَ عَلِیٌّ لِغَیْرِ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ اللَّهِ- مَنْ تَرَکَهَا صِیَانَةً لِنَفْسِهِ یَشْکُرُهُ اللَّهُ عَلَى ذَلِکَ

    پی نوشت:
    1- مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ‏2، ص 119
    2- نساء/43
    3- مائده/ 90
    4- نهج الفصاحه، ص 627، حدیث 2229
    5- جامع الأخبار (للشعیری) ؛ ص149
    6- به نقل از حجت الاسلام علوی زاده
    7- بحارالانوار جلد 79 صفحه 133
    8- مکارم الاخلاق، ص 433

    موضوعات: تبلیغ
    [شنبه 1396-11-07] [ 02:04:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      به خطبه ها گوش کنید و راه و روش اسلام را یاد بگیرید ...

    ┄═✼? #دوستان_شهدا?✼═┄

    ?#پـــنـــد نــٰـامــہء

    ای مردمی که در صحنه هستید به گلزار شهدا بروید و از این عزیزان درس بیاموزید. و فرزندان خود را چون اینان بزرگ کنید، در نمازجمعه ها مرتب شرکت کنید، نه فقط به عنوان یک نفر حاضر، در نماز به خطبه ها گوش کنید و راه و روش اسلام را یاد بگیرید و سعی کنید در سیاست دخالت کنید و ببینید در مملکتتان چه می گذرد.

    ?#شهید_حسین_روح‌الامین

    ┄═✼? #دوستان_شهدا?✼═┄

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:44:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      سقف هایى از نقره ...

    #سوره مبارکه زخرف آیه 33
    وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ
    و اگر نبود که مردم یکسره و یک دست (کافر) مى شدند، براى خانه هاى کسانى که به خداى رحمن کفر مى ورزند، سقف هایى از نقره قرار مى دادیم و نیز نردبان هایى که بر آنها بالا روند.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:43:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      بیعت با سوسمار ...

    #بیعت با سوسمار ?

    أصْبَغ‌ بن ‌نُباته‌ می‌گوید : #امیرمؤمنان‌ علیه ‌السلام به ‌ما امر فرمود که ‌از کوفه‌ به ‌مدائن ‌برویم‌‌ . روز یکشنبه به ‌راه‌ افتادیم‌‌ . در میان‌ راه‌ ، از میان ما ، «عمْرو بن‌حریث‌» و «أشعث‌ بن‌ قَیْس» و «جَریر بن‌عبدالله ‌بَجَلی» با 5 ‌نفر دیگر جدا شدند و راه خود را به سوی ‌حیره ‌کج کردند و به ‌ما گفتند ‌: چون ‌روز جمعه ‌فرا رسد ما در ‌مدائن ‌به ‌علی علیه السلام‌ می‌رسیم ‌و قبل ‌از آنکه ‌مردم ‌برای ‌نماز جمعه‌ مجتمع‌ گردند می‌آییم‌ تا نماز را با #علی علیه السلام ‌بخوانیم ‌‌.

    آنها به دیاری رسیدند که به آن‌ «خَوْرنق» و «سَدیر» می‌گفتند ‌. آن‌ 8 ‌نفر در خورنق یا سدیر در وقت ‌ظهر ‌نشستند و به خوردن ناهار مشغول شدند . یک‌ ? سوسمار از جلوی‌ آنها گذشت ‌‌. آن ‌را صید کردند ‌.

    عَمرو بن‌ حریث ? دست‌ سوسمار را باز کرد و با لحنی تمسخر‌ آمیز به‌ همراهان‌ خود گفت ‌: با این‌ سوسمار بیعت ‌کنید . این #امیرالمؤمنین شماست ‌‌.

