سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < بهمن 1396 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 82
  • دیروز: 466
  • 7 روز قبل: 1008
  • 1 ماه قبل: 4369
  • کل بازدیدها: 169949



  • رتبه



     
      عملی که اگر برای غیر خدا هم باشد، پاداش می گیرید! ...

    #وقتی خدا از عملی تشکر می کند
    #حتما بخونید!!!!!
    عملی که اگر برای غیر خدا هم باشد، پاداش می گیرید!
    مشروبات الکلی در پارتی ها، جشن ها و مراسمی که دختر و پسر به صورت مختلط حضور دارند، سرو می شود. در چنین مجالسی طوری شده که برای نسل جدید عدم استفاده از مشروبات باعث می شود آن ها به عقب مانده بودن متهم شوند و برای جلوگیری از چنین برچسبی که البته برای جوان هم بسیار مهم است، ناچار است حتی گاهی بر خلاف میل باطنی اش به این امر تن دهد و به اصطلاح همرنگ جماعت شود.

    یکی از موضوعاتی که در میان نسل جدید به یک مد تبدیل شده است، مصرف الکل می باشد. با وجود ضررهای خانمان سوز فراوان مشروبات الکلی که کاملاً هم ثابت شده است، شبکه های بیگانه و فیلم هایی که از این طریق به خورد افکار و زندگی های مردم داده می شوند اصرار عجیبی برای ترویج مصرف این گونه نوشیدنی ها دارد.
    در این فرصت می خواهیم به این موضوع با نگاهی دینی بنگریم و سابقه این نوشیدنی را از نگاه دین بازبینی ای داشته باشیم.
    بی منفعتِ پر ضرر
    اگرچه برخی پژوهشگران از منافع شراب سخن می گویند، اما بر طبق نظر عمده آنها مضرات آن بیشتر است به همین دلیل خداوند از آن نهی فرموده است. (که این نهی با توجه به مصلحت ها و شرایط جوی جامعه آن زمان در 4 مرحله انجام شده است که قبلا در مقالاتی در این باره به آن پرداخته ایم.)
    اسلام با توصیه های اعجازگونه خود در زمانی که حتی شراب را با نفع و فایده (طبق آنچه در بالا ذکر شد) می دیدند پیروان خویش را از آن نهی کرد و فرمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ …؛ ای اهل ایمان در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا بدانید چه می گویید.» (2)
    در آیه ای دیگر، شراب را پلید و از عمل شیطان دانسته و می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان، شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی، پلید و از عمل شیطان اند پس، از آن ها دوری کنید تا رستگار شوید.» (3)
    و نیز در روایتی نوشنده و نوشاننده، خریدار و فروشنده و خلاصه تمامی کسانی که در بساط این منکر شریک اند را لعنت می نماید.» (4)
    عروس باشید اما عروس شیطان نه!
    “در روایتی حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) در این باره می فرمایند: مَنْ بَاتَ سَکْرَانَ بَاتَ عَرُوساً لِلشَّیَاطِین: کسی که شب را به پایان برد، در حالی که مست شراب باشد ، صبح را به صبح رسانیده در حالی که عروس شیطان بوده است. (5)
    پس با این وجود باید بنوسیم: «هر کس شراب خوار است عروس شیطان است!!»” (6)
    وقتی شراب؛ ام الجنایات می شود
    از نظر دین کسی که شراب خورده از خدا دور می شود و در گناه کردن بی باک می شود و از نظر علم پزشکی هم شراب ضررهای بسیاری برای بدن انسان دارد.
    مفضل می گوید: به امام صادق (علیه السلام) گفتم : چرا شراب حرام شده است؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند شراب را بواسطه اثرات و تباهی آن حرام کرده است؛ زیرا شراب موجب لغزش می شود، نور انسانیت انسان را می برد، جوانمردی را در انسان ویران می کند، انسان را به مرتکب شدن گناهان و خونریزی و زنا وادار می کند و هنگامی که انسان مست شد در امان نیست که نا آگاهانه به محارم خود تجاوز کند و جز بدبختی چیزی گیر صاحبش نمی آید. (7)
    وقتی خدا از تو تشکر می کند
    در روایتی طولانی از پیامبر اکرم صلوات الله علیهم اجمعین در باب مذمّت شراب و شرابخواری نکاتی بیان شده است. نکته ای که به عنوان حسن ختام بحث بیان می شود قسمتی از این روایت است که حضرت می فرمایند: … مَنْ تَرَکَهَا صِیَانَةً لِنَفْسِهِ یَشْکُرُهُ اللَّهُ عَلَى ذَلِکَ… (8)
    نگاهی که از این روایت می توان داشت این است که؛ یک وقت آدم شراب نمی‌ خورد به خاطر این که خدا فرموده نخور و نهی شده، یک موقع فرد اصلا کاری به خدا ندارد که چه دستوری داده و چه چیز را حرام کرده یا نکرده؛ می‌گوید چون برای بدن من ضرر دارد آن را انجام نمی دهم یا چون از فلانی می ترسم سمت انجام این عمل نمی روم.

    در میان عبادات و اعمال ما کم عملی را داریم که حتی برای غیر خدا کسی آن را ترک بکند ولی در قبال آن به او ثواب و اجر بدهند و او را بهشت ببرند ولی ترک شراب حتی لغیر الله؛ یا به خاطر رودربایستی که از کسی دارد، یا خجالت می کشد، یا می ترسد، یا برای سلامتی خودش است و یا به هر نیت دیگری اگر آن را ترک کند برای این هم به او پاداش و ثواب می‌دهند که هیچ خود خدا از او تشکر می کند.
    ترک شراب آن قدر مهم است کسی به خاطر غیر خدا هم ترک بکند خدای متعال از شراب ناب بهشتی و نوشیدنی‌ های خالص بهشتی که مهر شده به او مرحمت می‌کند ، یعنی به بهشت می رود؛ فَقَالَ عَلِیٌّ لِغَیْرِ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ اللَّهِ- مَنْ تَرَکَهَا صِیَانَةً لِنَفْسِهِ یَشْکُرُهُ اللَّهُ عَلَى ذَلِکَ

    پی نوشت:
    1- مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ‏2، ص 119
    2- نساء/43
    3- مائده/ 90
    4- نهج الفصاحه، ص 627، حدیث 2229
    5- جامع الأخبار (للشعیری) ؛ ص149
    6- به نقل از حجت الاسلام علوی زاده
    7- بحارالانوار جلد 79 صفحه 133
    8- مکارم الاخلاق، ص 433

    موضوعات: تبلیغ
    [شنبه 1396-11-07] [ 02:04:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      به خطبه ها گوش کنید و راه و روش اسلام را یاد بگیرید ...

    ┄═✼? #دوستان_شهدا?✼═┄

    ?#پـــنـــد نــٰـامــہء

    ای مردمی که در صحنه هستید به گلزار شهدا بروید و از این عزیزان درس بیاموزید. و فرزندان خود را چون اینان بزرگ کنید، در نمازجمعه ها مرتب شرکت کنید، نه فقط به عنوان یک نفر حاضر، در نماز به خطبه ها گوش کنید و راه و روش اسلام را یاد بگیرید و سعی کنید در سیاست دخالت کنید و ببینید در مملکتتان چه می گذرد.

    ?#شهید_حسین_روح‌الامین

    ┄═✼? #دوستان_شهدا?✼═┄

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:44:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      سقف هایى از نقره ...

    #سوره مبارکه زخرف آیه 33
    وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ
    و اگر نبود که مردم یکسره و یک دست (کافر) مى شدند، براى خانه هاى کسانى که به خداى رحمن کفر مى ورزند، سقف هایى از نقره قرار مى دادیم و نیز نردبان هایى که بر آنها بالا روند.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:43:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      بیعت با سوسمار ...

    #بیعت با سوسمار ?

    أصْبَغ‌ بن ‌نُباته‌ می‌گوید : #امیرمؤمنان‌ علیه ‌السلام به ‌ما امر فرمود که ‌از کوفه‌ به ‌مدائن ‌برویم‌‌ . روز یکشنبه به ‌راه‌ افتادیم‌‌ . در میان‌ راه‌ ، از میان ما ، «عمْرو بن‌حریث‌» و «أشعث‌ بن‌ قَیْس» و «جَریر بن‌عبدالله ‌بَجَلی» با 5 ‌نفر دیگر جدا شدند و راه خود را به سوی ‌حیره ‌کج کردند و به ‌ما گفتند ‌: چون ‌روز جمعه ‌فرا رسد ما در ‌مدائن ‌به ‌علی علیه السلام‌ می‌رسیم ‌و قبل ‌از آنکه ‌مردم ‌برای ‌نماز جمعه‌ مجتمع‌ گردند می‌آییم‌ تا نماز را با #علی علیه السلام ‌بخوانیم ‌‌.

    آنها به دیاری رسیدند که به آن‌ «خَوْرنق» و «سَدیر» می‌گفتند ‌. آن‌ 8 ‌نفر در خورنق یا سدیر در وقت ‌ظهر ‌نشستند و به خوردن ناهار مشغول شدند . یک‌ ? سوسمار از جلوی‌ آنها گذشت ‌‌. آن ‌را صید کردند ‌.

    عَمرو بن‌ حریث ? دست‌ سوسمار را باز کرد و با لحنی تمسخر‌ آمیز به‌ همراهان‌ خود گفت ‌: با این‌ سوسمار بیعت ‌کنید . این #امیرالمؤمنین شماست ‌‌.

    آن‌ 8 ‌نفر با آن ‌سوسمار بیعت‌ کردند و سپس‌ آن ‌را رها کردند و خودشان ‌از آنجا به ‌مدائن‌ کوچ‌ کردند و گفتند : #علی ‌ابن‌ ابی طالب‌ علیه السلام چنین ‌می‌پندارد که ‌از علم ‌غیب ‌اطلاع‌ دارد ‌. ما اینک ‌او را از امارت ‌مؤمنان ، خلع ‌کردیم ‌و به‌ جای ‌او با ? سوسماری ‌بیعت‌ کردیم ‌‌.

    آنان روز جمعه ‌به‌ مدائن ‌رسیدند و در هنگامی ‌که ‌#أمیرالمؤمنین علیه ‌السلام ‌بر بالای‌ منبر ‌خطبه‌ می‌خواند وارد‌ مسجد شدند .

    آنگاه حضرت فرمودند ‌: رسول‌ خدا صلی‌الله‌ علیه ‌و آله ‌برای ‌من ‌احادیث ‌بسیاری ‌را به راز گفته ‌است ‌که ‌در هر حدیثی‌ از آن‌ احادیث ‌دری ‌است ‌که ‌از آن ‌یک ‌در 1000 در دیگر گشوده ‌می‌شود ‌.

    ? خداوند متعال ‌در کتاب‌ خود می‌ فرماید ‌: «یَوْمَ نَدْعُو کُل أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» ؛ قیامت‌ روزی ‌است ‌که ‌ما در آن‌ هر دسته‌ و جمعیتی ‌از مردم ‌را با امام ‌خودشان‌ می ‌خوانیم‌ . (اسراء : آیه71)

    و من‌ به ‌خدا قسم‌ می‌خورم ‌که ‌در روز قیامت 8 ‌نفر از این ‌اُمت ‌محشور می‌شوند که ‌امام ‌آنها ? ضب (سوسمار) است‌‌ و اگر بخواهم ‌نام ‌آنها را ببرم‌ می‌برم‌‌ .

    در این‌ حال ، ‌رنگ ‌از چهره ‌هایشان‌ پرید و بند بند آنها لرزیدن‌ گرفت‌ و عمرو بن‌ حریث از شدت ترس ‌و وحشت مانند شاخه سعف(برگ‌ درخت ‌خرما) تکان ‌می‌خورد .

    ? مدینةالمعاجز : ج3 ، ص168
    ? الخرائج : ج1 ، ص225
    ? بحارالانوار : ج3

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:42:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      جمعه تمام شد ...

    #جمعه تمام شد!

    اما ماجرای عاشقی ادامه دارد.

    ما شنبه را با نفس‌های تو پاگشا می‌کنیم.
    دیروز وامروز و فردا ندارد!
    هزارسالِ دیگر هم
    نبودنت طول بکشد
    باز عاشقت می‌مانیم.

    1516999614k_pic_301136f6-f2db-46f0-b25e-1b8c88a0fbe8.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 12:42:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت