✅به مناسبت پنجم ذیقعده روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه

این احترامی که ما برای امامزاده‌ها قائلیم برای این است که این ایشان که به ایران آمدند فرمایش امام صادق و امام باقر علیهم‌السلام را به ما رساندند و ما تشیّع‌مان را به وسیله همین امامزاده‌ها داریم.

علویون و سادات آمدند و گفتند: علی بن ابیطالب اینطور می‌گوید، فاطمه زهرا اینطور بوده است، لذا به وسیله اینها اجداد ما شیعه شدند. این طبرستان ما همینطور است، قدم به قدم امامزاده است، اینکه می‌بینید طبرستان ولایتمدار است و خالصانه تشیّع دارند این به برکت همین امامزاده‌هاست.

در مرکز این مازندران وقتی گوینده‌ای از حجاز می آمد و آیات قرآن را می‌خواند همه گوش می دادند، بر اساس اینکه خدا در قرآن فرمود وقتی که دارد قرآن و آیات الهی خوانده می شود شما ساکت باشید: إِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ َفاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا، حال وقتی همین سادات و همین فرزندان اهل‌بیت در کنار قرآن می‌خواستند بگویند علی بن ابیطالب چنین گفت، همه مازندرانی‌ها می‌گفتند ساکت! ببینیم چه می‌گوید!

اینکه می‌بینید ما قدر این امامزاده‌ها را می‌دانیم برای این است که اینها نسبت به ما حقّ حیات دارند، ایشان پدرانمان را شیعه کرده و از مناقب علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیهما از مناقب امام حسن و امام حسین و از مناقب اهل‌بیت علیهم‌السلام آگاه کردند ما قدردان اینها هستیم.

بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سلسله مباحث درس اخلاق 92/6/14

موضوعات: بزرگان, اجتماعی, اهل بیت س, اخلاقی
[یکشنبه 1396-05-08] [ 02:16:00 ب.ظ ]