    آن‌ 8 ‌نفر با آن ‌سوسمار بیعت‌ کردند و سپس‌ آن ‌را رها کردند و خودشان ‌از آنجا به ‌مدائن‌ کوچ‌ کردند و گفتند : #علی ‌ابن‌ ابی طالب‌ علیه السلام چنین ‌می‌پندارد که ‌از علم ‌غیب ‌اطلاع‌ دارد ‌. ما اینک ‌او را از امارت ‌مؤمنان ، خلع ‌کردیم ‌و به‌ جای ‌او با ? سوسماری ‌بیعت‌ کردیم ‌‌.

    آنان روز جمعه ‌به‌ مدائن ‌رسیدند و در هنگامی ‌که ‌#أمیرالمؤمنین علیه ‌السلام ‌بر بالای‌ منبر ‌خطبه‌ می‌خواند وارد‌ مسجد شدند .

    آنگاه حضرت فرمودند ‌: رسول‌ خدا صلی‌الله‌ علیه ‌و آله ‌برای ‌من ‌احادیث ‌بسیاری ‌را به راز گفته ‌است ‌که ‌در هر حدیثی‌ از آن‌ احادیث ‌دری ‌است ‌که ‌از آن ‌یک ‌در 1000 در دیگر گشوده ‌می‌شود ‌.

    ? خداوند متعال ‌در کتاب‌ خود می‌ فرماید ‌: «یَوْمَ نَدْعُو کُل أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» ؛ قیامت‌ روزی ‌است ‌که ‌ما در آن‌ هر دسته‌ و جمعیتی ‌از مردم ‌را با امام ‌خودشان‌ می ‌خوانیم‌ . (اسراء : آیه71)

    و من‌ به ‌خدا قسم‌ می‌خورم ‌که ‌در روز قیامت 8 ‌نفر از این ‌اُمت ‌محشور می‌شوند که ‌امام ‌آنها ? ضب (سوسمار) است‌‌ و اگر بخواهم ‌نام ‌آنها را ببرم‌ می‌برم‌‌ .

    در این‌ حال ، ‌رنگ ‌از چهره ‌هایشان‌ پرید و بند بند آنها لرزیدن‌ گرفت‌ و عمرو بن‌ حریث از شدت ترس ‌و وحشت مانند شاخه سعف(برگ‌ درخت ‌خرما) تکان ‌می‌خورد .

    ? مدینةالمعاجز : ج3 ، ص168
    ? الخرائج : ج1 ، ص225
    ? بحارالانوار : ج3

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:42:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      جمعه تمام شد ...

    #جمعه تمام شد!

    اما ماجرای عاشقی ادامه دارد.

    ما شنبه را با نفس‌های تو پاگشا می‌کنیم.
    دیروز وامروز و فردا ندارد!
    هزارسالِ دیگر هم
    نبودنت طول بکشد
    باز عاشقت می‌مانیم.

    1516999614k_pic_301136f6-f2db-46f0-b25e-1b8c88a0fbe8.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:42:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      وقتی حرف از زن گرفتن میشد ...

    #تولیدی_به_قلم_خودم
    #زوج_مذهبی
    وقتی حرف از زن گرفتن میشد? ، میگفت نه من باید برم ، بی بی زینب کبری(س) به ما نیاز داره? ، راضی نمیشد که اسم یکی بیاد تو شناسنامش عقیده داشت یکی دیگه به چشم انتظاراش اضافه میشه خلاصه بعد یکسال دوندگی ما خواهرا راضی شد بریم خواستگاری? ، اما دقیقا شبی که انگشتر نشون و چادر برای عروس خانم بردیم ، بچه های گردان اعزام شدن?، با وجود اینکه فرمانده بود ، بهش نگفتن و وقتی رفتن برای پرواز زنگ زدن که فرمانده جان تبریک ولی ما داریم میریم? ، خلاصه عزیزم داداش گلم با چشم گریون رفت تا صبح گلزار شهدا و متوسل شد ، خدا رو شکر دو سه روز پیش عقد کردن? ولی باز دیشب که شب میلاد بی بی عقیله بنی هاشم بود ، خیلی گرفته بود هی میگفت بچه ها چکارمیکنن ؟بچه ها حالشون خوبه ؟ خلاصه لحظه شماری میکنه واسه اعزام بهمن ماه البته با پدرم با هم میرن ، یکی رزمنده و نظامی یکی جهادی و …….خواهرهای گلم واسه سلامتی همه رزمنده های اسلام دعا کنید .واسه دل شکسته برادر منم دعا کنید .دعا کنید عاقبت بخیر شه و خوشبخت
    راستی خواهرای گلم #مهریه زنداداش عزیزم 14سکه ، هرساله عتبات عالیات و یک روز روضه امام حسین (س) تو خونشونه ، این مهریه انتخاب خودشون 2 تا بود .
    #زوج_مذهبی
    #الهم صل علی محمد وآل محمد
    #الهم_ارزقنا_توفیق_شهادت_فی_سبیل_الحسین

    1516744914k_pic_f21bec3c-c709-4cda-9e51-aa71510dcbab.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [چهارشنبه 1396-11-04] [ 01:45:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      میلادمبارک ...

    #میلادمبارک ??

    1516655784k_pic_e284a332-837f-4d3f-9098-2db1aebb8851.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [سه شنبه 1396-11-03] [ 08:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      علائم آخر الزمان ...

    #علائم آخر الزمان
    در روایات اسلامی برای این دوران، نشانه‌هایی بیان شده است که به نشانه‌های آخرالزمان معروف است و از این لحاظ ظهور موعود به قیامت تشبیه شده است، زیرا همچنان که قیامت علائمی دارد (اشراط الساعه)، ظهور موعود نیز دارای نشانه‌هایی است که قبل از آن رخ می‌دهند.
    در بعضی از کتاب‌ها این نشانه‌ها از آن رو که رویدادهای مهم عصر ظهور هستند، به علائم ظهور معروف شده‌اند. برخی از این نشانه‌ها عبارتند از:
    خروج سفیانی
    ظهور سید حسنی، اختلاف بنی عباس در مُلک و ریاست
    کسوف خورشید در نیمه ماه رمضان و خسوف ماه در پایان آن
    طلوع خورشید از مغرب
    قتل نفس زکیه
    خرابی مسجد کوفه، خروج یمانی، حلال شمرده شدن خون و مال مردم
    خروج دجّال که در روایات اسلامی آمده است که وی چهل روز در زمین درنگ می‌کند و بسیاری از افراد سست ایمان به او می‌گرایند و این به علت کارهای خارق العاده‌ای است که انجام می‌دهد.
    پدید آمدن جنگ‌ها و کشتارها و از میان رفتن نشانه‌های حق
    ظهور فسادهای بزرگ در دنیا
    ناقص شدن عقول مردم
    زیاد شدن هرج و مرج و سست شدن ایمان مردم
    قرار گرفتن افراد نالایق در مدیریت جامعه، اطاعت مرد از همسر خویش، بزرگ شمردن مال دنیا، عدم امنیت
    ظهور فتنه‌های مختلف در میان عرب
    از بین رفتن حیا در زنان و کودکان
    رواج ربا
    وقوع قتلهای عظیم در دنیا و ظهور فتنه‌ها
    بی‌نیاز شدن مرد از زن و زن از مرد
    نوشیدن شراب و پوشیدن لباس‌های حریر

    موضوعات: تبلیغ
    [دوشنبه 1396-11-02] [ 08:04:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اصلاح مردم؛ به چه قیمتی ...

    ?#اصلاح مردم؛ به چه قیمتی

    ✅ امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در کوفه به مردم فرمودند:
    اى کوفیان! آیا گمان مى‌کنید که من راه اصلاح شما را نمى‌دانم؟
    آرى مى دانم، ولی تمایل ندارم که اصلاح شما را به قیمت فساد خودم تمام کنم.

    ?امالی شیخ مفید، مجلس23، شماره 40

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:56:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت