راههای امنیتی جهت کنترل و کم کردن خطرات احتمالی سوءاستفاده از گوشی تلفن همراه:
1- از همه کد ها و رمز ها و قفل ها استفاده گردد
2- از شماره گیری سریع استفاده نشود
3- توصیه می شود از تلفن هایی با حافظه کمتر استفاده گردد مثلاًگوشی های ساده و ارزان قیمت
4- در هیچ موقع با دکمه و مربع بازی نکنید. چرا که کنجکاوی مخاطب سازمان های اشاره شده در بالا را در این،که احتمال ورود صاحب تلفن همراه به رمز یا کدی که جنبه سری و اطلاعاتی دارد را جلب خواهد نمود
. 5- هر از چندگاهی سیم کارت از گوشی جدا گردد و با یک فاصله زمانی مجدداً استفاده گردد.
6- بهتر است شماره های مهم و حساس را در گوشی موبایل ذخیره نکنید و سایر شماره ها را به اسامی که خودتان متوجه می شوید ذخیره کنید. دست کم از اسامی به جای نام فامیلی استفاده کنید.
7- سعی کنید تلفن همراهتان را به کسی جهت تماس قرض ندهید، درصورت الزام به این کار، خودتان شماره گیری نمائید. چرا که ممکن است طرف کدی را وارد نموده که حساسیت بر روی شمادر خصوص کنترل و مکان یابی شما افزایش یابد.8- از گوشی های هدیه شده استفاده نکنید و قبل از هر کاری اقدام به تعویض آن نمائید.9- بعد از گذشت مدت زمانی مشخص گوشی خود را تعویض نمائید.10- همچنین از لحاظ پزشکی توصیه می شود در هنگام صحبت ازگوش چپ استفاده نمائید و سعی نمائید گوشی رو به صورت عمودی گرفته تا خطرات کمتری شما را تهدید نماید.
تماس تلفنی با اشخاص و گرفتن مستقیم اطلاعات از آنهادر این روش از تخلیه تلفنی، ابتدا پازلی تشکیل می گردد که گاهی برای تکمیل این پازل سال ها زمان صرف می شود. این پازل شامل موارد ذیل می گردد. 1- موضوع 2- تشکیل گروه کار های مختلف مانند بررسی افراد مختلفی که ارزش سرمایه گذاری جهت تخلیه تلفنی را دارند 3- تشکیل پازل و بررسی روند تکمیل پازل 4- طرح سئوالات مختلف جهت پرسیدن از افرادی که مد نظر قرارمیگیرند5- رجوع به بایگانی دقیق شان، در خصوص موضوع و سابقه ی افراد6- جمع آوری اطلاعات آشکار در خصوص موضوعی که از طریقرسانه های جمعی و نوشتاری در اختیار عموم جامعه قرار می گیرد.7- هدف قرار دادن مرکز اصلی اداری و ساختمانی و تشکیلاتی موضوع8- بررسی اطلاعات موازی شامل اطلاعات اولیه و مقدماتی راجع به افراد هدف، اطلاعات اولیه و مقدماتی راجع به موضوع و نوع درگیری فرد هدف با موضوع ، پیدا کردن روش های اعتماد سازی،پیدا کردن سرنخ.9- استفاده از روانشناسی ارتباطات جهت اخذ اطلاعات.10- بررسی شخصیت افراد مانند ترسو بودن یا نوع زبان و لهجه طرف و. ..11- نحوه ی ورود به بحث 12- نوع پوشش با عناوین مختلف و مراجع مهم کشوری مثل نهادریاست جمهوری، قوه قضائیه ، اداره ی اطلاعات، دیوان محاسبات وبه عنوان مثال گاهی جهت رسیدن به شماره موبایل یک رئیس دستگاه اجرایی، ابتدا کارمندان آن دستگاه و خانواده رئیس را بررسی میکنند و مواردی اتفاق افتاده که شماره موبایل رئیس یک دستگاه اجرایی را از همسر راننده آن رئیس به بهانه های مختلف و با استفاده از ساده لوحی اش گرفته اند. مواردی مانند نیاز به تماس فوری با همسرشما که موبایلش در دسترس نیست و نیاز به شماره موبایل رییس اش داریم.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1395-07-01] [ 10:43:00 ق.ظ ]