اقدامات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری حماسه 9دی
نقش داهیانه رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در خنثی‌سازی فتنه عمیق 1388 و شکل‌گیری حماسه مردمی 9دی که در واقع، میخ آخر بر تابوت فتنه بود، آن قدر اهمیت دارد و تعیین کننده و اساسی است که نیاز به بررسی جداگانه و تنظیم مقالات و کتاب ها در این خصوص دارد تا مولفه‌های قدرت درونی نظریه ولایت فقیه و ظرفیت عظیم مدیریت فصل‌الخطابی امام امت در شرایط بحرانی بیش از پیش رخ عیان نماید.
در واقع، زمینه‌ساز اصلی برای حضور میلیونی مردم در 9دی 1388 و تداوم روحیه انقلابی و فتنه ستیزی تا کنون در جامعه، روشنگری ها و هدایت های امام خامنه‌ای است. در این مورد باید طیفی از اقدامات مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد که از روشنگری دائمی در باره فتنه که همچنان ادامه دارد تا برگزاری جلسات ارشادی برای سران فتنه و دستور قاطع به ایستادگی نهادهای انقلابی در مقابل باج خواهی و قانون شکنی‌ها را شامل می‌شود.
نقش رهبری فرزانه انقلاب به عنوان راس هرم اقتدار نظام اسلامی در مهیاسازی مردم برای دفاع از انقلاب و خلق حماسه 9دی، نقش ویژه‌ای بوده است که می تواند همانند اقدامات دیگر نظام برای کشورهایی که مقابل استکبار می خواهند بایستند الهام بخش باشد. در این بررسی‌ها باید به رابطه عقلایی و عاطفی بین ملت و امام که خود را در اعتماد متقابل به عنوان رکن اساسی سرمایه اجتماعی نظام نشان می‌دهد، توجه ویژه نمود در غیر این صورت آن مطالعه کامل نخواهد بود؛‌ زیرا اگر مردم به نظام و رهبری شان اعتماد و اعتقاد نداشتند و مثل همیشه پای کار نظام نمی آمدند، جمهوری اسلامی به این راحتی قادر به خنثی سازی فتنه عمیق 88 نبود.
غربی ها با برآوردهای غلط دشمنان و خائنان ملت ایران چون منافقین، به زعم باطل خودشان می‌خواستند چالشی‌ترین بحران را برای ایران اسلامی طراحی و عملیاتی نمایندکه با مشت محکم رهبری،‌ مردم و نیروهای دفاعی کشور در اقدامی هماهنگ و از سر غیرت دینی مواجه شدند و به پیوند نظام اسلامی با مردم و اقتدار حاصل از آن پی بردند.
بررسی روند بیانات و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب از سال 88 تا کنون، ‌نشان می دهد که همه اقدامات و مواضع معظم له در خصوص مسائل به وجود آمده پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در جای خود ضروری بوده و از ویژگی‌هایی چون استحکام نظری، علمی، منطقی و دینی برخوردار بوده است، اما در شکل‌گیری حماسه حضور مردم در 9دی چند مولفه از اقدامات تبیینی معظم له نقش ویژه ای را ایفا کرده ‌اند که می توان آنها را به صورت زیر نام برد:
1- تبیین نقشه دشمن در هتک بنیان‌های اعتقادی و معرفتی مردم؛ دشمن با نادانی زمانی که در ایام سوگواری و عزای امام حسین(ع) به رقص و پایکوبی پرداخت و به سایر مقدسات دینی و ایمانی آنها توهین کرد، خود را در مقابل همه مردم ایران قرار داد. رهبر معظم انقلاب بسیار زیبا تصویری از این خدعه گری را در منظر فهم مردم قرار داد.
2- تاکید بر قانون و جداسازی قانون‌شکنان از قانون‌مداران اقدام تبیینی دیگری بود که در محور تاکیدات معظم له قرار داشت و مردم به دلیل اعتماد متقابل به امام امت، در 9دی آمدند تا به روند قانون‌شکنی قانوندانان بی‌اعتقاد به آرمان‌های امام و قوانین نظام اسلامی پایان دهند.
3- جذب حداکثری و دفع حداقلی از سوی رهبر معظم انقلاب اقدام دیگری بود که در راس منظومه فکری و اقدامات عملی ایشان قرار داشت. مردم دیدند که هدف رهبرشان دفع و عبور از فتنه با کمترین ریزش و حفظ انسجام داخلی و در عین حال دفع قاطعانه جریان و کسانی است که در زمین طراحی شده از سوی دشمن آگاهانه بازی کرده و در صدد کمک به دشمن مستکبری هستند که از بدو انقلاب برای هدم و براندازی نظام اسلامی و گفتمان انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

موضوعات: اهل بیت س
[چهارشنبه 1395-10-08] [ 08:15:00 ق.ظ ]