? #بشنوید : گرد و خاک نکنید!

⛔️ گرد و خاک کردن در دل مؤمنان بد است. کسی از زندگی اش خیلی تعریف کند، خوب نیست.

? حسین ابن ابی العلی میگوید، حدود بیست نفر با هم از مدینه به سمت مکه خارج شدیم. من خیلی اهل بخشندگی بودم و هر منزلگاهی گوسفندی قربانی میکردم و غذا میدادم به همسفران. وقتی برگشتیم، خدمت امام صادق رفتم. به من گفتند: مؤمنان را خوار میکنی؟ گفتم اصلاً. پناه بر خدا از این کار. فرمودند: شنیدم در منزلگاهها قربانی میکردی. گفتم بله و نیّتی جز رضای خدا نداشتم.
? حضرت فرمودند: آیا فکر نمی کردی نفر دیگری هم آنجا باشد که دوست داشته کار تو را بکند اما برایش مقدور نبوده؟ گفتم که دیگر این کار را نمیکنم.

? باید در سبک زندگی و روابطمان تجدید نظر کنیم. کارهایی اتفاق می افتد که رسماً خوار کردن دیگران است. مهمانی میروی، میبینی خانم خانه غذاهای مختلف درست کرده و با چاقو به جان یک هندوانه افتاده و اشکال مختلف ایجاد کرده و …

? خب شما فکر نمیکنی در این مهمانی، کسی به ذهنش بیاید که: «ببین بقیه هم زن گرفتند، ما هم زن گرفتیم؟!» پول دارد، هنر دارد، گاهی نیّت بد هم ندارد، اما گرد و خاک میکند در دلها. میهمانان بجای خوشحال شدن، سنگین برمی گردند.

⚠️ حجم زیادی از مشاوره های خانواده همین است. گرد و خاک عده دیگری برای زندگی یک نفر. هنرتان را برای خانواده خودتان بریزید.

#حجت_الاسلام_قاسمیان

موضوعات: تبلیغ
[پنجشنبه 1398-02-19] [ 09:24:00 ق.ظ ]