???? آیت الله العظمی امام خامنه‌ای:


???? نپرداختن به حفظ قرآن در حال حاضر، واقعاً نقیصه‌ای در حوزه‌های ما به شمار می‌آید.

⭐️ در بعضی از حوزه‌های اهل سنت – همان طور که مسبوق است از بدو ورود، حفظ قرآن جزو شرایط است. در دیگر حوزه‌ها نیز اگر شرایط، حفظ قرآن نباشد؛ ولی بدان تشویق می‌شوند. غالب اهل سنت، با قرآن انس زیادتری دارند … .

???? حفظ قرآن، بسیار با ارزش است.

⭐️ برادران اهل سنت در حوزه‌های علمیه‌شان، با این که در غالب مسائل و مباحث، به قدر حوزه‌های ما، عمق علمی و فقهی ندارند، این امتیاز بزرگ را بر ما دارند که طلبه، اول که وارد می‌شود، به تلاوت و فراگیری قرآن و بعد هم به حفظ آن می‌پردازد.

???? شما غالباً جوان هستید و برای جوان، حفظ قرآن کاری ندارد.

⭐️ من خودم تأسف می‌خورم که این همه شعر و نثر و عین عباراتِ خیلی از کتاب‌ها را به فارسی و عربی حفظ داشتم – که حالا دیگر یواش یواش زایل می‌شود – ولی قرآن را حفظ نداشتم. کسی نبود به ما بگوید قرآن را حفظ کنید.

???? من الان وقتی بعضی از جوانانی را که حافظ قرآنند می‌بینم – که بحمدالله بعد از انقلاب، ما از این قبیل افراد زیاد داریم – یا بعضی بزرگان اهل علم را که حافظ قرآنند می‌بینم، غبطه می‌خورم و می‌گویم: حاضر بودم اگر چیزی از امور معنوی داشتم، بدهم و آن حفظ قرآن را بگیرم.

⭐️ نمی‌شود دیگر. اینها معامله‌ای نیست. حالا هم که دیگر از ما و حافظه و اشتغالاتمان گذشته؛ اما وقت شما نگذشته است. بر حفظ قرآن، همت گمارید.



???? حوزه و روحانیت؛ ج ٢، ص ٣٢١

1475748724k_pic_c05ce765-4b62-4528-a36b-8b7e570b8612.jpg

موضوعات: بیانات رهبری
[یکشنبه 1395-07-18] [ 07:50:00 ق.ظ ]