سخت ‌ترین قسمت خانه تکانی!
وقتی در حال خانه تکانی هستیم، خیلی از چیزها و وسایل و عکس های قدیمی جلوی چشم می آیند که باید آن ها را تمیز کرد. یکی از این ها گرد و غبار و خاک از عکس عزیزانی است که در میان ما نیستند … کسانی که خیلی وقت ها تا زمانی که بودند قدرشان را دانستیم یا ندانستیم را خدا می داند اما حالا، دیگر در میان ما نیستند. دیگر حضور پر مهر و محبتشان را بین خود و بر سر سفره های هفت سین احساس نمی کنیم و این فقدان و خالی بودن جای آن ها همه در قطره ای اشک جمع شده و سرازیر می شوند.

این جا است که باید گفت: همین طور که گرد و غبار را از عکس عزیزان از دست رفته پاک می کنیم با خود این حدیث قدسی را زمزمه کنید که: «یَابنَ آدَمَ! لا تَحزَن عَلَی ما فاتَکَ مِنَ الدُنیا و لا تَفرَح بِما اُوُتیتَ مِنها فَاِنَّ الدُّنیا الیَومَ لَکَ وغَداً لِغَیرِکَ» (علی اکبر مظاهری، از اوج آسمان، ص 146، حدیث 484) «بر آنچه از اموال و مقام های دنیا از دستت می-رود، اندوهناک مشو و نیز برای آنچه از نعمتهای این جهان بر تو داده می شود، فرحناک مباش؛ زیرا دنیا امروز از آن تو است و فردا از آن غیر تو (بنابراین، انسان نباید برای چیزهای ناپایدار، اندوهگین شود.)»

به یاد داشته باش که این صبر ها و دلتنگی ها و تنهایی های تو اگر به نیت رضای خدا و در جهت آن باشد و در آن گناهی آلوده نشود بدون پاداش نخواهد بود؛ «الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَاللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ یُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُم بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَّهُمْ فِیهَا نَعِیمٌ مُقِیمٌ» (توبه: 20ـ21)؛ آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان ‏هایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است، و آنها پیروز و رستگارند. پروردگارشان آنان را به رحمتى از ناحیه خود، و رضایت خویش و باغ‏ هایى از بهشت بشارت مى ‏دهد که در آن، نعمت‏هاى جاودانه دارند.

1488605620img_20161021_122439.jpg

موضوعات: تبلیغ
[سه شنبه 1396-12-22] [ 08:57:00 ق.ظ ]