◀ آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران:
❇ شما دیدید که وقتی فضای مجازی محدود و بسته شد، فتنه فروکش کرد. اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند، فضای مجازی امروز هزاران توپخانه به سمت ملت ایران در حال شلیک دارد، مفهومش این است که باید این توپخانه را از کار انداخت.
❇ آیت الله مکارم فرمودند به جای این لجنزار متعفنی که به نام تلگرام است، فضای مجازی سالم در اختیار جامعه قرار بگیرد و امنیت، اخلاق و ایمان جامعه حفظ شود. نگویید که موقتا قطع کرده ایم و دوباره برمی گردیم؛ اگر این شیاطین بازگردند، دوباره «همان آش و همان کاسه» خواهد شد.
❇ فضای مجازی یک ظرفیت است و می تواند در نوع خود فرصت یا بحران باشد. دیدید که در کشور ما تبدیل به بحران شد. حرف ما این است که فضای مجازی وجود داشته باشد اما سِروِر آن در داخل باشد و خودتان مدیریتش را بر عهده بگیرید.

❇ کشورهایی نظیر چین و روسیه فضای مجازی آوردند و مدیریت آن را خودشان به دست گرفتند. چرا اینترنت ملی را نمی آورید؟ تا آنجا که اطلاع دارم تمام ظرفیت ها برای این کار مهیاست. ننویسند و نگویند که ما با فضای مجازی مخالفیم؛ خیر؛ ما با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد موافقیم. فضای مجازی که کلیدش دست آمریکا باشد، ملت ایران موافق آن نخواهند بود.

موضوعات: قرآن
[شنبه 1396-10-16] [ 09:43:00 ق.ظ ]