بیانات حضرت آیت الله بهجت رحمه الله علیه
جما عتی ازاین جانب طلب موعظه ونصیحت می کنند .اگر مقصودشان این است که بگویم وبشنوند وباردیگر دروقت دیگربگوییم وبشنوند،حقیر عاجزم وبر اهل اطلاع پوشیده نیست . واگر بگویند کلمه ای می خواهیم که ام الکلمات باشد وکافی برای سعاد ت مطلقه دارین باشد . خدای تعالی قادراست که از بیان حقیر،آن راکشف فرماید وبه شما برساند.پس عرض می کنم که غرض ازخلق عبودیت است .((وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون))ذاریات561 درحقیقت عبودیت ترک معصیت است در اعتقادکه عمل قلب است ودر جوارح وترک معصیت حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود،مگربا دوام مراقبه ویاد خدادرهرحال وزمان ومکان ودر میان مردم ودر خلوت((ولا اقول سبحان الله والحمدالله،لکنه ذکرالله عندحلا له وحرامه)).ماامام زمان عجل الله الفرج رادوست می داریم چون امید نحل است؛امور مطلقاً به وسلیه او به مامی رسد؛واوراپیغبرصلوات الله علیه برای ماامیرقرار داده،وپیغمبر را دوست داریم چون خدا او را وا سطه بین ماوخود قرارداده ،وخدا رادوست داریم ،برای این که منبع همه خیرات است و وجود ممکنات،فیض اوست پس اگرخود وکمال خود راخواهانیم.باید دوست خداباشیم ؛واگردوست خداییم ،باید دوست وسائط فیوضات نبی و وصی باشیم .وگرنه یادوست خود نیستیم،یادوست واهب ا لعطایا نیستیم یا دوست وسائط فیوضات نیستیم.پس کیمیای سعادت، یادخداست.واو محرک عضلات به سوی موجبات سعادت مطلقه است ؛وتوسل به وسائط استفاضه ازمنبع خیرات،به واسطه وسایل مقرره خودش است. باید اهتدابه هدایات آنهانمائیم تاکامیاب شویم.دیگرتوضیح نخواهید .وآنکه عرض شد ضبط نمایید ودرقلب ثبت کنید،خودش توضیع خودرامی دهد.اگر بگوئید چراخودت عامل نیستی ؟!می گویماگربنا بودکه باید بگوییم ما عاملیم به هرچه عالمیم،شاید حاضربه این حضوروبیان نمی شدیم ))لکن دستوربذل نعمت است شاید به مقصودبرساند؛مخفی نمانداگرمیسورشد برای کسی،نصیحت عملّیه بالاتراست ازنصایح قولیه((کونودعاۀ الی الله بغیرالسنتکم))وفقناالله وایاکم لمایرضیه وجنبنا جمیاعن ما یسخطه والسلام علیکم ورحمه الله وبر کاته والحمدالله اولا"وآخرا"والصلواه"علی محمد و آله الطاهرین والعن علی اعدائم اجمعیین.
مشهد،ربیع الثانی.1420
اللهم عجّل لولیک الفرج

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1395-07-12] [ 08:38:00 ق.ظ ]