سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < بهمن 1395 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 7
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 675
  • 1 ماه قبل: 4045
  • کل بازدیدها: 173410



  • رتبه



     
      جرم سایبری چیست؟ ...

    جرم سایبری چیست؟
    تاریخ نشان داده است که جرایم در طی دهه ها تغییر یافته اند و متناسب با رسانه های متفاوت، تغییر ماهیت و ظاهر نیز داده اند. توسعه تکنولوژی راحتی بیشتری برای بشر به ارمغان آورد ولی به همان لحاظ بستری مناسب نیز برای شکل گیری انواع جدیدی از جرایم نیز ایجاد کرد.
    سایبرنتیک ریشه سایبر می باشد که از کلمه یونانی “کایبرنت” است، که به معنای “هنر حکومت کردن” است. “سایبر” در فرهنگ لغت به معنای “کامپیوتر” و “شبکه ای از کامپیوترها “ست و عموما تحت عنوان فضای سایبر استفاده می شود که با مفاهیمی همچون فرهنگ سایبری، سایبرپانک مرتبط می باشد. به طور کلّی؛ سایبر، رسانه ای الکترونیکی است که در آن تعاملات آن لاین شکل می گیرد.
    اگر چه بیش از 100 کلمه با ریشه سایبر وجود دارد ولی بیشترین کلمه ای که در ارتباط با این واژه استفاده می شود، جرایم سایبری است. این کلمه در ذهن انسان ناامنی در فضای مجازی را تداعی می کند و خود معنای تعریف شده دقیقی ندارد و عموما دلالت بر وقوع رفتارهای مضری دارد که از طریق استفاده نادرست از رایانه و شبکه های رایانه ای صورت می گیرد.
    تعریف حقوقی جرایم سایبری بسیار گسترده و جامع است که خود مقاله ای تخصصی و جداگانه را می طلبد، لذا از آن می گذریم و به تقسیم بندی کلی این جرایم از نگاه هدف و موضوع آن ها می پردازیم، در این تقسیم بندی 4 گروه اصلی وجود دارد:
    1. تجاوز سایبری: عبور از مرزها و محدودیت ها و ورود به حریم مردم و یا وارد کردن آسیب های گوناگون به مایملک مردم. مانند: هک کردن، وارد کردن ویروس به رایانه و یا شبکه ای از رایانه ها.
    2. فریب و دزدی سایبری: این اعمال عموما در حوزه اقتصادی و نقض مالکیت معنوی افراد صورت می گیرد. مانند: تقلب های بانکی و سرقت اطلاعات کارت اعتباری افراد.
    3. هرزه نگاری سایبری: نقض اصول اخلاقی و فطری برای اشاعه بی حیایی در جامعه.
    4. خشونت سایبری: بروز آسیب های روانی و یا تحریک دیگران برای انجام خشونت های فیزیکی علیه دیگران که نتیجه نقض قوانین حقوقی حفاظت فردی است.
    دو گروه اول، جرایمی را شامل می شود که علیه انواع مالکیت هاست، گروه سوم دربردارنده جرایم اخلاقی است و گروه چهارم جرایم علیه افراد را دربر می گیرد. البته گروه دیگری از جرایم وجود دارند که علیه دولت ها صورت می گیرند و چنین تعریف می شوند: “شکستن قوانینی که برای حفظ و تامین تمامیت کشور و زیرساخت های آن تصویب شده اند.” مانند: تروریسم، جاسوسی و افشای اسرار رسمی.
    اما نکته ای که در تمامی تعاریف جرایم سایبری مغفول مانده، این است که این جرایم تنها شامل رایانه ها نمی شوند؛ بلکه بعضی دستگاه های الکترونیکی همچون گوشی های هوشمند، دستگاه های خودپرداز و کارت های اعتباری خود زمینه ساز وقوع جرایم سایبری مختلف می شوند، که در این تعاریف گنجانده نشده اند.

    موضوعات: انقلاب
    [شنبه 1395-11-30] [ 08:54:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 1 ...

    استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 1
    استفاده از پودر ژلاتین
    س. استفاده از پودر ژلاتین که عموما از خارج کشور وارد می شود چه حکمی دارد؟
    ج. حلیت و حرمت ژلاتین دایرمدار موادی است که از آنها تهیه می شود؛ ژلاتین گیاهی حلال است و ژلاتین تهیه شده از استخوان حیوان های حلال گوشت که ذبح شرعی نشده اند حلال است و اما ژلاتین تهیه شده از پوست حیوان حلال گوشت که ذبح شرعی نشده، نجس و حرام است و ژلاتین تهیه شده از اجزای حیوانات حرام گوشت حرامند؛ و در هر صورت اگر ژلاتین دارای قسم حلال و حرام باشد و شما ندانید آنچه می خواهید بخورید از کدام قسم می باشد، محکوم به حلیت است.


    شک در تعداد سجده
    س. کسی شک میکند که این سجده ای که الآن رفت ، سجده اول او بوده یا دوم، وظیفه او چیست؟
    ج. اگر بعد از سجده و قبل از تشهد یا قبل از قیام رکعت بعد، شک کند که یک سجده انجام داده یا دو سجده، باید یک سجده دیگر انجام دهد.


    خوردن و آشامیدن در ظرف طلا و نقره
    س. آیا می شود از ظرف طلا و نقره در امر خوردن و آشامیدن استفاده کرد؟
    ج. خوردن و آشامیدن در ظرفی که از طلا یا نقره ساخته شده، حرام است. لیکن نگهداشتن آن یا استفاده‌های دیگر از آن ـ غیر از خوردن وآشامیدن ـ حرام نیست.

    14873943241421991351409642171902123770802153860137.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:40:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 2 ...

    استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 2
    پرداخت صدقه مستحبی به سادات
    س. آیا صدقه مستحبی به سادات می رسد؟
    ج. دادن صدقه مستحبی به سادات اشکال ندارد.


    شرایط پرداخت رد مظالم به فقیر
    س. آیا برای پرداخت رد مظالم به فقیر، شرط خاصی مثل فقیری که زکات به او تعلق می گیرد، وجود دارد؟ مانند اهل گناه و معصیت نبودن فقیر.
    ج. باید همان شرایط فقیر در مستحقین زکات را داشته باشد.


    نگاه به زنان معلول ذهنی
    س. حکم نگاه به زنان عقب افتاده ذهنی که پوشش کافی و کامل ندارند را بیان فرمایید؟
    ج. در نگاه به اجنبیه فرقی بین زنان مذکور و زنان دیگر نیست.


    متوجه کردن نمازگزار به اشتباهش در نماز
    س. اگر کسی نماز خود را اشتباه بخواند آیا لازم است به او اطلاع بدهیم؟
    ج. در این مورد چیزی بر شما واجب نیست؛ مگر این که اشتباه ناشی از جهل او به حکم باشد که در این صورت ارشاد و راهنمایی وی واجب است.


    تکرار اذکار نماز
    س. تکرار اذکار در چه صورتی باعث بطلان نماز می‌شود؟
    ج. تکرار اذکار نماز اگر به حدّ وسواس برسد، بنا بر احتیاط واجب نماز را باطل می‌کند.


    خرید کالاهای شانسی
    س. آیا خریدن کالاهای شانسی جایز است؟
    ج. اگر آنچه را می خرید مجهول باشد، معامله باطل است؛ بله اگر بدانید چیز معلومی را می خرید، و جایزه برایتان مجهول است اشکال ندارد.


    فروش مواد غذایی حرام
    س. فروش غذاهایی که حاوی خرچنگ، صدف و ماهی‌های بدون فلس است به غیر مسلمانان چه حکمی دارد؟
    ج. فروش آن دسته از مواد غذایی که خوردن آن حرام می‌باشد، حرام و باطل است و پول و درآمد حاصل از آنها نیز حرام می‌باشد؛ هر چند خریدار آنها را حلال بداند.


    عدم تخلیه ملک اجاره‌ای در موعد مقرر
    س. اگر کسی ملکی را اجاره کرد و پس از مدت تعیین شده تخلیه نکرد، چه حکمی دارد؟
    ج. بدون اجازه مالک، بعد از مدّت اجاره، حکم غصب را دارد

    14873944441421991351409642171902123770802153860137.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 3 ...

    استفتائات بهمن ماه حضرت آقا 3
    خرید و فروش کالای قاچاق
    س. حکم خرید و فروش کالای قاچاق چیست؟
    ج. پدیده قاچاق و قاچاق فروشی ، ضربه به اقتصاد و هویّت ملی کشور است و از لحاظ شرعی، حرام است.


    وظیفه کسی که نماز شکسته را تمام و یا بالعکس خوانده
    س. شخصی اشتباها بر اثر جهل به موضوع یا ندانستن حکم نمازهای قصرش را مدتی تمام می خوانده یا بالعکس وظیفه او در این مورد چیست؟
    ج. ، بنا مسافری که نمی‌دانسته اصلا نماز مسافر شکسته است، و لذا نماز را تمام خوانده، نماز او صحیح است. و مسافری که می‌داند نماز مسافر شکسته است، اگر بعضی از خصوصیات را نداند (مثلًا نداند که در سفر هشت فرسخی باید نماز را شکسته بخواند) و نماز را تمام بخواندبر احتیاط واجب نماز را به صورت شکسته بخواند و اگر وقت آن گذشته آن را قضا کند. و کسی که باید نماز خود را تمام بخواند، اگر آن را شکسته بجا آورد، در هر صورت نمازش باطل است.


    گفتن «الحمدلله رب العالمین» بعد از قرائت حمد
    س. آیا گفتن «الحمدلله رب العالمین» بعد از قرائت حمد توسط امام جماعت جایز و مستحب است؟
    ج. استحباب گفتن (الحمد لله) در پایان سوره حمد مختص به کسی است که سوره حمد را قرائت نموده - خواه امام باشد، در جماعت و یا فرادا می‌خواند - و یا اینکه (مأموم) آن راشنیده است.

    تئاتر و سینما
    س 1220: پوشیدن لباس زنانه توسط مردان و برعکس، برای بازی در تئاتر و سینما چه حکمی دارد؟ تقلید صدای مردان توسط زنان و برعکس چه حکمی دارد؟
    ج: پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید صداى او هنگام بازیگرى و بیان خصوصیات یک شخص حقیقى، اگر سبب فساد نگردد، بعید نیست که جایز باشد.
    س 1221: استفاده زنان از انواع کرم و لوازم آرایش در تئاترها و نمایش‏هایی که توسط مردان هم دیده می‏شوند، چه حکمی دارد؟
    ج: اگر آرایش توسط خود آنان یا زنان و یا یکى از محارم ایشان صورت بگیرد و فسادى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد و در غیر این صورت جایز نیست. البته صورت آرایش شده باید از نامحرم پوشانده شود.
    س: اینجانب در مجموعه‌هاى نمایشى تلویزیون و سینمایى براى نمایش‌دادن و به‌ظهور رساندن شخصیت‌هاى غالباً منفى به اجبار و استلزام، باید محاسن خود را از ته و با تیغ و یا غیره بتراشم، حکم لازم را مرقوم فرمایید.
    ج) اگر عنوان تراشیدن ریش بر آن صدق کند، بنابر احتیاط حرام است، ولى اگر کار هنرى شما، نیاز ضرورى جامعه اسلامى محسوب شود، مبادرت به تراشیدن ریش به مقدار آن ضرورت، اشکال ندارد.

    14873945491421991351409642171902123770802153860137.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      تحول معنوی شیخ رجبعلی خیاط از زبان خودش ...

    جناب شیخ رجبعلی خیاط تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است:
    در ایام جوانی حدود 23 سالگی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: رجبعلی! خدا می تواند چندین دفعه تو را امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده، به خاطر خدا صرف نظر کن و در برابر گناه آماده صبر کن، سپس به خداوند عرضه داشتم: خدایا! من این گناه را برای تو ترک کرده و بر آن صبر کردم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن.

    و این گونه است که در روایتی رسول خدا صلی الله و علیه وآله پاداش صبر بر معصیت را این گونه بیان می کنند: …صَبْرٌ عَلَى الْمَعْصِیَةِ، … وَ مَنْ صَبَرَ عَلَى الْمَعْصیةِ کَتَبَ اللّهُ لَهُ تِسْعَ مِأَةِ دَرَجَة مَا بَینَ الدَّرَجَةِ اِلىَ الدَّرَجَةِ کَمَا بَینَ تُخُومِ الاَرْضِ اِلَى مُنْتَهَى الْعَرْشِ; … صبر بر معصیت … و هر کس صبر بر معصیت کند، خداوند نهصد درجه برایش مى نویسد که فاصله هر یک با دیگرى، همانند فاصله منتهاى زمین تا منتهاى عرش خداست». (بحار الانوار، جلد 68، صفحه 77 ؛ اصول کافى، جلد 2، صفحه 91)

    و آنگاه رجبعلی دلیرانه، همچون یوسف (علیه السلام) در برابر گناه مقاومت می ‌کند و از آلوده شدن به گناه اجتناب می‌ ورزد و به سرعت از دام خطر می گریزد، این کفّ نفس و پرهیز از گناه، موجب بصیرت و بینایی او می‌گردد، بگونه ای که به گفته برخی دیده برزخی او باز می ‌شود و آن چه را که دیگران نمی ‌دیدند و نمی شنیدند، می ‌بیند و می ‌شنود، به طوری که برخی اسرار برای او کشف می ‌شود.

    موضوعات: انقلاب
    [پنجشنبه 1395-11-28] [ 09:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      کار برای خدا و برای خدا کار کردن ...

    کار برای خدا و برای خدا کار کردن با هم متفاوت هستند

    کارتان را برای خدا نکنید، برای خدا کار کنید. تفاوتش فقط همین قدر است که ممکن است حسین در کربلا باشد و من و تو در حال کسب علم برای رضای خدا…! (شهید آوینی) یا ممکن است که ایام محرم و فاطمیه باشد و همه در تکیه گاه ها و هیئت ها برای اهل بیت به نیت رضای خدا کار م یکنند و اشک می ریزند و من در خانه به پدر و مادر ناتوان خدمت کنم …

    موضوعات: انقلاب
     [ 09:17:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      «اَلَیْسَ اللّهُ بِکاف عَبْدَهُ ...» ...

    تکیه بر غیر خدا داشتن و توکل بر غیر او نمودن حاصلی جز نومیدی و ندامت و حسرت و حیرانی هیچ در پی ندارد.

    خداوند مى‌فرماید: «اَلَیْسَ اللّهُ بِکاف عَبْدَهُ …» (زمر/36) آیا خداوند براى بنده‌اش کافى نیست؟!

    در جاى دیگر مى‌فرماید: «قُلْ اَغَیْرَ اللّهِ اَتَّخِذُ وَلِیّاً فاطِرِ السَّمواتِ وَ الأرْضِ …» (انعام/14) بگو آیا غیر از خدا را ولىّ خود انتخاب کنم در حالى که او آفریننده آسمانها و زمین است؟

    و یادمان نرود که رفیع، نام خداست و تنها اوست که آدمی را رفعت و بلندی می بخشد، از همین روست که مردم مومن تنها بر او توکل می کنند:وَ عَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» (آل عمران، 122) افراد با ایمان تنها باید بر خدا توکّل کنند

    به واقع هم این گونه است و خود با چشم دیده ایم که در هر ماجرایی بر خداوند با ترتیب همه ی مقدمات و شرایط توکل کرده ایم جز نتیجه ی خیر برایمان نداشته و بالعکس آن جایی که ذره ای دل هایمان از توکل بر او دور شده جز خسارت و زیان چیزی برایمان حاصل نشده است

    1487222975photo_2015-08-18_00-15-59.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 09:16:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سفارش امیرالمونین به فرزندانشان ...

    امام على علیه ‏السلام در سفارشی به فرزندشان فرمودند: تو را سفارش مى ‏کنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دینى)؛ چرا که سرور اولین و آخرین، تو را چنین ادب آموخته و فرموده است : «گذشت کن از کسى که به تو ظلم کرده ، رابطه برقرار کن با کسى که با تو قطع رابطه کرده و عطا کن به کسى که از تو دریغ نموده است» (اعلام الدین، ص 96 - بحار الانوار ج75 ، ص71 ،ح34)

    موضوعات: انقلاب
     [ 09:16:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ویژگی ها و کارکردهای اقتصاد اسلامی ...

    ویژگی ها و کارکردهای اقتصاد اسلامی
    1. ایجاد کسب و کار حلال با انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی منطبق با شرع اسلام
    2. توزیع عادلانه درآمد و ثروت با اتخاذ تدابیری‌ از جمله گسترش روابط حقوق کار، زکات.
    3. گسترش ایثار،فداکاری،انفاق و صدقه با این رویکرد که مالکیت اصلی از آن خداست و به امانت به انسان داده شده است.
    4. حاکمیت سیاسی اسلام: در اقتصاد اسلامی، سعی در حفظ حاکمیت سیاسی اسلام در روابط با بیگانگان است.
    5. تحکیم ارزش‌های معنوی و اخلاقی: اسلام در رسیدن به همه اهداف اقتصادیش از قبیل زدودن فقر، ایجاد رفاه و اجرای عدالت از چهارچوب ارزش‌های اخلاقی خارج نمی شود. زیرا تحقق این ارزش‌ها همراه با پیاده شدن اقتصاد اسلامی در راستای اهداف مکتب اسلام است.
    6. برپایی عدالت اجتماعی
    عدالت اجتماعی در بعد اقتصادی از نظر اسلام با تامین زندگی متوسط اجتماعی برای فقرا و جلوگیری از انباشته شدن بیش از حد ثروت در دست اغنیا تحقق می‌یابد.
    7. عدم وابستگی اقتصادی
    استقلال اقتصادی به معنای دستیابی به توانایی محافظت اقتصاد از نوسانات اقتصادی و غیراقتصادی بین المللی می باشد.
    8.خودکفایی و اقتدار اقتصادی
    مقصود از خود کفایی این است که جامعه بتواند نیازمندیهای خود را در حد بالایی از رفاه تولید کند و ناگزیر به وارد کردن کالا از خارج نباشد.
    9. رفاه عمومی
    رفاه در ضمن توسعه و رشد حاصل می‌شود، اگر جامعه‌ای توسعه و رشد لازم را فراهم کرده باشد، به دنبال آن رفاه نیز به وجود می‌آید.

    موضوعات: انقلاب
    [چهارشنبه 1395-11-27] [ 08:43:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ارکان اقتصاد مقاومتی ...

    ارکان اقتصاد مقاومتی:
    1. حمایت از تولید ملی
    یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی حمایت جدی و همه جانبه از تولید ملی است. در این زمینه بانک‌ها نیز نقش مهم و اساسی در تولید و سرمایه گذاری داخلی بر عهده دارند که با هدایت و تخصیص منابع بانکی و تأمین نقدینگی لازم برای فعالیت‌های مولد اقتصادی و مدیریت کلان در ایجاد زنجیره‌ی ارتباطی بین بنگاه‌های کوچک و متوسط با بنگاه‌های بزرگ ملی جهت نظام‌مند و هدفمند نمودن تولیدهای بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، به تولید ملی رونق و انسجام بیشتری دهند.
    2. مردمی کردن اقتصاد
    اقتصاد مقاومتی ماهیتاً اقتصادی مردمی است. ضروری است که مردم وارد این عرصه شوند تا از ورود رانت‌خوارها به اقتصاد جلوگیری کنند. اگر ما فضا را برای حضور جوانان مۆمن و خلاّق ایران اسلامی در عرصه‌ی اقتصادی فراهم کنیم، قطعاً تحولات مثبتی را در این عرصه شاهد خواهیم بود.
    3. اقتصاد دانش بنیان
    اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که بر اساس تولید و توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته و سرمایه گذاری در دانش و صنایع دانش پایه مورد توجه خاص قرار می گیرد. صنایع دانش بنیان صنایعی است که در آن ها سطح بالایی از سرمایه گذاری به ابداع و نوآوری اختصاص می یابد و فن آوری های کسب شده با شدت بالایی مصرف می شوند و نیروی کار از تحصیلات عالی برخوردار است.
    4.مدیریت و اصلاح الگوی مصرف
    نقطه شروع اقتصاد مقاومتی، موضوع مصرف است. مصرف است که تولید را جهت می‌دهد و این هر دو در کنار هم جهت سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنند.
    5.کاهش وابستگى به نفت
    بخش نفت و گاز تکیه‌گاه الگوی اقتصاد مقاومتی است. اگر این حوزه اصلاح نشود هیچ گامی در جهت بهبود شرایط و شاخص‌ها موثر نخواهد بود.

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:42:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      زن در درون خانواده باید محترم باشد ...

    زن در درون خانواده باید محترم باشد. رفع مظلومیّت به این شکل است. اگر چنانچه فرض کنیم در یک خانواده‌ای، در یک خانه‌ای، مرد به همسر خودش توهین میکند، انواع توهینها، از توهینهای رفتاری تا زبانی تا وحشیگری یدی که متأسّفانه یک جاهایی هنوز در کشور ما وجود دارد که نباید وجود داشته باشد، البتّه در بین غربیها هست، فراوان هم وجود دارد، خلاف انتظار هم نیست - غربیها، یعنی بخصوص نژادهای اروپایی، نژادهای وحشی اند؛ اینها ظاهرشان اتو کشیده و کراوات زده و ادکلن زده و اینهایند امّا همان باطن وحشیگری ای که در تاریخ وجود داشته هنوز هم در اینها هست؛ راحت آدم میکشند، خونسرد جنایت میکنند؛ بنابراین کتک زدن زن در داخل خانه به وسیله‌ی آنها و بعد به وسیله‌ی آمریکاییها، بُعدی ندارد - امّا در محیط اسلامی چنین چیزی اصلاً نبایستی تصوّر بشود؛ ولی متأسّفانه هست.
    رهبر انقلاب؛ 21/2/92

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:42:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      میثاق طلبگی ...

    عزیزان من! جوانان! طلاب دختر و پسر!
    اگر می خواهید، مثل بوته گل عطرشما فضا را معطر کند،
    اگر می خواهید، معنویات مثل چشمه ای از شما سرازیر شود
    و بدون اجبار، بدون اکراه، تشنگان بنوشند و به سوی آن بشتابند،
    راهش این است: ))فَلیبدأ بِتَعلیمِ نفسِه((
    خشیت را امروز در خودتان ایجاد کنید؛ خشوع در مقابل خدا را امروز برای خودتان فراهم کنید؛ باب تضرع الی الله را امروز باز کنید.
    نوافل را که مقرب الی الله هستند را از امروز شروع کنید.

    بیانات حضرت آقا امام خامنه ای (مدظله العالی ) در جمع روحانیون کرمانشاه_2/7/1390

    1484808782image635467614166199893.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:42:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      من یک دخترم ...

    من یک دخترم، شهادت را دوست دارم
    مدافع حرم بودن را دوست دارم، ولی نمیخواهم مدافع حرم باشم
    میخواهم مادری باشم که در دامانش هزاران مدافع حرم پرورش می یابند…میخواهم شهید پرور باشم
    من شهید علی خلیلی را دوست دارم، اما نمیخواهم شهید علی خلیلی باشم
    میخواهم مادری باشم که در دامانش علی خلیلی‌ها پرورش میابد
    میخواهم همسری باشم که شوهرش را با عشق برای دفاع از حرم بدرقه میکند
    من یک دخترم، امام خامنه ای را دوست دارم
    اما نمیخواهم امام خامنه ای باشم
    میخواهم مادری باشم که امام خامنه ای هارا می پروراند
    میخواهم_رهبر_پرور_باشم
    یک مرد فقط میتواند امام باشد
    اما یک زن هم میتواند امام باشد هم تکیه گاه یک امام و هم در دامان خود سه امام بپروراندحضرت_زهرا_سلام_الله
    من یک خواهرم، من میخواهم حضرت_زینب_سلام_الله باشم
    من یک دخترم، یک دخترطلبه
    برادران طلبه تنها میتوانند سرباز_امام_زمان_عجل_الله ‌باشند
    ولی من…هم سربازم ، هم کسی هستم که در دامانم سربازان امام را پرورش خواهم داد
    من یک دخترم….
    باید مادری می بود، تا خداوند به او وحی کند
    که فرزندت_را_در_آب_بینداز، و زنی که مهر او به دلش افتاد… آسیه
    تا حضرت موسی بتواند به پیامبری برسد
    بدون پدر پیامبری متولد میشود…. ولی بدون مادر هرگز…. همانطور که حضرت عیسی در دامان حضرت مریم متولد شد
    اگر حضرت خدیجه سلام الله نبود… اگر حضرت زهرا سلام الله نبود… اگر سمیه نبود… رسالت پیامبر‌ صلی الله علیه و آله ناتمام میماند، اولین کسی که اسلام را پذیرفت حضرت خدیجه بود
    اولین شهید اسلام سمیه بود
    من ‌یک دخترم… من یک همسرم…. من یک مادرم

    1484808895k_pic_50365e6b-31ba-4aee-9d90-8f40177f8d22.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:41:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      ویژگی های افراد با تقوى ...

    ویژگی های افراد با تقوى:
    1- صبر در برابر مشکلات، صبر بر ترک گناهان و صبر بر انجام واجبات.
    2- صداقت در گفتار و رفتار
    . 3- خضوع و فروتنى در انجام دستورات، بدون غرور و خود برتربینى.
    4- انفاق از هر چه خداوند به آنان روزى کرده است
    . 5- مناجات‏هاى سحرى و آمرزش‏خواهى از خداوند.

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:41:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      چگونه برخورد با طلاق ...

    چگونه باید با طلاق برخورد کرد:

    در زندگی اجتماعی به هر حال و به هر دلیل، واقعه تلخ طلاق رخ می‌دهد و در مواردی هم گریزی از آن نیست. رخداد تلخ طلاق گاه حواشی و پیامدهای تلخ‌تری را نیز به دنبال دارد، مانند:

    1. سرگردانی و آشفتگی خاطر فرزندانی که پدر و مادر را دیگر جدا از هم می‌بینند و نمی‌دانند که باید طرفدار و در کنار کدامشان باشند و نیز نگرانی والدین زن و شوهری که از هم جدا شده‌اند تا جایی که در بسیاری از موارد، زندگی عادی آنان نیز بعد از چنین طلاقی دچار اختلال می‌شود.

    2. دشمنی و کدورت بین اعضای خانواده و نیز دوستان و آشنایان دو طرف که شاید بسیاری از آنها نه تنها هیچ نقشی در این اختلاف و جدایی نداشتند، بلکه صادقانه نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از طلاق انجام دادند.

    3. درگیر شدن با محاکم دادرسی جهت حل و فصل مشکلات مالی، حضانت فرزندان و … که برخی از آنها شاید سال‌های سال به طول انجامد.

    4. پایین آمدن شانس تشکیل زندگی جدید و موفق برای هر کدام از زوجین به ویژه برای بانوان.

    همان‌گونه که مشاهده نمودید پیامدهای تلخ بعد از طلاق، گاه تلخ‌تر از خود آن می‌باشد. اما اکنون چاره چیست؟!

    بیان شد که اسلام، طلاق را پذیرفته اما به عنوان آخرین راه حل و ناپسندترین حلالی که آن هم به معنای اعلان جنگ بین زوجین نیست!

    زن و شوهری که از هم جدا شده‌اند دشمن هم نیستند، بلکه تنها آنان نتوانسته‌اند یک زندگی موفق مشترک را ادامه دهند. آنان می‌توانند در آینده و بعد از طلاق - البته با رعایت موازین مرتبط با روابط محرم و نامحرم - شریک کاری و یا تجاری هم باشند، در یک کاروان مسافرتی و یا در یک مهمانی مشترک حضور یابند، در مناسبت‌ها به هم هدیه دهند، ابراز محبت مشترک به فرزندان خویش داشته باشند، در بیماری‌ها از حال هم باخبر شده و در گرفتاری‌های سنگین به یاری هم بشتابند و …!

    اگرچه رعایت موارد فوق برای یک زوج جدا شده از هم، کمی آرمانی و دست نیافتنی به نظر می‌رسد، اما باید گفت که هرچه تقوای یک مسلمان بیشتر باشد حقوق طرف مقابل را بیشتر محترم داشته و به دشمنی‌ها دامن نخواهد زد.

    در همین راستا توصیه‌هایی در دین مقدس اسلام وجود دارد و تدابیری برای یک طلاق بهتر و آرام‌تر در نظر گرفته شده است که توجه به آنها می‌تواند پیامدهای تلخ یک طلاق را کاهش دهد.
    پرسش : حکم برگزاری جشن طلاق چیست؟

    پاسخ : با توجه به اینکه طلاق در شرع اسلام کار بسیار ناپسندی است جشن گرفتن برای آن خلاف شرع است.استفتائات آیت الله مکارم شیرازی.

    1484809626425331198_128410.jpg

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:40:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دنیا دنیا دنیا !!! ...

    از جمله وصایاى امیرالمؤمنین(علیه السلام) به فرزندانش آن هنگام که ابن‌ملجم ‌لعنة الله علیه‌ـ آن حضرت را مضروب ساخته بود، این است که فرمودند: سفارش مى‌کنم شما را به تقواى الهى، و این‌که در پى دنیا نباشید هرچند دنیا در پى شما برآید، و بر چیزى از دنیا که از شما گرفته شده است اندوهناک مشوید، و به حق سخن بگویید، و براى پاداش [آخرت] کار کنید، و دشمن ستمکار و یار ستمدیده باشید.(نهج‌البلاغه، ترجمه و شرح فیض‌الاسلام، نامه 47)

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:40:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      حب دنیا سرمنشاء همه ی خطاهاست. ...

    حب دنیا سرمنشاء همه ی خطاهاست. بهترین و اثربخش ترین راه رهایی و نجات انسان از حب دنیا و آلودگی های دنیوی، اصلاح نفس و رسیدن به مقام بندگی و عبودیت خداوند است. علاوه بر این دو، راهکارها بسیاری در قرآن مجید ذکر شده است که به مواردی چند اشاره می کنیم:

    1. شناخت حقیقت و جایگاه خویش در نسبت با دنیا.

    2. تفکر عمیق در ماهیت دنیا و آثار سوء حب دنیا.

    3. تقویت ایمان و عمل صالح و رعایت تقوا و خودسازی، تزکیه نفس و ترک هوی پرستی.

    4. یاد مرگ و معاد.

    5. مطالعه در احوال اقوام گذشته.

    6. هجرت و جهاد.

    7. پرهیز از حرص و آز در جمع آوری مال دنیا و زیاده خواهی و پیشه کردن قناعت و اکتفا به ما یحتاج و ضروری.

    8. صبر و تحمل در برابر شدائد.

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      فخر دنیا بریده شدنی است ! ...

    امام علی (علیه السلام) می‌فرماید: «در عزت و ارجمندی دنیا رغبت نکنید. فخر دنیا بریده شدنی و آرایش و نعمتش تمام‌شدنی است.» (نهج البلاغه، خ ٩٨)

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      توکل به خدا ...

    هر کس به خدا توکل کند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برایش فراهم مى گردد. (تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 197 ، ح 3888)

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:38:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      احادیثی در باب توکل ...

    در باب توکل احادیث زیادی وارد شده است که تبرکا به چند مورد اشاره می کنیم:

    1ـ امام على علیه السلام فرمودند: توکل بر خداوند، مایه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است. (بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75، ص 79 ، ح 56)

    2ـ امام على علیه السلام فرمودند: هر کس به خدا توکل کند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برایش فراهم مى گردد. (تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 197 ، ح 3888)

    3ـ امام صادق علیه السلام فرمودند: بى نیازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جایگاه توکل دست یافتند در آنجا قرار مى گیرند. (کافى ج 2، ص 65، ح 3)

    4ـ از امام موسی کاظم علیه السلام درباره کلام خدای عز و جل سوال شد که می فرمایند «و هر کس به خدا توکل کند او براى وى بس است» توکل کردن بر خدا درجاتى دارد: یکى از آنها این است که در تمام کارهایت به خدا توکل کنى و هر چه با تو کرد از او خشنود باشى و بدانى که او نسبت به تو از هیچ خیر و تفضّلى کوتاهى نمى کند و بدانى که در این باره حکم، حکم اوست، پس با واگذارى کارهایت به خدا بر او توکل کن و در آن کارها و دیگر کارها به او اعتماد داشته باش. (کافى(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 65 ، ح 5)

    5ـ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: « از جبرئیل (علیه السلام) پرسیدم: توکل چیست؟ پاسخ داد: آگاهی به این واقعیت که مخلوق، نه زیان می رساند و نه عطا و منعی دارد و اینکه چشم از دست و سرمایه مردم برداری؛ هنگامی که بنده ای چنین شد جز برای خدا کار نمی کند و به غیر او امیدی ندارد و اینها همگی حقیقت و مرز توکل اند» (تفسیر نمونه، ج 10، ص 298، بحار الانوار، ج 71، ص 137؛ معانى الاخبار، ص 461)

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:38:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      زن چه زمانی مالک مهریه است ؟ ...

    بر طبق ماده 1082 قانون مدنی زن به مجرد عقد مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی در آن داشته باشد پرداخت مهریه در سند ازدواج یا عند المطالبه است یا عند الاستطاعه که در هر دو مورد زن استحقاق مطالبه تمام مهریه را از شوهر دارد.

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      جایگاه حوزه ...

    # حوزه انقلابی

    جایگاه حوزه

    نـقـش بـنیادین حوزه بر کسی پوشیده نیست. حوزه ریشه در باورهای دیـنـی مـردم دارد. قـلمرو و رسالت روحانیان, که پرورش یافتگان حـوزه بشمارند, در متن شریعت, بازگو شده است. اسلام به مرزبانان سـرزمـیـن بـاورهای دینی, اهمیت می دهد و این, به روشنی بیانگر جایگاه با ارزش حوزه هاست.

    امام خمینی, در بیانی روشن, جایگاه حوزه ها را می نمایاند:

    تـردیـدی نـیست که حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسـلام و تـشـیـع, مـهـمـترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انـحـرافـات و کـجرویها بوده اند. علمای بزرگ اسلام, در همه عمر خـود تـلاش نـمـوده اند تا مسائل حلال و حرام الهی را بدون دخل و تصرف ترویج نمایند.

    اگـر فـقـهـای عزیز نبودند معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان عـلـوم قـرآن و اسـلام و اهـل بیت,علیهم السلام, به خورد توده ها داده بـودنـد. جـمـع آوری و نـگـهداری علوم قرآن و آثار احادیث پـیـامـبر بزرگوار و سنت و سیره معصومین, علیهم السلام, و ثبت و تـبویب و تنقیح آنان در شرایطی که امکانات بسیار کم بوده است و سـلاطین و ستمگران در محو آثار رسالت همه امکانات خود را به کار می گرفتند, کار آسانی نبوده است….

    موضوعات: انقلاب
     [ 08:35:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت