سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < تیر 1397 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 141
  • دیروز: 106
  • 7 روز قبل: 568
  • 1 ماه قبل: 4081
  • کل بازدیدها: 172931



  • رتبه



     
      بعضی آدما انگار چوبن ...

    #چوب یا عود

    ?بعضی آدما انگار چوبن

    تا عصبانی میشن آتیش میگیرن

    همه جا رو دودآلود میکنن
    همه جا رو تیره و تار میکنن
    اشک آدمو جاری می کنن

    ?ولی بعضیها این طوری نیستن مثل عودن

    وقتی یک حرف میزنی که
    ناراحت میشن و آتش میگیرن
    بوی جوانمردی و انصاف میدن

    و هرگز نامردی نمیکنن

    ✍اینه که هر کس رو میخوای
    بشناسی?

    در وقت “عصبانیت"✔️
    در وقت “خشم” بشناس✔️

    راستی شما وقتی آتیش میگیرید عودید یا چوب؟

    موضوعات: تبلیغ
    [یکشنبه 1397-04-31] [ 10:25:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      الی کردن فضای تلگرام توسط تولیدکنندگان محتوای داخلی و بخصوص صاحبان محتوای ارزشی موجب سوءاستفاده بیشتر بدخواهان کشور می‌شود... ...

    #روشنگری_و_بصیرت_سیاسی
    #دوستان_حتما_مطالعه_بفرمایید?
    گفت ⬅ خالی کردن فضای تلگرام توسط تولیدکنندگان محتوای داخلی و بخصوص صاحبان محتوای ارزشی موجب سوءاستفاده بیشتر بدخواهان کشور می‌شود…
    گفتم ➡ بهتر است به چند نکته اشاره کنیم:
    1⃣ وقتی رسول خدا (ص) فرمان هجرت از مکه به مدینه را دادند، همین سؤال آن‌جا نیز مطرح بود، که مگر با خالی کردن مکه موجب تسلط کفار بر مکه و در نتیجه باعث از دست دادن مردم حاضر در آنجا نمی‌شویم؟ امّا حضرت ترک کلی مکّه را به بازی کردن در زمین دشمن و زیر قدرت فائقهٔ او ترجیح دادند و به همهٔ پیروان‌شان هم امر کردند که مکّه را ترک کنند و در این راه صبر و استقامت داشته باشند تا در مرور زمان چیزی بهتر را بدست بیاورند، که همان قدرت مستقل در مقابل قطب مکّه بود… در نهایت این مرکز قدرتمند نو پا، توانست دل‌های اهالی مکّه را هم به خود جذب کند.
    2⃣ تا وقتی در زمین دشمن و زیر قدرت فائقه او بازی کنیم، علاج حقیقی نکرده‌ایم و هر روز یک مشکل تازه خواهیم داشت؛ همان‌طور که الان می‌بینیم هر روز یک شایعه و یک هجمه به سمت دین، فرهنگ و امنیت توسط دشمنان ساماندهی می‌شود و عملاً کار خاصی از دوستان بر نمی‌آید. پس داشتن یک پایگاه مستقل در مقابل کسانی که می‌خواهند به نظام ضربه بزنند، یک واجب عقلی است؛ ولی این راه، سختیِ بسیار دارد که باید صبر و استقامت داشته باشیم و بی‌وقفه تلاش کنیم.
    3⃣ کانال منتسب به سایت دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، در زمان خروج‌ش از تله‌گرام می‌نویسد: خارج می‌شویم! پیش از فیلترینگ… یعنی فیلتر باشد یا نباشد، خارج می‌شویم… که این موضوع می‌تواند تأیید کنندهٔ دو تحلیل فوق باشد.
    4⃣ وقتی کسانی که اهمیّت این جابه‌جایی را باور کردند، دیگر در تلگرام نباشند، آشنایان و دوستان هم مجبور می‌شوند به خاطر ارتباط با آن‌ها حداقل داخلی‌ها را نیز نصب کنند.
    5⃣ از طرفی وقتی یک کانال به فکر این‌که به اصطلاح روشنگری ‌کند در تلگرام بماند، مردم پیش خود می‌گویند چرا باید هزینهٔ جابه‌جایی را بدهند وقتی هر کانالی که بخواهند روی تلگرام هم موجود است؟
    6⃣ مطلب دیگر این‌که وقتی قشر دغدغه‌مند و پاسخ‌گو به شبهات و غیره بر روی تلگرام باشند، دشمن به‌راحتی می‌تواند الگوهای رفتاری‌شان را در مواجهه با طیف مقابل بدست بیاورد به عبارتی با حضور هر دو طیف مخالف و موافق در تلگرام می‌توانند الگوی رفتاری جامعه را شبیه‌سازی کند و به‌راحتی نقاط چالش‌ساز و ضعف کشور را بدست آورد و برای ضربه‌زدن به کشور برنامه‌ریزی کند.
    7⃣ در جواب کسانی که معتقد به گفتمان‌سازی صحیح و اسلامی در زمین دشمن هستند، باید گفت: شما هر چقدر تلاش کنید، چون در زمین دشمن بازی می‌کنید، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی شما را حذف کنند یا بدتر از آن، فعالیت شما را بی‌اثر یا کم‌اثر و خنثی کنند؛ مانند صفحات منتسب به سید حسن نصرالله در اینستاگرام و… لذا هرگاه ببیند اثرگذاری شما افزایش یافته، به‌راحتی می‌توانند زمین بازی شما را از بین ببرند؛ البته این تحلیل بر مبنای دستور هجرت و فراهم شدن شرایط این هجرت می باشد، که به حمدلله الان با حضور موفق و رو به رشد پیام‌رسان‌های داخلی، این زمینه هم فراهم شده است.
    9⃣ دوستانی هم هستند که می‌گویند هنوز شرایط این هجرت شکل نگرفته و مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی اعم کُندی و غیره را بیان می‌کنند که در جواب این دوستان ارزشی باید گفت که مدینه هم در ابتدا ظرفیت و قابلیت هجرت و ایجاد حکومت اسلامی را به اندازه مکّه نداشت، ولی به‌جایی رسید که بعد از فتح مکه، پیامبر اسلام (ص) همچنان مدینه را برای اداره و مرکزیت حکومت اسلامی انتخاب نمودند… البته در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی از رشد و توان‌مندی خوبی برخوردار شده‌اند و هر روز در حال افزایش توان‌مندی‌های خود هستند؛ به‌طوری که می‌توانند خدمات قابل رقابتی با تلگرام ارائه دهند.
    ? بعضی هم انتقاداتی نسبت به وجود چندین پیام‌رسان داخلی دارند که باعث سردرگمی می‌شود… به‌نظر می‌رسد نظام درست تصمیم گرفته و با معرفی چندین پیام‌رسان، اولاً از ایجاد رانت جلوگیری نموده و در ثانی با ایجاد رقابت بین پیام‌رسان‌ها، باعث تلاش آنها در جهت رشد و ارتقاء کیفیت خدمات را فراهم نموده است؛ این نکته را هم باید مدّنظر داشت که تحلیل‌ها بر این است که در نهایت بیشتر از دو یا حداکثر سه پیام‌رسان داخلی آن هم در سطح ملی باقی نمی‌ماند و دادن این حق انتخاب به مردم از هوشمندی بوده است و در ضمن وابستگی به یک پیام‌رسان واحد و گره زدن همهٔ کارهای جامعه و مردم به آن، تبعات سخت‌تری خواهد داشت. شاهد مثال اینکه زمانی که تلگرام در یک روز مختل می‌شد، کارهای روزمره مردم نیز مختل می‌شد.

    موضوعات: تبلیغ
    [چهارشنبه 1397-04-27] [ 07:37:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      قوانین پوشش در چند دانشگاه مختلف رو مطالعه کنید و سپس به سوالی که بعد از آن مطرح شده پاسخ دهید: ...

    #روشنگری_سبک_زندگی_غربی
    #دوستان_حتما_مطالعه_بفرمایید?

    قوانین پوشش در چند دانشگاه مختلف رو مطالعه کنید و سپس به سوالی که بعد از آن مطرح شده پاسخ دهید:

    1_ لباسی که بطور نامناسب اندام ها را نشان دهد مجاز نمی باشد
    2_ رنگ کردن مو مجاز نمی باشد
    3_ آرایش کردن مجاز نیست
    4_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید وجوراب استفاده کنند
    5_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد

    6_ ریش بزی ممنوع
    7_ سوئیت شرت ممنوع است
    8_ دکمه های پیراهن بسته باشد
    9_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجازنمی باشد

    10_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود

    11_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع
    12_ پوشیدن هرگونه تی شرت، لباس ورزشی، شلوارتنگ ممنوع
    13_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه دار و آستین دار، بدون کروات بهمراه جوراب
    14_ لباس پاره و تنگ ممنوع
    15_ لباس هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند ممنوع است
    16_ لباس ها باید داخل شلوار باشد و انقدر بلند باشد که درموقع نشستن و بلند کردن دست ها قسمت های توزده لباس بیرون نیاید
    17_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد

    ⁉️حدس میزنید این قوانین برای کدوم دانشگاه هاست؟

    ?دانشگاه آزاد اسلامی؟
    پناه برخدا، یعنی ممکنه؟ فکر نکنم هیچکدوم از موارد بالا در دانشگاه آزاد رعایت بشه

    ?دانشگاه های دولتی؟
    بازم بخش زیادی از موارد بالا تو دانشگاه های دولتی رعایت نمیشه

    ?مربوط به دانشگاه امام صادقه؟
    دارید نزدیک میشید

    ? دانشگاه الزهرا؟ یکم نزدیکتر

    ?حوزه علمیه قم؟

    این قوانین مربوط به این دانشگاه هاست:

    موارد 1، 2، 3 ? دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی

    موارد 4، 5، 6 ? دانشگاه آکسفورد انگلیس

    موارد 7 تا 10? کالج رابرت ترکیه

    موارد 11، 12، 13? هاردین لیمونز آمریکا

    موارد 14 تا 17? دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

    ?منبع: کتاب “نیم نگاهی به ضوابط پوشش دردانشگاه های جهان”

    ?پس غربی ها هم اعتقاد دارن که پوشش میتونه باعث حواس پرتی دیگران بشه
    ?مشروبات الکلی مگه تو این کشورها بده که میگن رو لباس نباید تبلیغ بشه؟ من فکر میکردم فقط تو اسلام این چیزا ممنوعه
    ?چرا فقط تو دانشگاه ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردن؟ یعنی تو خیابون اگه باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و رو کانون خانواده ها، جوان ها و نوجوان ها تاثیر منفی بذارن اشکالی نداره؟
    ?راستی دانشجویان اعتراضی نمیکنن به این قوانین سخت اونم تو اون کشورها که آزادی هستش؟

    ✍حسین دارابی

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ده فرمان از خورشیدطوس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام ...

    ✨ #السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
    ده فرمان از خورشیدطوس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام

    ? فرمان اول:
    در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا خوشحال تان کند.

    ?فرمان دوم:
    تا می توانید سکوت اختیار کنید که سکوت موجب محبت می شود و راهنمای هر خیری است.

    ?فرمان سوم:
    در خواندن سوره حمد استمرار بورزید که جمیع خیردرامور دنیا و آخرت درآن گرد آمده است.

    ❤فرمان چهارم:
    به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد.

    ?فرمان پنجم:
    در برقرار کردن صله رحم ثابت قدم باشید که بهترین نوع آن خودداری از آزار خویشاوندان است.

    ? فرمان ششم:
    به کسی که از خدا نمی ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد، نه نجابت و نه کرم.

    ?فرمان هفتم:
    بسیار احسان کنید که خداوند در قیامت یک نصفه خرما را مانند کوه احد بزرگ می کند.

    ?فرمان هشتم:
    حق الناس را رعایت کنید که دوستی محمدوآل محمد بدون آن پذیرفته نیست.

    ❤ فرمان نهم:
    ازبخششی که زیانش برای تو بیش از سودی است که به دیگران میرسد، حذر کن.

    ? فرمان دهم:
    بسیارمراقب کردار خودباشید تا مورد تهمت واتهام قرار نگیرید،که در آن صورت حق ملامت ندارید.

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ماجرای #دختر رقصنده! ...

    ? ماجرای #دختر رقصنده!

    1⃣ - می‌گویند: مملکت این‌همه مشکل دارد، همه مشکل صفحه اینستای این رقاصه است؟ - نه نیست؛ اما بخشی از مشکل که هست!

    2⃣ - می‌فرمایند: چرا به‌جای گرفتن اختلاسگرها و #دزدان بیت‌المال، این دختر را گرفته‌اند؟

    ♦️اگر هرچیز سر جای خودش باشد، هم باید دزدان مال را بگیرند و هم دزدان حیا و اخلاق را. اگر معلم‌های اجتماعی یا اقتصاد سر کلاس حاضر نمی‌شوند، آیا #معلم دینی و قرآن می‌تواند بگوید من هم نمی‌آیم یا می‌آیم درس نمی‌دهم؟!

    3⃣ - مرقوم کرده‌اید: “بخشی از مردم” روز به روز بی‌پناه‌تر و مظلوم‌تر می‌شوند و سبک زندگی آنها مورد احترام واقع نمی‌شود…

    ♦️جااان؟ دوباره بفرمایید! یعنی اگر بخشی از مردم خواستند #عرق بخورند باید به سبک زندگی‌شان احترام گذاشت؟

    اگر بخشی از مردم #خواستند قمارخانه و رقاص‌خانه و افیون‌خانه درست کنند و اگر بخشی از مردم خواستند #لخت در خیابان بگردند باید به سبک زندگی‌شان احترام گذاشت؟ ببخشید انبیا برای چه مبعوث شدند دیگر، اگر قرار به احترام به هر سبک زندگیی بود؟!

    4⃣ - دوست محترمی هم که لباس شاگردی امام صادق “ع” پوشیده‌اند، در شب شهادت ایشان مرقوم فرموده‌اند:
    ♦️قرن‌ها مردم رقصیدند و برهنه شدند و رفتند و آمدند، اما دین آسیبی ندید! 
    و افزوده‌اند: آنچه دین و ایمان را متلاشی و نظام را نابود می‌کند، لرزش کمر دختری نوجوان نیست، لغزش قلم قاضی کهنسال است. 
    آقای زائری عزیز! از هم‌لباسان شما شنیده‌ایم که کوچک شمردن گناه، خود #گناهی کبیره است.

    ♦️ضمن اینکه بسیاری از #خطاهای بزرگ گاه از شراره‌های آتش شهوت و بی‌بندباری‌های کوچک تا بزرگ نشئت می‌گیرد. اما اگر اینها را هم در نظر نگیریم، به نظرتان سقوط تمدن بزرگ اسلامی اندلس در دل اروپا را رقص و مشروب و #شهوت به باد داد یا قلم قاضی؟! من البته با این سبک پخش کردن اعترافات #دختر رقاصه مزبور موافق نیستم اما اینکه از آن‌طرف بام بیفتیم و کار به کوچک شمردن ترویج خلاف و بی‌حیایی و بی‌بندوباری و فعالیت‌های #ضدفرهنگی و غیراخلاقی کشیده شود و همیشه هم یک جمله کلیشه‌ای #نخ‌نما شده داشته باشیم که برید جلوی خلاف‌های اقتصادی را بگیرید، در خوش‌بینانه‌ترین حالت نشانه بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و دستورات و تعالیم اهل بیت “علیهم‌السلام” و جوزدگی و پیروی بی‌تامل از #فضاسازی محیط مجازی است. 

    ♦️نتیجه‌اش هم دست و جیغ و هورای امروز بلندگوهای #اسرائیل از آمدنیوز گرفته تا بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا از توئیت‌ها و #مطالب کانال‌های ماست!

    گفت خوش وردی تو از بر کرده‌ای
    لیک #سوراخ دعا گم کرده‌ای

    ✍ #تقی_دژاکام

    موضوعات: تبلیغ
    [یکشنبه 1397-04-24] [ 09:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک باد ...

    ? تو کیستی؟ سلاله ی زهرای اطهری
    معصومه ای، کریمه ی آل پیمبری

    ? ممدوحه ی ائمّه و محبوبه ی خدا
    احمد خصایل استی و صدّیقه منظری

    ? ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک باد

    1531601347k_pic_19ad8cad-d0b1-48be-8430-d5f795aa8bac.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نماز یکشنبه های ماه ذی القعده ...

    ? نماز یکشنبه های ماه ذی القعده

    1531601382k_pic_47b0a4f0-fa05-4a00-a2f0-a32de340f54b.jpg

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:34:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ستصیبکم شبهة فتبقون بلا علم یری ولا امام هدی، لاینجو منها الا من دعا بدعاءالغریق ...

    ? #دعای غریق

    ? عبدالله بن سنان، یکی از یاران امام صادق (ع) نقل می کند که روزی آن حضرت خطاب به ما فرمودند :

    ? ستصیبکم شبهة فتبقون بلا علم یری ولا امام هدی، لاینجو منها الا من دعا بدعاءالغریق.
    ? به زودی شبهه ای به شما روی خواهد آورد و شما نه پرچمی خواهید داشت که دیده شود و نه امامی که هدایت کند . تنها کسانی از این شبهه نجات خواهند یافت که «دعای غریق » را بخوانند.

    ? قلت : و کیف دعاء الغریق ؟
    ? گفتم : دعای غریق چگونه است ؟

    ? قال : تقول: یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک.
    ? فرمودند : می‌گویی : ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلبها را دگرگون می‌سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما.

    ? بحارالانوار، ج92 ، ص326

    موضوعات: تبلیغ
     [ 09:33:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نامه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به رئیس سازمان محیط زیست بعلاوه یک بلیط به مقصد خرمشهر.... ...

    ? نامه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به رئیس سازمان محیط زیست بعلاوه یک بلیط به مقصد خرمشهر….
    ? نفوذ یعنی همینکه، سالها عامدانه صدای مردم را نشنوی، تا یک شهر را از بحران آب به بحران امنیت بکشانی؛ دشمن در سازمان های دولتی جا خوش کرده است

    1530517659photo_2018-07-02_12-16-52.jpg

    موضوعات: تبلیغ
    [دوشنبه 1397-04-11] [ 12:15:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      حلال مشکلات است؛ سه حرفی ...

    #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه?
    ‼️ داشتم جدول حل می کردم.

    یکجا گیر کردم:

    ?حلال مشکلات است؛ سه حرفی

    ??پدرم گفت: معلومه، «پول»
    گفتم: نه، جور در نمیاد

    مادرم گفت: پس بنویس «طلا»

    گفتم: نه، بازم نمیشه.

    ♀تازه عروس مجلس گفت: «عشق»

    گفتم : اینم نمیشه.

    ?♂دامادمان گفت: «وام»
    گفتم: نه.

    ?♂داداشم که تازه از سربازی آمده گفت: «کار»
    گفتم: نچ.

    ?مادربزرگم گفت: ننه، بنویس «عمر»
    گفتم: نه، بهش نمیخوره

    هرکس درمان درد خودش را می‌گفت
    یقین داشتم در جواب این سوال،
    ▪️کودک پابرهنه میگوید «کفش»
    ▪️نابینا می گوید «نور»
    ▪️ناشنوا میگوید «صدا»
    ▪️لال میگوید «حرف»
    و…

    ♦️اما هیچ کدام جواب کاملی نبود

    ?آخرش جوابش شد « #فرج »

    ?هنوز باورمان نشده، #تا_نیایی_گره_از_کار_بشر_وا_نشود

    ?فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف صلوات

    ? اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و الانس و الاولین و الاخرین ?

    #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه?

    موضوعات: تبلیغ
     [ 08:00:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      #خداوند_مشتاق_کیست؟ ...

    ✨﷽✨
    ?❤️

    #خداوند_مشتاق_کیست؟

    ✍ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

    خداوند به یکی ازصدیقین وحی فرمود
    که من در میان بندگانم کسانی را دارم که
    مرا دوست دارند و من هم آنها را دوست دارم.

    آنها مشتاق من هستند و من نیز مشتاق آنها
    مرا همواره یاد می کند، من نیز به یاد آنها هستم.

    در تمام کارها به من نظر دارند، من هم
    توجهم به آنهاست. آن صدیق گفت: معبود
    من نشانه آنهاکه مورد توجه توهستند چیست؟

    ?فرمود: آنها کسانی هستند که
    درانتظار غروب آفتاب هستند تا شب
    فرا برسد و تاریکی همه جا گسترده شود
    و آنها در دل شب با من به راز و نیاز بایستند.

    ?صورتهاشان را از روی خضوع
    روی خاک بگذارند و به مناجات بپردازند.

    ?در دل شب به خاطر نعمتهایی که
    به آنها داده ام مرا خالصانه سپاس می گویند.

    ?تا سحر با ضجه و استغاثه در قیام و
    رکوع و سجودند. به خاطر عشقی که به من
    دارند، خودشان را در رنج و سختی می اندازند.

    اولین چیزی که به آنها می دهم این
    است که از نور خود به دلهاشان می‌تابانم
    تا به واسطه آن نسبت به من معرفت یابند.


    ?رساله‌لقاء‌الله؛ص133

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:58:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      جاب ظاهرے ریشہ در ⇣ عفاف باطنے دارد ...

    ? حجاب ظاهرے
    ریشہ در ⇣
    عفاف باطنے دارد

    ? ڪسے ڪ بخواهدپاڪ باشدظاهرو باطنش رابایدیڪے ڪند

    ? پاڪے دل در⇣
    پاڪے و متانت
    رفتار نمایان میشود

    ? نمیشود بے قید و بی تفاوت بود و دلے پاڪ داش

    حجاب خوب اگر شهیدت نکند…
    هم نشین شهدایت که میکند….

    موضوعات: تبلیغ
     [ 07:55:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      #خرید کالای غیرایرانی، مخالفت با حکمت خداست!. ...

    #خرید کالای غیرایرانی، مخالفت با حکمت خداست!.

    اگر گرایش‌ها و انتخاب‌های سلیقه‌ای شهروندان در راستای باورها، ارزش‌ها و هنجارهای معیار در سبک زندگی اسلامی ایرانی به‌خوبی شکل‌گرفته باشد، بی‌گمان اعضای جامعه تلاش می‌کنند تا در گزینش‌های اقتصادی خود از میان کالاهای ارائه‌شده، کالای مرغوبی را تهیه کنند که در جامعه و کشور خودشان تولیدشده باشد؛ زیرا کار و تلاش فزاینده و همچنین تکریم تلاش‌گران این عرصه، یک ارزش در جامعه دینی ایران به ‌شمار می‌آید. حمایت از کالای مرغوبی که در داخل کشور و به ‌دست توانمند سازندگان داخلی تهیه‌شده است، حمایت از این ارزش اجتماعی خواهد بود.
    حجت‌الاسلام دکتر احمدعلی قانع، معاون پژوهشی دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، در رابطه با ادله فقهی حمایت از کالای ایرانی به تبیین موضوعی بحث پزداخت. به باور وی، تعصب عالمانه و حکیمانه که مصداقش حمایت از کالای داخلی است، لازم و واجب است.

    سوال: ادله فقهی لزوم حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    قانع: اولاً، ما اعتقاد داریم خدای متعال در هر سرزمینی (چه در شهرها و روستاها و چه کلان‌تر در حد کشورها) نیازهای مختلف آن را با منابع زیرزمینی و روزمینی و سرمایه‌های انسانی تأمین کرده است و این از حکمت خدا نشئت می‌گیرد. عدم‌حمایت از کالای ایرانی علاوه بر همه ادله‌ای که مردم می‌دانند، از قبیل اشتغال‌زایی برای مردم کشور و اصلاح وضع اقتصادی و کم شدن بیکاری، که مشکلات و دردهای شخصی و خانوادگی و اجتماعی زیادی را به دنبال دارد، مخالفت با حکمت خداست و از نظر فقهی مخالفت با حکمت خدا، امری قبیح است.

    ثانیا، در مباحث پرداخت خمس و زکات داریم که پرداخت به نیازمندان نزدیک، بهتر بلکه لازم است. اگر ما مناط این مسئله را تنقیح کنیم، می‌توانیم به مسئله مورد بحث هم سرایت دهیم.

    ثالثاً، «حب الوطن من الایمان»؛ در روایت آمده است تعصب در برخی موارد بد نیست که انسان قوم خود را، شهر خود را و کشور خود را بر غیر آن ترجیح دهد. تعصب بد آن است که انسان ناحق خود را برحق دیگران ترجیح دهد. حال می‌گوییم استفاده از کالای داخلی که البته کیفیت داشته و قیمت بالایی هم نداشته باشد، حق خود است که ترجیحش بر دیگران، نمونه و مصداق تعصب صحیح و عاقلانه است و خلاف آن عمل کردن، تعصب جاهلانه است.

    رابعاً، شاید بتوان از قاعده نفی سبیل در اینجا هم استفاده نمود. استفاده از کالای داخلی برای ما که عَلَم دین و اسلام و قرآن و تشیع را برداشته‌ایم، تقویت این حرکت است که آثار مثبت بزرگ جهانی هم داشته و خواهد داشت. برعکس آن نیز تقویت دشمنان و تضعیف این مسیر انقلابی و دینی و آزادی‌بخش و مسیر عبودیت خداست.
    خرید کالای غیرایرانی، مخالفت با حکمت خداست!.

    اگر گرایش‌ها و انتخاب‌های سلیقه‌ای شهروندان در راستای باورها، ارزش‌ها و هنجارهای معیار در سبک زندگی اسلامی ایرانی به‌خوبی شکل‌گرفته باشد، بی‌گمان اعضای جامعه تلاش می‌کنند تا در گزینش‌های اقتصادی خود از میان کالاهای ارائه‌شده، کالای مرغوبی را تهیه کنند که در جامعه و کشور خودشان تولیدشده باشد؛ زیرا کار و تلاش فزاینده و همچنین تکریم تلاش‌گران این عرصه، یک ارزش در جامعه دینی ایران به ‌شمار می‌آید. حمایت از کالای مرغوبی که در داخل کشور و به ‌دست توانمند سازندگان داخلی تهیه‌شده است، حمایت از این ارزش اجتماعی خواهد بود. حجت‌الاسلام دکتر احمدعلی قانع، معاون پژوهشی دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، در رابطه با ادله فقهی حمایت از کالای ایرانی به تبیین موضوعی بحث پزداخت. به باور وی، تعصب عالمانه و حکیمانه که مصداقش حمایت از کالای داخلی است، لازم و واجب است.

    سوال: ادله فقهی لزوم حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    قانع: اولاً، ما اعتقاد داریم خدای متعال در هر سرزمینی (چه در شهرها و روستاها و چه کلان‌تر در حد کشورها) نیازهای مختلف آن را با منابع زیرزمینی و روزمینی و سرمایه‌های انسانی تأمین کرده است و این از حکمت خدا نشئت می‌گیرد. عدم‌حمایت از کالای ایرانی علاوه بر همه ادله‌ای که مردم می‌دانند، از قبیل اشتغال‌زایی برای مردم کشور و اصلاح وضع اقتصادی و کم شدن بیکاری، که مشکلات و دردهای شخصی و خانوادگی و اجتماعی زیادی را به دنبال دارد، مخالفت با حکمت خداست و از نظر فقهی مخالفت با حکمت خدا، امری قبیح است.

    ثانیا، در مباحث پرداخت خمس و زکات داریم که پرداخت به نیازمندان نزدیک، بهتر بلکه لازم است. اگر ما مناط این مسئله را تنقیح کنیم، می‌توانیم به مسئله مورد بحث هم سرایت دهیم.

    ثالثاً، «حب الوطن من الایمان»؛ در روایت آمده است تعصب در برخی موارد بد نیست که انسان قوم خود را، شهر خود را و کشور خود را بر غیر آن ترجیح دهد. تعصب بد آن است که انسان ناحق خود را برحق دیگران ترجیح دهد. حال می‌گوییم استفاده از کالای داخلی که البته کیفیت داشته و قیمت بالایی هم نداشته باشد، حق خود است که ترجیحش بر دیگران، نمونه و مصداق تعصب صحیح و عاقلانه است و خلاف آن عمل کردن، تعصب جاهلانه است.

    رابعاً، شاید بتوان از قاعده نفی سبیل در اینجا هم استفاده نمود. استفاده از کالای داخلی برای ما که عَلَم دین و اسلام و قرآن و تشیع را برداشته‌ایم، تقویت این حرکت است که آثار مثبت بزرگ جهانی هم داشته و خواهد داشت. برعکس آن نیز تقویت دشمنان و تضعیف این مسیر انقلابی و دینی و آزادی‌بخش و مسیر عبودیت خداست.

    موضوعات: تبلیغ
    [شنبه 1397-04-09] [ 11:55:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      #فرازی از صحیفه سجادیه ، دعایی مؤثر برای حل مشکلات و غم‌ها ...

    #فرازی از صحیفه سجادیه
    #دعایی مؤثر برای حل مشکلات و غم‌ها
    دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای خیلی مهمی است. در روایت داریم امام سجاد(علیه السلام) هروقت امر مهمی برایشان پیش می‌آمد یا مشکل حادی پیش می‌آمد یا غم و غصه و فشارهای روحی و جسمی و ظاهری و دنیایی داشتند، در تلاطم و فشارهای روزگار که برای همه پیش می‌آید، این دعا را می‌خواندند و این دعا برای حل معضلات و مشکلات و غم‌ها، مشکلات اقتصادی و تنگی سینه و غم و غصه خیلی مؤثر است.
    خدا می‌تواند تمام سختی‌ها را آسان کند
    وقتی می‌گوییم: «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ» یعنی ای خدایی که تمام گره‌ها به وسیله شما باز می‌شود. محال است بدون اذان خدا هیچ گره‌ای باز شود. گره‌گشا و حلال مشکلات صد در صد خود خداست، بقیه هم اگر کاری می‌کنند باز به اذن خدا، به امر خدا، به حول و قوه خدا است. منشأ و گره‌گشا اوست.
    یکی از بزرگان برای من فرمودند: من یک موقع مریضی داشتم که نمی‌توانستم از جا بلند شوم و مشکلات روحی و فشارهای سنگین روی من بود. به یاد دعای هفتم صحیفه سجادیه افتادم و با یک سوزی این را خواندم. «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ» ای خدایی که تو همه گره‌ها را باز می‌کنی. تیزی و شدت فشارها را در هم می‌شکنی و آن بلاها فروکش می‌کند. خواندن دعا همان و بلند شدن از جا همان! اگر بگوییم این دعا اعجاز می‌کند حرف گزافی نزدیم. این دعا را در میان دعاها جدی‌تر بگیرند. در قنوت‌، در نماز، در مشاهد مشرفه، در موقع اجابت دعا خیلی دعای قوی است.
    توحید ناب این است. همه کاره خداست. خدا می‌تواند تمام سختی‌ها را آسان کند.
    حضرت فرمودند: «أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ» خدایا تو در امور مهم خوانده می‌شوی، «وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ» در سختی‌ها و گرفتاری‌ها تو پناهگاه مردم هستی. «لا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلا مَا دَفَعْتَ» چیزی از بلاها محال است دفع شود مگر اینکه تو دفع کنی. «وَ لا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلا مَا کَشَفْتَ» ما اعتقاد راسخ باید داشته باشیم که هیچ بلایی و گرفتاری بدون اذن خدا و خواست خدا برداشته نمی‌شود.
    «وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ» خدایا بر من چیزی وارد شده که سنگینی آن مرا به رنج انداخته است و مرا به درد نشانده و به دشواری انداخته است. «وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ» هیچ چیزی در عالم بدون قضا و قدر خدا و خواست خدا محال است اتفاق بیافتد. اگر پیشامدی شود تو با قدرت خودت بر من وارد کردی.
    «وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَه إِلَیَّ» چون سلطه بر چیزها داری، سلطنت تو الآن متوجه من شده است. «فَلا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ» چیزی که تو وارد کنی باید خودت برطرف کنی. «وَ لا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ» تو اگر چیزی متوجه من کردی خودت باید برگردانی. «وَ لا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ» چیزی که تو ببندی غیر از خودت نمی‌تواند کسی باز کند. اگر خدا به کار کسی گره بیاندازد، باز کننده خودش است. «وَ لا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ» اگر گره‌ای را باز کنی همه عالم جمع شوند و بخواهند ببندند نمی‌توانند. داستان‌های قرآنی در این زمینه خیلی داریم. از اول تا آخر قرآن درس توحید و خداشناسی است. ما باید یاد بگیریم که واقعاً همه وجود ما توجه و تعلق ما به خدای متعال باشد.
    دعای «یا من تحل» ما را به توحید کامل می‌برد. «وَ لا تَدْعُ‏ مِنْ‏ دُونِ اللَّهِ» غیر خدا را نخوان، فریاد نزن که نه برایت نفعی دارد و نه ضرری دارد. «فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّکَ إِذاً مِنَ الظَّالِمِینَ» اگر غیر خدا را داد زدی و التماس کردی، تو هم جزء ظالمین هستی. «وَ إِنْ یَمْسَسْکَ‏ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ» (انعام/17) اگر خدا بخواهد یک بلا و ضرر و مریضی به تو بفرستد ، غیر از خدا چه کسی می‌تواند بردارد؟ «وَ إِنْ یُرِدْکَ‏ بِخَیْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ» (یونس/107) هیچ کسی نمی‌تواند جلوی خیر خدا را بگیرد. خدا خیر الرازقین است و اراده کرده یک کسی را روزی فراوان بدهد. همه عالم جمع شوند زمین می‌خورند، او روزی‌اش بالا می‌رود. خدا اراده کرده فقر را برای کسی بریده است. روی حکمت و مصلحت است یا دستاورد خودش است ولی بریده شده است. همه عالم جمع شوند نمی‌توانند کاری کنند. «وَ تُعِزُّ مَنْ‏ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاء» (آل‌عمران/26) به هرکس بخواهد عزت و به هرکس بخواهد ذلت می‌دهد.
    امیرالمؤمنین فرمودند: هرگاه پیشامدی و یا ترس و گرفتاری بر شما آمد یا ترس این را دارید که بلا به شما برسد، به پناهگاه خدای متعال بروید و از خدای متعال بر طرف شدن آن را بخواهید. توکل ما به خدا باشد. اینها همه اسباب و وسیله است. فرمود: هروقت بیم ترس و بلا دارید یا بلا برای شما سخت شد به پناهگاه خدا بروید و از او دفع امواج بلا را بخواهید.
    بی وفایی در عالم خیلی رواج دارد. غیبت و آبروریزی، هزار خوبی انجام بدهی تشکر نمی‌شود ولی تا یک خلافی بکنی همه دنیا می‌پیچد. اینها درس است برای ما و به ما می‌گوید: به خلق تکیه نکن! به مردم تکیه نکن. فشارهایی که به ما می‌آورند، خدا می‌خواهد بگوید: چرا به اینها دل می‌بستی؟ تکیه‌گاه تو من هستم. همه کاره تو من هستم. «یا ملجأ کل مطرود» ای خدایی که وقتی همه ما را طرد می‌کنند، تو می‌گویی: بیا. ای خدایی که نزد دل شکسته‌ها هستی.
    این جفای خلق با تو در جهان * گر بدانی گنج زر باشد نهان
    خلق را با تو از آن بد خو کنند * تا تو را ناچار رو آن سو کنند
    یعنی خیلی از اسرار بلاء را نمی‌دانیم ولی یک سر مهم این است، گاهی سختی و بلا‌ها و بیماری‌ها باعث می‌شود زیاد یاد خدا کنیم. مرحوم دولابی فرمودند: با همه کره زمین مصاحبه می‌کنی همه می‌گویند: گرفتار هستیم. فرمودند: نگویید گرفتار هستیم، بگویید: گرفت یار هستیم! حافظ می‌گوید:
    ز دستش جان نشاید برد کاز هر سو که می‌بینم
    کمین در گوشه‌ای کرده است و تیری در کمان دارد

    موضوعات: تبلیغ
     [ 11:51:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت