سالار زینب حسین جان
جانم حسین ع







 << < شهریور 1395 > >>
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    




سالار زینب


جانم حسین ع




جستجو






آمار


  • امروز: 136
  • دیروز: 159
  • 7 روز قبل: 645
  • 1 ماه قبل: 4149
  • کل بازدیدها: 173090



  • رتبه



     
      احكام آرايشي (استفتاءات جديد مقام معظم رهبري واجوبه) ...

    تاتو کردن ابرو
    تاتو کردن ابرو براى زنان مانع ندارد، ولى اگر در نظر عرف زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند.
    س: حكم حضرتعالى درباره تاتو كردن ابرو براى زنان چيست؟
    ج) مانع ندارد، و اگر در نظر عرف زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند
    مقدار لازم پوشاندن ابرو
    س: زن اگر ابروى خود را بردارد، آيا پوشيدن كل ابرو لازم است يا اينكه مقدارى از آن را بگيرد، كفايت مى‌كند؟
    ج) در صورتى كه زينت محسوب شود بايد آن را به‌طورى كه زينت معلوم نباشد، بپوشاند.
    نگاه به کلاه‌گيس زن نامحرم
    س: اگر زنى كلاه‌گيس گذاشته باشد و مرد به موى مصنوعى او نگاه كند، چه حكمى دارد؟
    ج) اشكال دارد.
    موى مصنوعى در نماز و غيره
    س: آيا پوشاندن موهاى مصنوعى در نماز واجب است؟
    ج) در نماز به عنوان پوشش در نماز، پوشاندن آن واجب نيست، ولى در برابر نامحرم (چه در حال نماز و چه غير نماز) بنابر احتياط واجب بايد آن را بپوشاند.

    موضوعات: بدون موضوع
    [شنبه 1395-06-27] [ 01:22:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      آرایش زنانه، آرایشگر مردانه! ...

    با نمایان شدن تبلیغات اینترنتی این قشر از آرایشگران در فضای مجازی و زبانزد شدن این موضوع در جامعه، جوانان به ویژه دختران جوانی که با چهره‌های بزک کرده، زیبایی و حریم عفاف خود را به حراج می‌گذارند از این موضوع استقبال کرده‌اند و به دنبال آرایشگران مرد برای آرایش و بزک کردن خود هستند…
    زمانی که این موضوع شخصی به تدریج عریان و باب می‌شود و درحقیقت سر از تبلیغات اینترنتی درمی آورد، دیگر سکوت جایز نیست.
    آرایشگران مرد در برخی نقاط شمالی شهر علاوه بر اصلاح موی مردان، به آرایش موی سر زنان نیز می‌پردازند! در ماه‌های گذشته، تعدادی از آرایشگران مرد برای اصلاح موی زنان به داخل منازل می‌روند و در قبال اصلاح موی زنان مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.
    شاید شما با خود بگویید که این موضوع شخصی است و به خود زنانی که برای اصلاح سر به سراغ آرایشگران مرد می‌روند، مربوط می‌شود! در پاسخ باید گفت درست است که این موضوع در وهله اول شخصی است و به خود افراد مرتبط می‌شود، اما زمانی که این موضوع شخصی به تدریج عریان و باب می‌شود و درحقیقت سر از تبلیغات اینترنتی درمی آورد، دیگر سکوت جایز نیست.
    این روزها برخی از زنان که پایبندی کمتری نسبت به عقاید و اصول شرعی دارند، اقدام به استخدام آرایشگران مرد کرده‌اند و اصلاح سر و صورت خود را به دست مردان نا محرم سپرده‌اند. جالب اینجاست که برخی از آرایشگران مرد برای جذب مشتری و معرفی خدمات خود، در سایت‌های اینترنتی و هزرنامه ها، خدمات خود را معرفی می‌کنند و در این تبلیغات برای کار خود حریم خاصی قائل نمی‌شوند.
    اصلاح موی مرد و زن و پسر و دختر، همگی از جمله خدماتی است که این افراد در تبلیغات اینترنتی خود برای کاربران معرفی کرده‌اند!
    ماهواره‌ای هم به شیوه‌های گوناگون از جمله آموزش آرایشگری، آرایش و پیرایش زنان به دست مردان را ترویج می‌کنند. البته این آرایشگران عمدتاً در داخل منازل، پذیرای مشتریان زن هستند که برای هر بار اصلاح نیزمبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند!
    این درحالی است که با نمایان شدن تبلیغات اینترنتی این قشر از آرایشگران در فضای مجازی و زبانزد شدن این موضوع در جامعه، جوانان به ویژه دختران جوانی که با چهره‌های بزک کرده، زیبایی و حریم عفاف خود را به حراج می‌گذارند از این موضوع استقبال کرده‌اند و به دنبال آرایشگران مرد برای آرایش و بزک کردن خود هستند.
    علاوه براین در بین برخی از دختران جوانی که حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند، آرایش و زیبایی توسط آرایشگران مرد به عنوان یک ژست زیبایی و مد روز شناخته شده است و این موضوع را در جمع دوستان خود هم تبلیغ می‌کنند.
    هیچ‌کس با زیبایی انسان مخالف نیست و زیبایی امری حقیقی است. بارها در آیات و روایات اسلام هم به این موضوع و لزوم زیبایی و آراستگی انسان تأکید شده است اما زمانی که انسان به هر وسیله‌ای برای زیبا شدن متوسل شد، دیگر مرزهای حیا و عفاف شکسته می‌شود و بی‌عفتی و بی‌حرمتی جایگزین آن می‌شود.
    مصداق بارز این گفتار هم اصلاح موی زنان توسط آرایشگران مرد است. زنانی که موهای خود را زیر تیغ قیچی‌های مردانه قرار می‌دهند یا صورت‌های خود را برای بزک کردن در اختیار مردان نامحرم می‌گذارند، بی‌شک از مرزهای حیا و عفاف عبور کرده‌اند.
    در آن سوی ماجرا افرادی که در قامت و لباس آرایشگران مرد، زنان نامحرم را آرایش و پیرایش می‌کنند هم به ابزاری برای شکستن مرزهای اعتقادی و حرمت‌ها تبدیل شده‌اند. بی‌شک با ادامه این روند و شکستن مرزهای اعتقادی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تبلیغ آرایش موی زنان، ماساژ زنان و مواردی از این دست توسط مردان هم خواهیم بود!

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 01:20:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      حکم شرعی ...

    تعریف حکم شرعی
    هر یک از مقرراتی را که شارع مقدس برای موضوعات مختلف وضع کرده‌است حکم شرعی گویند و جمع آن احکام شرعیه نام دارد مانند: لزوم اقامه حدود و تعزیرات نسبت به مجرمان و وجوب اجرای قصاص درباره جانیان.
    حکم تکلیفی و حکم وضعی
    حکم شرعی چنانچه به طور مستفیم به انجام یا ترک کاری تعلق داشته باشد حکم تکلیفی نامیده می‌شود مانند دتدن نفقه به همسر و یا اجرای حدود و حکم قصاص و حرمت عدم انجام آنها. اما چنانچه به طور مستفیم به فعل یا ترک کاری تعلق نگرفته باشد بلکه به یک جسم یا شخص تعلق گرفته باشد حکم وضعی نامیده می‌شود مانند: مالکیت شیء یا زوجیت شخص.
    اقسام حکم تکلیفی
    حکم تکلیفی پنج دسته‌است که احکام پنجگانه تکلیفی (احکام خمسه تکلیفیه) نام دارد. این احکام عبارتند از:
    وجوب
    خواستن شارع مقدس کار یا ترک کاری را به نحوی که به هیچ وجه به خودداری از آن کار یا انجام کاری که ترک آن خواسته شده‌است راضی نباشد وجوب نامیده می‌شود مانند: وجوب اجرای حدود
    حرمت
    تنفر شدید شارع مقدس از کار و یا ترک کاری به نحوی که به هیچ وجه به انجام آن کار و یا ترک راضی نباشد حرمت نامیده می‌شود مانند: حرمت غصب و دزدی و خودداری از ادای شهادت.
    استحباب
    خواستن شارع مقدس کار و یا ترک کاری را لیکن نه به اندازه وجوب بلکه به اندازه‌ای که از خود داری از آن نیز ممکن باشد استحباب نامیده می‌شود مانند: خواستن دستگیری از بینوایان و توسعه بر عیال و…
    کراهت
    ناپسند داشتن شارع کار و یا ترک کاری را ولی نه به اندازه حرمت بلکه به اندازه‌ای که از انجام کار و یا ترک نیز راضی باشد کراهت نامیده می‌شود مانند: کراهت کارهای جلف و سبک و خوردن گوشت برخی از حیوانات مانند اسب و الاغ.

    اباحه
    اجازه شارع مقدس در انجام و یا ترک عملی را بطور متساوی بطوری که هیچ یک را بر دیگری ترجیحی نباشد اباحه نامند مانند: خوردن، آشامیدن، رفت‌وآمد کردن و نشست و برخاست نمودن در مواردی که شارع مقدس هیچ یک از فعل و ترک این اعمال را بردیگری مزیت ننهاده‌است. دو حکم اول را از این جهت که در مورد آنها از ناحیه شارع الزام به فعل یا ترک است حکم‌های الزامی گویند و سه حکم دیگر را از این جهت که شارع مقدس در مورد آنها در فعل و ترک عمل اجازه داده‌است احکام ترخیصیه گویند. و به همین مناسب این سه حکم را اباحه بمعنای اعم گویند چنانکه قسم اخیر را که مورد آن، فعل و ترک کاملاً متساوی است اباحه بمعنای اخص گویند.
    موضوعاتی را که به آنها این احکام تعلق گرفته‌است به ترتیب: واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح گویند.

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 01:19:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      انگار یکی تو گوشم گفت...! ...

    انگار یکی تو گوشم گفت…!
    گرما بود، انگار از آسمان آتش می بارید…
    صورتش گل انداخته بود و عرق بود که مدام از سر و رویش روان بود، چادر مشکی انگار یه تیکه آتش شده بود به تنش، اما باز هم سعی می کرد خوب خودشو بپوشونه…
    لب های پر خنده دخترکان بی حجابی که از کنارش رد می شدند، گواهی از به سخره گرفتن پوشش او در این گرمای وحشتناک می داد، گاهی هم کسی بود که متلکی بیندازد و او را به بغل دستی اش نشان دهد…
    گرمت نیست؟ … این چیه پوشیدی تو این گرما ؟…. کولر بدم خدمتتون ؟…
    پاهایی که دیگه توان کشیدن بدنش رو نداشت و گرمایی که دیگه غیر قابل تحمل بود، انگار عرصه رو بد جور بهش تنگ کرده بود، دیگه به خونه نزدیک می شد و فکر اینکه سریع از این شرایط نجات پیدا می کنه لحظه ای رهاش نمی کرد…
    در رو باز کرد، داخل شد و بعد از بستن درب خونه، چادرشو از سر برداشت، نگاهی بهش انداخت، احساس حقارت عجیبی می کرد، همون جا تو حیات چادر مشکی رو به گوشه ای پرتاب کرد، انگار چیزی رو از خودش می روند که به خاطرش خیلی زخم زبون خورده بود، به اتاق که رسید خودشو جلو کولر رها کرد، در جواب سوال مادر که پرسید چرا اینقدر خسته ای؟ گفت؟ خیلی گرمه… اما فقط گرما نبود، بار سنگین چشم های دریده دخترکان بی حجاب و لب های به سخره باز شده آنها در کوچه و خیابون، از این گرما بدتر بود…
    شربت خنک رو که لاجرعه سر کشید، خودشو به خواب سپرد …
    مغرب بود، از گرمای هوا به شدت کاسته شده بود و لحظه های اذان در پیش، بیدار شده بود، وضو گرفت و قرآن رو از طاقچه اتاق برداشت و باز کرد…آیه 26 سوره اعراف:
    یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْءَاتِکُمْ وَ رِیشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِکَ خَیْرٌ ذَلِکَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ
    ای فرزندان آدم برای شما، لباس فرو فرستادیم که اندام شما را بپوشاند؛ و مایه زینت شماست؛ و لباس تقوی بهتر است؛ این از آیات خداست، باشد که متذکر شده، پندگیرند.
    چه آیه زیبایی بود… انگار این آیه را قبلاً ندیده بود، یا توجهی نکرده بود، انگار امروز به چشمانش نازل شده بود و با صدای ملکوتی در وجودش شنیده بود که: “اقراء”‌ … بخوان به نام پروردگارت که تو را زیبا خلق کرد و لباس تقوی را بر تو پسندید…
    انگار خدا داشت با او روبرو صحبت می کرد، می گفت: برایت چادر را فرستادم تا لباس تقوی باشد برایت و این لباس برای تو بسیار بهتر است، نکند با رفتن به سمت شجرهِ ممنوعهِ هوس، گناه و شیطان، زشتی های خود رو به نمایش در بیاری؟
    کمی بیشتر توجه کرد و آیه بعدی را با دقت بیشتری خواند:
    یَا بَنِی آدَمَ لاَ یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُم مِّنَ الْجَنَّةِ یَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاء لِلَّذِینَ لاَ یُۆْمِنُونَ
    اى فرزندان آدم زنهار تا شیطان شما را به فتنه نیندازد چنانکه پدر و مادر شما را از بهشت بیرون راند و لباسشان را از ایشان برکند تا زشتی هایشان را بر آنان نمایان کند. در حقیقت او و قبیله‏اش شما را از آنجا که آنها را نمى‏بینید مى‏بینند. ما شیاطین را دوستان کسانى قرار دادیم که ایمان نمى‏آورند.
    انگار خدا داشت با او روبرو صحبت می کرد، می گفت: برایت چادر را فرستادم تا لباس تقوی باشد برایت و این لباس برای تو بسیار بهتر است، نکند با رفتن به سمت شجرهِ ممنوعهِ هوس، گناه و شیطان، زشتی های خود رو به نمایش در بیاری؟
    قرآن را با لذت بیشتری تورق کرد :
    فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلَافَ رَسُولِ اللَّهِ وَكَرِهُوا أَنْ یجَاهِدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَقَالُوا لَا تَنْفِرُوا فِی الْحَرِّ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا لَوْ كَانُوا یفْقَهُونَ؛ تخلف‌جویان از مخالفت با رسول خدا خوشحال شدند؛ و کراهت داشتند که با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد کنند؛ و (به یکدیگر و به مۆمنان) گفتند: «در این گرما، (بسوی میدان) حرکت نکنید!» (به آنان) بگو: «آتش دوزخ از این هم گرمتر است!» اگر می‌دانستند! (توبة/81)
    یاد کتاب تاریخ افتاد، آن قسمتش که جریان زندگی پیامبر را توضیح داده بود و منافقان زمان ایشان را. یادش آمد که ذیل این آیه در تفاسیر به برخی از منافقین اشاره می شود که ایمانشان زبانیست و در مخالفت عملی با دین خدا از هیچ چیز دریغ نمی کنند!
    هرگاه دستور به انجام کاری داده می شد، آنها پرهیز می کردند و انجام نمی دادند!
    نه تنها انجام نمی دادند بلکه از این رفتارشان لذت هم می بردند ! و تازه دیگران را هم به بهانه های مختلف تشویق می کردند که آنها هم با دستورات الهی مخالفت کنند!
    خداوند در جواب آنها می فرماید، عذاب الهی به هیچ کدام از این بهانه ها و لذت های الکی زودگذری که دارید نمی ارزد!
    با خود گفت: آیا واقعاً می توان برای خداوند متعال که به همه چیز آگاه است، بهانه آورد؟!
    أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلَا یأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ؛ آیا آنها خود را از مکر الهی در امان می‌دانند؟! در حالی که جز زیانکاران، خود را از مکر (و مجازات) خدا ایمن نمی‌دانند! (أعراف/99)
    اشک از چشمانش سرازیر شد، انگار این آیه، این لحظه، فقط داشت او را مخاطب خودش قرار می داد، بهش مستقیم اشاره می کرد، که ای دختر خوب، که خدا از زیبایی چیزی برات کم نذاشته، منِ خدا برات لباس تقوی را پسندیدم، نکنه لباسی رو تنت کنی که شیطون برات دوخته و باعث می شه زیبایی های که من بهت دادم، مبدل به زشتی بشه، زشتی ای که فقط چشمان شیطانی ، اونو زیبا می بینند و در اصل چیزی جز زشتی نیست…
    دختر عزیز یادت باشه که اگر مسلمونی و خدارو دوست داری، به ظاهر گفتن کافی نیست و در عمل باید خودت را نشون بدی!!
    با خودش گفت: واقعاً آتش جهنم هست ؟! اگر هست چگونه است؟! و در پی این سۆال قرآن را تورق کرد:
    (إِنَّ جَهَنَّمَ كَانَتْ مِرْصَادًا * لِّلطَّـغِینَ مَـَابًا * لَّـبِثِینَ فِیهَآ أَحْقَابًا)[ نبا آیه 21 ـ 23]; [آرى] جهنم [از دیرباز] كمین گاهى بوده [كه] براى سركشان، بازگشتن گاهى است. روزگارى دراز در آن درنگ كنند.
    جهنم، آتش سوزانى دارد و در حالى كه این آتش سوزان و شعله ور، در برابر دیدگان مجرمان قرار مى گیرد، خداوند متعال، به سوزانندگی آتش جهنم با این آیه به او نشان داد:(هَـذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِى كُنتُمْ تُوعَدُونَ)[ یس، آیه 63]; این جهنمى است كه به آن وعده داده مى شدید.
    (لاَ تُبْقِى وَ لاَ تَذَرُ)[ مدثر، آیه 28]; (آتش است كه) نه چیزى را باقى مى گذارد و نه چیزى را رها مى كند.[ ناصر مكارم شیرازى و همكاران، پیام قرآن، ج 6، ص 483 ـ 495; همان، ص 66 ـ 74; تفسیر نمونه، ج 23، ص 412; ترجمه المیزان، ج 17، ص 211 ـ 212]
    (طَرِیقَ جَهَنَّمَ خَــلِدِینَ فِیهَآ أَبَدًا)[ نساء، آیه 169]; راه جهنم، كه همیشه در آن جاودانند.
    كَلاَّ إِنَّهَا لَظَى)[ معارج، آیه 15]; نه چنین است [آتش]زبانه مى كشد. «لظى» به معناى شعله آتش خالص است.
    جهنم، آتش سوزانى دارد و در حالى كه این آتش سوزان و شعله ور، در برابر دیدگان مجرمان قرار مى گیرد، خداوند متعال، به آن اشاره مى كند و خطاب به مجرمان مى فرماید: (هَـذِهِى جَهَنَّمُ الَّتِى كُنتُمْ تُوعَدُونَ); این جهنمى است كه به آن وعده داده مى شدید
    (كَلاَّ لَیُنـبَذَنَّ فِى الْحُطَمَةِ)[ همزه، آیه 4]; ولى نه، قطعاً در آتش خردكننده فروافكنده خواهد شد.
    (وَ أَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَ زِینُهُ * فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ)[ قارعه، آیه 8 و 9]; و امّا هر كه سنجیده هایش سبك برآید، پس جایش سیاه چال [جهنم] باشد.
    تُسْقَى مِنْ عَیْن ءَانِیَة)[ غاشیه، آیه 5]; از چشمه هاى داغ نوشانیده شوند.
    (ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَیْهَا لَشَوْبًا مِّنْ حَمِیم)[ صافات، آیه 67]; سپس ایشان را بر سر آن، آمیخته اى از آب جوشان است.
    صدای اذان بلند شد و او متوجه نماز شد، این بار انگار همه وجودش می خواست به نماز برسه و سر بر سجده در مقابل کسی بذاره که امروز لذت بندگی رو بهش چشونده بود…
    چادر سفید و تمیز و خوشبو رو از جالباسی برداشت و به سرش کشید…. اما…
    یادش اومد عصر چادر مشکی رو انداخته گوشه حیاط، همون لحظه ای که از دیدن چادرش احساس حقارت کرده بود…به حیاط رفت و چادرش رو از گوشه ای برداشت، خاکی شده بود، کمی خاک ها رو از چادر پاک کرد…
    مادر خبر نداشت، دخترش برای نماز بیدار شده یا هنوز خستگی او رو تو خواب خوش نگه داشته…
    همین طور که صداش می زد، در اتاق رو باز کرد و … تعجب کرد…
    دخترش ایستاده بود به نماز… اما این بار با چادر مشکی…!!!

     

     

    موضوعات: بدون موضوع
    [پنجشنبه 1395-06-04] [ 10:08:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      شیوه های نوین جاسوسی ...

    شیوه های نوین جاسوسی

    1472102941_.docx

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:59:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      آیا شما هم بعد از نماز احساس می کنید بار سنگینی از دوشتان برداشته شد ؟ ...

    آیا شما هم بعد از نماز احساس می کنید بار سنگینی از دوشتان برداشته شد ؟
    وَ کان علىٌ اِذا حَضرَ وَقتُ الصلوةِ یَتَمَلمَلُ وَ یَتَزَلزَلُ فَیُقالُ لَهُ مَا لَکَ یَا اَمیرَ المُومِنین؟! فَیَقولُ عَلیهِ السَلام: جَاء وَقتُ اَمانَةٍ عَرضَها اللهُ عَلَى السَمواتِ وَ الارضِ وَ الجِبالِ فَاَبَینَ اَن یَحمِلنَها وَ اَشفَقنَ مِنها
    هنگامى که وقت نماز فرا مى رسیدامیر المومنین علیه السلام مضطرب شده تنش به لرزه مى‌افتاد، و وقتی می‌گفتی چه شده است که چنین منقلب هستید؟ فرمود: وقت امانتى فرا رسیده است که آسمانها و زمین و کوهها آن را بر نتافتند و زیر بار آن نرفتند.
    امیر مومنان هم مثل خیلیها بعد از نماز یک نفس راحت می‌کشید اما آن کجا و این نفسی که بعضیها می‌کشند کجا! حضرت علی از اینکه حق عبادت را بجا آورده و دیگران از اینکه از دست نماز راحت شدند! …کاش ما هم مثل علی می‌شدیم! راستی آرزو که بر جوانان عیب نیست. پس من از طرف همه آرزو می‌کنم شما هم آمین بگویید: خدایا به حق علی، کام ما را چون او، به شهد نماز شیرین کن. آمین
    محجه‏البیضاء ، ج 1 ، ص 378

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:57:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      300 نکته در مدیریت اسلامی ...

    300 نکته در مدیریت اسلامی

    1472102576_.pdf

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:53:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ...

    سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

    1472102378_.pdf

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:50:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبری ...

    پاسخ رهبر انقلاب به ۱۰ پرسش درباره اقتصاد مقاومتی
    پس از ابلاغیه سیاستهای اقتصادمقاومتی،رهبرانقلاب درسخنرانی درحرم مطهررضوی به سؤالات و ابهاماتی که دراین باره مطرح شده بود پاسخ دادند.
    ۱. اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیّات مثبت آن و خصوصیّات منفی و سلبیِ آن چیست؟
    ۱.یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است، امّا منحصر به کشور ما هم نیست
    ۲.درون‌زا و برون‌گرا است درون‌گرا نیست
    ۳.مردم‌بنیاد
    ۴. دانش‌بنیان
    ۵.عدالت‌محور
    ۶.همیشه بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد
    ۲. اقتصاد مقاومتی درون‌زا به چه معناست؟
    یعنی از دل ظرفیّتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان.
    ۳. آیا درون‌زایی اقتصاد مقاومتی همان درون‌گرایی اقتصاد است؟
    نه، درون‌زا است، امّا برون‌گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون‌زا است، امّا درون‌گرا نیست.
    ۴. آیا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دولتی است؟
    اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود، مردم‌بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده‌ی مردم، سرمایه‌ی مردم، حضور مردم تحقّق پیدا میکند.
    ۵. عدالت در اقتصاد مقاومتی چگونه تعریف می‌شود؟
    عدالت در این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست، بلکه به معنای تولید ثروت و ثروت ملّی را افزایش دادن است.
    ۶. با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟
    در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حلّ مشکلات اقتصادی کشور است شکّی نیست، امّا معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور.
    ۷. آیا اقتصاد مقاومتی که شعار آن را میدهیم، تحقّق‌پذیر است، ممکن است، یا نه، خیالات خام است؟
    نخیر، کاملاً، عملاً، حتماً ممکن است. چون این کشور، دارای ظرفیّتهای فوق‌العاده است.
    ۸. ظرفیت های کشور ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه می باشد؟
    ۱. نیروی انسانی ما
    ده میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه‌ها
    بیش از چهار میلیون دانشجو
    میلیونها نیروی مجرّب و ماهر
    ۲. منابع طبیعی
    مجموع نفت و گاز ما از همه‌ی کشورهای دنیا بیشتر است
    معادن طلا و معادن فلزّات کمیاب
    سنگ آهن، سنگهای قیمتی، انواع و اقسام فلزهای لازم و اساسی
    ۳. موقعیّت جغرافیایی
    با پانزده کشور همسایه هستیم و حمل و نقل ترانزیت داریم
    در جنوب به دریای آزاد و در شمال به آبهای محدود منتهی میشود
    ۳۷۰ میلیون جمعیّت در همسایه ما زندگی میکنند
    ۴. زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
    سیاستهای اصل ۴۴، سند چشم‌انداز
    زیرساخت‌های گوناگون مثل جاده و سدّ و پل و کارخانه
    ۹. آیا با وجود تحریم‌های اقتصادی می‌توان از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد؟
    ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ مثل تولید علم، مثل صنعت و فناوری.
    ۱۰. اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است، الزامات آن چیست، چه کارهایی باید انجام بگیرد؟
    ۱. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند
    ۲.صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، باید به تولید ملّی اهمّیّت بدهند
    ۳. صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر
    ۴.مردم در همه‌ی سطوح، تولید ملّی را ترویج کنند

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:45:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      10 شاخص مهم ...

    بسمه تعالی
    10 شاخص مهم برای اینکه بدانید وقتتان الکی هدر می‌رود یا کارایی دارد
    «سرم شلوغ است»، «وقت ندارم حتی سرم را بخارانم»، «هفته‌‌ای 130-140 ساعت کار می‌کنم، ولی موفقیتی که به دست می‌آورم، متناسب با حجم کارم نیست» و… این جملات برای شما هم آشناست؟ اگر می‌خواهید بدانید که در کارتان از بهره‌وری لازم برخوردارید، یا دارید الکی وقت و انرژی و زمانتان را از دست می‌دهید، این 10 شاخص مهم را از دست ندهید.
    1. بهره‌ ورها برای زندگی ماموریت دارند، پرمشغله‌ها ادای ماموریت را درمی‌آورند افراد پرمشغله مدام تظاهر می‌کنند که در گام‌های کوچک اعتمادبه‌نفس دارند و دقیقا می‌دانند که هر قدمی که برمی‌دارند، کجا می‌رود. آن‌ها تردیدهای خود را پنهان می‌کنند، درحالی‌که بهره‌ورها اجازه می‌دهند که دیگران تردید و دودلی آن‌ها و همه حساب و کتابی را که قبل از برداشتن هر قدم کوچکی با خودشان می‌کنند، ببینند، چون مقصدشان را به‌طور دقیق می‌شناسند.
    2. پرمشغله‌ ها خودشان را درگیر اولویت‌های زیاد می‌کنند افراد پرمشغله، آن‌هایی که مدام از شلوغ بودن وضعیت زندگی‌شان و این‌که فرصت نفس کشیدن هم ندارند می‌نالند، خودشان را به نوعی درگیر اولویت‌های زیاد اما بی‌فایده کرده‌اند. می‌شود این‌طور گفت که در شرایطی که فرد بهره‌ ور فقط برای سه اولویت مهم تلاش می‌کند، فرد پرمشغله باید برای رسیدن به 25 اولویت خودش را به آب و آتش بزند! برای مثال فرد پرمشغله خودش را درگیر این می‌کند که چطور می‌شود خودروی بهتری ساخت، درحالی‌که فرد بهره‌ور سیستم بهتری را برای تولید خودرو ارائه می‌دهد.
    3. وضوح قبل از عمل برای بهره‌ ورها اهمیت دارد نه عمل یک قانون کلی می‌گوید که 80 درصد از نتایج دلخواه شما حاصل 20 درصد از فعالیتی است که انجام می‌دهید. به‌طور قطع برای این‌که بتوانید روی 20 درصد از مهم‌ترین فعالیت‌های خود تمرکز کنید، باید به این موضوع فکر کنید که چه دلیلی برای انجامشان دارید. شفافیت ذهنی در خصوص دلایلی که برای انجام هر کاری دارید، از خود عمل مهم‌تر بوده و این عادت افراد بهره‌ور است. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به چنین شفافیتی، نوشتن رویدادهای روزانه، ثبت تجربیات و انگیزه‌ها و الهامات درونی است.
    4. افراد بهره‌ ور درها را می‌بندند، پرمشغله‌ها هر دری را باز نگه می‌دارند داشتن برنامه خوب است، ولی این‌که ده‌ها برنامه متفاوت را در یک بازه زمانی کوتاه برای خودتان بچینید، معنی‌اش این است که به هیچ‌کدام نمی‌رسید. برای مثال اگر هدفتان این باشد که زبان فرانسه یاد بگیرید تا بتوانید نقش بیشتری در قراردادهای خارجی شرکتتان داشته باشید، یعنی باید آخر سال بتوانید فرانسه صحبت کنید. ولی اگر برنامه‌تان این است که تا آخر سال هم فرانسه یاد بگیرید، هم شرق ایران را بگردید، هم سه تا مقاله بنویسید، هم 30 درصد افزایش درآمد داشته باشید و…، در پایان سال فقط می‌توانید به زبان فرانسه سلام و علیک کنید.
    5. افراد پرمشغله از شلوغ بودن سرشان گله می‌کنند، ولی بهره‌ورها نتیجه کارشان را به نمایش می‌گذارند استفن کینگ یکی از نویسنده‌های مشهور معاصر است که عقیده دارد نویسندگی به معنای تولید کلمه است. پس اگر کسی کلمه تولید کند، نویسنده است، اما اگر کلمه تولید نکند، پس نویسنده نیست. می‌بینید قضیه بهره‌ وری در کار هم به همین سادگی است. این‌که شما مدام درباره این صحبت کنید که سرتان شلوغ است یا هزارتا کار روی سرتان ریخته که باید به هر کدامشان برسید، لزوما تبدیل به آدمی بهره‌ ور نمی‌شوید. بهترین نشانه برای شناسایی افراد بهره‌ ور از پرمشغله این است که به نتایج کارشان توجه کنید، نه حجم کاری که در حال حاضر دارند.
    6. پرمشغله‌ها زمان کم می‌آورند، اما بهره‌ورها برای آن‌چه اهمیت دارد، زمان می‌سازند هرچقدر از زمانتان را صرف بهانه آوردن و عذر تراشیدن کنید، فرصت‌هایتان را برای خلاق بودن از دست می‌دهید. افراد بهره‌ ور از این‌که زمان کمی در اختیارشان است، گلایه نمی‌کنند، بلکه به این موضوع توجه می‌کنند که آیا کارهایی که در حال حاضر دارند، در راستای اولویت‌هایشان هست یا نه. اگر نباشد، آن را انجام نمی‌دهند، حتی اگر یک روز کامل هم بی‌کار باشند.
    7. افراد پرمشغله چندین مسئولیت را می‌پذیرند، اما بهره ‌ورها روی یک کار تمرکز می‌کنند افراد بهره‌ ور این تکنیک را به‌خوبی بلدند که چطور باید روی کارهای مختلف تمرکز کنند. آن‌ها برای پایان دادن به یک وظیفه و شروع کار بعدی، زمان مشخصی در نظر می‌گیرند و در این مدت اجازه نمی‌دهند که هیچ چیزی تمرکزشان را از بین ببرد. افراد پرمشغله به محض این‌که ایمیل جدیدی وارد اینباکس‌شان می‌شود، به آن پاسخ می‌دهند، اما بهره‌ ورها برای این کار زمان به‌ خصوصی در نظر می‌گیرند، چون می‌دانند که ایمیلشان سبدی از اولویت‌هاست که اولویت‌های دیگران است، نه خودشان.
    8. پرمشغله‌ها زود «بله» می‌گویند اگر مهارت «نه» گفتن را یاد نگیرید، زندگی‌تان به میلیون‌ها بخش کوچک تقسیم می‌شود که اتفاقا اولویت خودتان هم نیست. درحالی‌که افراد بهره‌ ور وقتشان را صرف موضوعاتی می‌کنند که جزو ارزش‌های شخصی خودشان است.
    9. افراد پرمشغله انتظار دارند سر دیگران هم به همان شدت شلوغ باشد افراد پرمشغله از این‌که ببینند سایر هم‌تیمی‌ها یا زیردستانشان وقت آزاد دارند و از کارشان لذت می‌برند، حرص می‌خورند و دچار استرس می‌شوند. درحالی‌که افراد بهره‌ ور دنبال خلق محیطی هستند که همه از بودن و کار کردن در آن لذت ببرند و برای رقابت کردن مشتاق باشند. افراد پرمشغله انتظار دارند که تلاش‌هایشان دیده شود، ولی بهره ‌ورها دنبال نتیجه هستند. پس هر وقت یاد گرفتید که چطور از مسیری که باید برای رسیدن به هدف طی کنید، لذت ببرید، تبدیل به آدمی بهره ‌ور می‌شوید.
    10. بهره‌ ورها تغییر ایجاد می‌کنند، پرمشغله‌ها درباره تغییر حرف می‌زنند افراد موفق و بهره‌ ور وقتی برای حرف زدن درباره کاری که قرار است انجام دهند، اختصاص نمی‌دهند،

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:39:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      دو فتنه یهود ...

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از پیشگویی های صریح ، قطعی و روشن که تکلیف مؤمنان را در آخر الزمان روشن می کند آیات 4 تا 7 سوره ی مبارکه اسراء که پیشگویی هایی را به صورت قطعی اعلام می کند .
    1- دو فتنه یهود
    فتنه اول یهود که رخ می دهد . بندگان خدا ( عباداً لنا) علیه آنان با صلابت و شجاعت تهاجم می کنند﴿فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَئهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا﴾ تا یهودیان را به سوراخ هایشان می فرستند . آن ها را جست و جو و از سوراخ هایشان بیرون می کشند و مجازات می کنند﴿أُوْلىِ بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلَلَ الدِّیَارِ﴾ این وعهده پروردگار قطعی است و جای هیچ شک و شبهه ای ندارد﴿وَ کاَنَ وَعْدًا مَّفْعُولًا﴾ بعد از اینکه عباداً لنا بر فلسطین مسلط می شوند یهود پس از مدت قابل توجهی که می گذرد ( بعضی از مفسرین می گویند یک نسل بین فتنه اول و دوم فاصله است ) توان و تجهیزات و نفرات خود را بیش از پیش جمع می کنند و علیه مؤمنان تهاجم می کنند ﴿ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیهِْمْ وَ أَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْنَاکُمْ أَکْثرََ نَفِیرًا﴾
    فتنه دوم که شکل می گیرد ﴿فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الاَْخِرَةِ لِیَسُُواْ وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبرُِّواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِیرًا﴾ عباداً لنا مسجدالاقصی را فتح می کنند همان طور که بار اول فتح کردند و تمام بنیاد های یهود را نابود می کنند در این فتنه آن چنان بر یهود بتازند که اندوه صورتشان را سیاه کند، و مؤمنین وارد مسجدالقصی می شوند . فتنه دوم متصل یا مقارن با ظهور امام عصر(عج) می باشد . لذا اگر سرکوب کننده این فتنه امام عصر باشد قاطعانه و کشنده خواهد بود و با توجه به حکم قرآن تا فتنه اول یهود قلع وقمع نشود ظهور رخ نخواهد داد پس می توان گفت کلید گشایش ظهور از بین رفتن یهود در فلسطین می باشد . و به همین جهت جنود شیطان دقیقاً تفسیر این آیه را می داند و اقدامات داعش و امثال آن برای جلوگیری از این اتفاق می باشد .
    2- وسعت جغرافیایی این فتنه کجاست ؟
    در این که این فتنه جهانی است یا در خاور میانه اتفاق می افتد بین مفسرین قرآن اختلاف می باشد . بعضی از مفسرین می گویند آیه شریفه، به دوران پیامبر اکرم (ص) که یهودیان اطراف مدینه قلع وقمع شدند اشاره دارد . گروه دیگر به حادثه ی جنگ های صلیبی که میان مسیحی ها و مسلمانان اتفاق افتاد اشاره می کند. و عده ای دیگر به جنگ جهانی دوم که عده ای از یهودیان توسط هیتلر از بین رفتند قائل هستند اما باید توجه داشت که این فتنه با دو شاخصه ی مرکزیت مسجد القصی و دوم وسعت جهانی معرفی می گردد. به جهت اینکه آیه شریفه می فرماید: ﴿لَتُفْسِدُنَّ فىِ الْأَرْضِ﴾ منظور از کلمه ی “ارض” کل جهان است اگر این فتنه منطقه ای باشد دها بار از یهود فتنه های سنگین سر زده است که بالاترین آن ها در قرآن به صورت مکرر اشاره شده است . پیغمبر کشی اگرچه از فتنه های بزرگ در خاور میانه بوده است ﴿قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِیَاءَ اللَّهِ مِن قَبْلُ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ﴾[1] اما خدای متعال در بیان آن با کلمه ی ت"َقْتُلُونَ:” می آورد و تأکیدی نمی آورد . با اینکه یهود خیلی راحت انبیا الهی را می کشتند اما این دو فتنه را با تأکیدات مطرح می کند . طوری که باور نکردنی و خیلی عجیب هست این فتنه از یهود سر بزند به گونه ای که خود یهود باور نمی کند که این فتنه را مرتکب شود . اما قرآن کریم با تأکیداتی مثل قَضَیْنَا ، لَتُفْسِدُنَّ ، کاَنَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ؛ حتمی بودن این کار را از جانب یهود بیان می دارد تا بالاخره در سال 1948 میلادی این فتنه گر در فلسطین شکل می گیرد و تمام جهان را تحت الشعاع خود قرار می دهد . و تمام ابر قدرت ها تأییدش می کنند تا این فتنه وسعت جهانی بگیرد .
    3- مقصود از “عباداً لنا” که در آیه شریفه به عنوان سرکوب گر می باشند چه کسانی هستند ؟
    منظور از عباد؛ یا عبد در عبادت منظور است، که فقط شامل مؤمنین می شود یا عبد در خلقت که مؤمنین و مشرکین را در بر می گیرد اما کاربرد قرآنی این واژه بیشتر برای عبادت به کار رفته است . گرچه که عبد خد ا بودن شأن بالایی دارد مخصوصاً عباداًلنا که به صورت صفت و موصوف بیان شده به معنای بندگانی که معرفت به عظمت پروردگار دارند و دربست در خدمت دین خدایند به گونه ای که دین حاشیه زندگی آنان نیست بلکه چهارچوب های زندگی شان در خدمت دین خدا است . اهل ایمانی هستند که ثابت قدمند و خدا به دینشان راضی و معتقد به ثقلین می باشند . از امام صادق (ع) راجع به سؤال می شود که عبادلنا چه کسانی هستند ؟ امام سه مرتبه می فرماید به خدا قسم اهل قم هستند[2]. درحالی که بعد از امام رضا (ع) قم معروف و مهم می شود و تا آن زمان ناشناخته بود این شاید اشاره به جریانی داشته باشد که در آخر الزمان توسط مجتهد جامع الشرایط مدیریت می گردد تا مقدمات تربیت عبادلنا برای رفع این دو فتنه فراهم گردد . لذا تهاجم مؤمنان به یهودیان مستقر در فلسطین لوازمی دارد که باید مهیا شود قدم اول انسجام و وحدت بین مسلمانان است که نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس حرکتی جهانی برای برچیده شدن اسرائیل توسط امام راحل( ره) باشد .
    [1] . (بقره/91)؛ {همچنین: بقره/61؛ آل عمران/ 112و181؛ نساء/155}.
    [2] . بحارالانوار، العلامه مجلسی، ج57، ص216، ح40، تحقیق محمدتقی المصباح الیزدی، محمدباقر البهبودی، الثالثه، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، 1403-1983.

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:36:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سلام به آقا ...

    السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج) ادرکنی

    1472101108img_a2794782-88ca-436d-ae68-d2bf78379171.jpg

    موضوعات: بدون موضوع
     [ 09:33:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت