سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < شهریور 1395 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 191
  • دیروز: 417
  • 7 روز قبل: 2090
  • 1 ماه قبل: 4881
  • کل بازدیدها: 176298



  • رتبه



     
      احكام آرايشي (استفتاءات جديد مقام معظم رهبري واجوبه) ...

    تاتو کردن ابرو
    تاتو کردن ابرو براى زنان مانع ندارد، ولى اگر در نظر عرف زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند.
    س: حكم حضرتعالى درباره تاتو كردن ابرو براى زنان چيست؟
    ج) مانع ندارد، و اگر در نظر عرف زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند
    مقدار لازم پوشاندن ابرو
    س: زن اگر ابروى خود را بردارد، آيا پوشيدن كل ابرو لازم است يا اينكه مقدارى از آن را بگيرد، كفايت مى‌كند؟
    ج) در صورتى كه زينت محسوب شود بايد آن را به‌طورى كه زينت معلوم نباشد، بپوشاند.
    نگاه به کلاه‌گيس زن نامحرم
    س: اگر زنى كلاه‌گيس گذاشته باشد و مرد به موى مصنوعى او نگاه كند، چه حكمى دارد؟
    ج) اشكال دارد.
    موى مصنوعى در نماز و غيره
    س: آيا پوشاندن موهاى مصنوعى در نماز واجب است؟
    ج) در نماز به عنوان پوشش در نماز، پوشاندن آن واجب نيست، ولى در برابر نامحرم (چه در حال نماز و چه غير نماز) بنابر احتياط واجب بايد آن را بپوشاند.

    موضوعات: بدون موضوع
    [شنبه 1395-06-27] [ 01:22:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آرایش زنانه، آرایشگر مردانه! ...

    با نمایان شدن تبلیغات اینترنتی این قشر از آرایشگران در فضای مجازی و زبانزد شدن این موضوع در جامعه، جوانان به ویژه دختران جوانی که با چهره‌های بزک کرده، زیبایی و حریم عفاف خود را به حراج می‌گذارند از این موضوع استقبال کرده‌اند و به دنبال آرایشگران مرد برای آرایش و بزک کردن خود هستند…
    زمانی که این موضوع شخصی به تدریج عریان و باب می‌شود و درحقیقت سر از تبلیغات اینترنتی درمی آورد، دیگر سکوت جایز نیست.
    آرایشگران مرد در برخی نقاط شمالی شهر علاوه بر اصلاح موی مردان، به آرایش موی سر زنان نیز می‌پردازند! در ماه‌های گذشته، تعدادی از آرایشگران مرد برای اصلاح موی زنان به داخل منازل می‌روند و در قبال اصلاح موی زنان مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.
    شاید شما با خود بگویید که این موضوع شخصی است و به خود زنانی که برای اصلاح سر به سراغ آرایشگران مرد می‌روند، مربوط می‌شود! در پاسخ باید گفت درست است که این موضوع در وهله اول شخصی است و به خود افراد مرتبط می‌شود، اما زمانی که این موضوع شخصی به تدریج عریان و باب می‌شود و درحقیقت سر از تبلیغات اینترنتی درمی آورد، دیگر سکوت جایز نیست.
    این روزها برخی از زنان که پایبندی کمتری نسبت به عقاید و اصول شرعی دارند، اقدام به استخدام آرایشگران مرد کرده‌اند و اصلاح سر و صورت خود را به دست مردان نا محرم سپرده‌اند. جالب اینجاست که برخی از آرایشگران مرد برای جذب مشتری و معرفی خدمات خود، در سایت‌های اینترنتی و هزرنامه ها، خدمات خود را معرفی می‌کنند و در این تبلیغات برای کار خود حریم خاصی قائل نمی‌شوند.
    اصلاح موی مرد و زن و پسر و دختر، همگی از جمله خدماتی است که این افراد در تبلیغات اینترنتی خود برای کاربران معرفی کرده‌اند!
    ماهواره‌ای هم به شیوه‌های گوناگون از جمله آموزش آرایشگری، آرایش و پیرایش زنان به دست مردان را ترویج می‌کنند. البته این آرایشگران عمدتاً در داخل منازل، پذیرای مشتریان زن هستند که برای هر بار اصلاح نیزمبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند!
    این درحالی است که با نمایان شدن تبلیغات اینترنتی این قشر از آرایشگران در فضای مجازی و زبانزد شدن این موضوع در جامعه، جوانان به ویژه دختران جوانی که با چهره‌های بزک کرده، زیبایی و حریم عفاف خود را به حراج می‌گذارند از این موضوع استقبال کرده‌اند و به دنبال آرایشگران مرد برای آرایش و بزک کردن خود هستند.
    علاوه براین در بین برخی از دختران جوانی که حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند، آرایش و زیبایی توسط آرایشگران مرد به عنوان یک ژست زیبایی و مد روز شناخته شده است و این موضوع را در جمع دوستان خود هم تبلیغ می‌کنند.
    هیچ‌کس با زیبایی انسان مخالف نیست و زیبایی امری حقیقی است. بارها در آیات و روایات اسلام هم به این موضوع و لزوم زیبایی و آراستگی انسان تأکید شده است اما زمانی که انسان به هر وسیله‌ای برای زیبا شدن متوسل شد، دیگر مرزهای حیا و عفاف شکسته می‌شود و بی‌عفتی و بی‌حرمتی جایگزین آن می‌شود.
    مصداق بارز این گفتار هم اصلاح موی زنان توسط آرایشگران مرد است. زنانی که موهای خود را زیر تیغ قیچی‌های مردانه قرار می‌دهند یا صورت‌های خود را برای بزک کردن در اختیار مردان نامحرم می‌گذارند، بی‌شک از مرزهای حیا و عفاف عبور کرده‌اند.
    در آن سوی ماجرا افرادی که در قامت و لباس آرایشگران مرد، زنان نامحرم را آرایش و پیرایش می‌کنند هم به ابزاری برای شکستن مرزهای اعتقادی و حرمت‌ها تبدیل شده‌اند. بی‌شک با ادامه این روند و شکستن مرزهای اعتقادی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تبلیغ آرایش موی زنان، ماساژ زنان و مواردی از این دست توسط مردان هم خواهیم بود!

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 01:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      حکم شرعی ...

    تعریف حکم شرعی
    هر یک از مقرراتی را که شارع مقدس برای موضوعات مختلف وضع کرده‌است حکم شرعی گویند و جمع آن احکام شرعیه نام دارد مانند: لزوم اقامه حدود و تعزیرات نسبت به مجرمان و وجوب اجرای قصاص درباره جانیان.
    حکم تکلیفی و حکم وضعی
    حکم شرعی چنانچه به طور مستفیم به انجام یا ترک کاری تعلق داشته باشد حکم تکلیفی نامیده می‌شود مانند دتدن نفقه به همسر و یا اجرای حدود و حکم قصاص و حرمت عدم انجام آنها. اما چنانچه به طور مستفیم به فعل یا ترک کاری تعلق نگرفته باشد بلکه به یک جسم یا شخص تعلق گرفته باشد حکم وضعی نامیده می‌شود مانند: مالکیت شیء یا زوجیت شخص.
    اقسام حکم تکلیفی
    حکم تکلیفی پنج دسته‌است که احکام پنجگانه تکلیفی (احکام خمسه تکلیفیه) نام دارد. این احکام عبارتند از:
    وجوب
    خواستن شارع مقدس کار یا ترک کاری را به نحوی که به هیچ وجه به خودداری از آن کار یا انجام کاری که ترک آن خواسته شده‌است راضی نباشد وجوب نامیده می‌شود مانند: وجوب اجرای حدود
    حرمت
    تنفر شدید شارع مقدس از کار و یا ترک کاری به نحوی که به هیچ وجه به انجام آن کار و یا ترک راضی نباشد حرمت نامیده می‌شود مانند: حرمت غصب و دزدی و خودداری از ادای شهادت.
    استحباب
    خواستن شارع مقدس کار و یا ترک کاری را لیکن نه به اندازه وجوب بلکه به اندازه‌ای که از خود داری از آن نیز ممکن باشد استحباب نامیده می‌شود مانند: خواستن دستگیری از بینوایان و توسعه بر عیال و…
    کراهت
    ناپسند داشتن شارع کار و یا ترک کاری را ولی نه به اندازه حرمت بلکه به اندازه‌ای که از انجام کار و یا ترک نیز راضی باشد کراهت نامیده می‌شود مانند: کراهت کارهای جلف و سبک و خوردن گوشت برخی از حیوانات مانند اسب و الاغ.

    اباحه
    اجازه شارع مقدس در انجام و یا ترک عملی را بطور متساوی بطوری که هیچ یک را بر دیگری ترجیحی نباشد اباحه نامند مانند: خوردن، آشامیدن، رفت‌وآمد کردن و نشست و برخاست نمودن در مواردی که شارع مقدس هیچ یک از فعل و ترک این اعمال را بردیگری مزیت ننهاده‌است. دو حکم اول را از این جهت که در مورد آنها از ناحیه شارع الزام به فعل یا ترک است حکم‌های الزامی گویند و سه حکم دیگر را از این جهت که شارع مقدس در مورد آنها در فعل و ترک عمل اجازه داده‌است احکام ترخیصیه گویند. و به همین مناسب این سه حکم را اباحه بمعنای اعم گویند چنانکه قسم اخیر را که مورد آن، فعل و ترک کاملاً متساوی است اباحه بمعنای اخص گویند.
    موضوعاتی را که به آنها این احکام تعلق گرفته‌است به ترتیب: واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح گویند.

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 01:19:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت